• Lequisha

Hindersprövning, hur snabbt?

Hur snabbt är hindersprövningen klar? Får man den direkt eller tar det nån dag?

• Svar på tråden Hindersprövning, hur snabbt?
  • Lorelei

Tror att vi fick våran efter bara runt 3-4 dagar om jag minns rätt... Gick iaf fort!

• Lorelei

Har ni riktigt bråttom så ring och prata med dem så kanske de kan skynda på den....

• Sommaren22juni1979

Lika lång tid posten tar på sig , Jag ringde på fredagen och fick den på torsdagen därpå ... samt så fick jag alla andra papper samtidigt.

• LisaP

Om man går in på skattekontoret båda parter tror jag ev att man kan få den direkt.. kanske om du ringer innan med så att de är förberedda..

Älskar mina 3E
  • jennie ellie

Beror nog mycket på vilken tid på året och ort, vi behövde det fort men fick snällt vänta 2 vecker

• Annamaja

ja det beror nog lite på, men man får nog räkna med ett par veckor i alla fall.

• Lorelei

Min kollega på jobbet skulle gifta sig en fredag och hade fått ändra datumet på vigseln (skulle eg gifta sig 2 v tidigare). När de står där hos vigselförättaren så inser de att hindersprövan gått ut en vecka tidigare! Var bara att springa upp till skattekontoret och de skrev ett nytt åt dem på plats...

• Lequisha

Ok, vi får hoppas på att de är snälla. Vi är i Sverige i 2 veckor bara och tänkte passa på då
    Får ringa imorgon.
    Tack.

Svar på tråden Hindersprövning, hur snabbt?