Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...
Nu har jag pustat mig igenom vartenda inlägg i den här tråden (bara det tog halva dagen ) Jag lider också av acne och har så gjort sedan tonåren. Jag har provat inte allt men väldigt mycket´genom åren. Jag har insett att min acne antagligen orsakas av hormoniella störningar som jag även misstänker hänger ihop med mina i princip kroniska underlivssvampproblem. Jag har på egen hand diagnosticerat mina svampproblem till candidasvamp. Min svamp håller sig helt borta om jag undviker allt slags socker och jäst (och nej, det är ingen rolig diet)och om jag äter Molkosan (finns på hälsokost, smakar skit).
Varför säger jag då detta till er? Jo, jag tror att det hänger ihop med mina finnar. Fick höra om p-pillret/acnemedicinen Diane. Den skrivs bara ut av gynekologer (möjligtvis MVC oxå). Jag gick till gyn och fick receptet utskrivet med en gång. Det intressanta var att min gyn oxå gav mig kostråd tillsammans med receptet. Och vad sade han? Jo, inga snabba kolhydrater för då försvinner effekten av Diane! Intressant att det som funkar mot min svamp oxå är en del i att få bort finnarna. Nu har jag ätit Diane sedan i början på oktober. Enligt gyn skulle det ta tre månader innan man kunde BÖRJA se resultat. Jag har varit på väg att ge upp då jag inte tycker det har hänt någonting (förutom att jag fick riktigt schyssta bröst, som silikon, runda och fasta )Men, nu, bara de senaste dagarna tycker jag att det är bättre. Jag hoppas verkligen inte att det bara är en tillfällig lättnad (sådan har man ju haft förr) utan att jag äntligen efter 15 år har hittat något som funkar!!!
Jag ville bara dela med mig av min erfarenhet för er som tidigare i tråden frågat om Diane och passa på att fråga om någon annan härinne har positiva erfarenheter av Diane och hur lång tid det tog isåfall för er att bli symptomfria...