Inlägg från: Danielsmamma |Visa alla inlägg
  • Danielsmamma

En tik löper i 2 stadium det första å sen höglöpningen

• Danielsmamma

2 veckor brukar en tik blöda

• Danielsmamma

Min vovve blir med det å har sin lilla pipleksak men ja tar den ifrån henne :) å gömmer den under tiden fast order från hennes vetinär .:)

buffybus skrev 2007-11-11 18:37:54 följande:
    det är nog olika... min tik löper 2-3 veckor... och efter 1 eller 2 månader blir hon skendräktig... hehe... då e det bebisar som gäller... hennes pipleksaker eller nått.. hon kan inte sova utan dem..ibland glömmer hon ta med dem in när vi ska lägga oss... då kan hon vakna mitt i natten och springa från ena sidan av sängen till andra o desperat försöka väcka oss... jag brukar alltid vakna så får jag öppna dörren så springer hon ut o kommer lika snabbt tillbaka med sin bebis i munnen... så sött...
  • Danielsmamma

svarade på Ts fråga...runt 2veckor blöder en tik lite olika på tikar

Irme skrev 2007-11-11 18:47:35 följande:
    Men TS undrar ju hur länge de blöder, inte hur länge löpet varar?Om löpet varar 3,5 veckor, blöder hon verkligen hela tiden då?
  • Danielsmamma

hehe okej men då e det ingen fara min blev så tokig efter hon hade en kull så tar lite mer skada på henne just under löpperioden med pipleksakerna...hon saknar sina valpar å det goda hon fick då haha

buffybus skrev 2007-11-11 18:50:02 följande:
    ahh så sött med marsvinet...hihi...jo jag har också hört man ska gömma det som blir offer för bebis... men det stör mig inte alls att hon gör så och hon tar ingen skada... det enda är att hon typ ligger o slickar på den o sover med den... mitt på dagen så har hon fullt upp med annat o skiter i den.. men just på kvällen är det här med o ta hand om den....ska försöka få en kull på henne så hon får prova på det riktiga =) hon ville inte vid förra löpet..och vid nästa blir det inte av för då får vi bebis... så vi får se....annars kan man ju operera dem så slipper man väl allt med löp...?
Svar på tråden Tik...hur länge blöder de egentligen?