Vart i Viet Nam ska ni?
Vi reste runt, dock utan barn, och ÄLSKADE landet.
Ett krux är en enormt kaos-artad trafik (som på många Asien-ställen). Kan vara värt att veta med barn..
Hoi An är lugnare på många sätt och vackert, China Beach är fint.
Hanoi är enl mig fantastiskt (förlovade oss där 021223), men en storstad.
Phu Quoc-en ö, ett mycket bra alt om man ska åka m barn!
Saigon ger jag inte mycket för överhuvudtaget.
Se till att vara förberedd m tanke på alla saker du vet att du behöver/vill ha med.
Är du lugn och glad så kommer ungarna att älska det.
Jag har aldrig eg. varit flygrädd innan, men har blivit det lite sedan jag träffade min make. När det bara varit vi så har jag mest kramat sönder hans hand/brutit hans fingrar under start och landning.
Nu när barn/barnen är med så är det så mycket annat man måste koncentrera sig på(allstå under flygningen): har de det bra, behöver de byta blöja, hungriga, amma etc, så man typ inte riktigt hinner oroa sig.
Och om jag oroar mig så tänker jag att: ja! jag är ju tillsammans med dem jag älskar allra mest och lever med och händer det ngt så är vi i alla fall tillsammans och förmodligen kan inte en flygolycka göra annat än att vi får för evigt vara tillsammans.
Du, klart du fixar det!
1) Du kommer känna dig som kungen! när du sen kommer hem och känner att du grejat det med allt runtikring; packning, rädslor, sprutor, mat, kärlek och sol!
2) Sen kommer du bara vilja resa ännu mer.
Lycka till!
C