danderyds BB och parkering
Undrar hur det funkar med parkering vid förlossningen, har dom egen parkering vid förlossningen och får man något slags parkeringstillstånd eller ska man springa och lägga mynt i parkeringsatomaten?Någon som vet?
Jag har för mig att man får ett tillstånd men att de råder en till att lägga i lite från början för p-vaterna är suprnitiska. De har ingen egen parkering vad jag kommer ihåg. Vi åkte iof taxi. Du kan ju ringa och fråga.
Har hört om något slags p-kort man kan köpa i receptionen vid huvudentrén. Det är 7 dagarskort eller något sådant men om man inte utnyttjar alla dagarna får man dom pengarna tillbaka. Ja, nåt sånt. Hörde detta av mina grannar när de födde i april 2006.
Hittade detta på Ds hemsida.
http://www.ds.se/upload/Filer/Kvinnokliniken/Förlossningen/Här%20finner%20Du%20svaret%20på%20de%20vanligaste%20frågorna%20från%20blivander%20föräldrar.pdfh
Kolla frågan och svaret näst längst ner. Stå¨r att man ska betala för några timmar i automaten först innan man vet om man får stanna och sedan vid inskrivningen får man ett p-tillstånd.
Det finns tillstånd
okej. Tack så mycket för alla era svar. Det verkar ju smidigt då så man slipper springa och slänga i pengar hela tiden när man inte vet hur länge man bli kvar.