BuoBä skrev 2007-11-12 12:41:18 följande:
Jag har haft dem i många år och är nöjd. De viktigaste sakerna för mig är bra ränta, gratis och lätthanterad internetbank, gratis visakort och inga uttagsavgifter utomlands. De har även ett stort utbud av fonder om man är intresserad. Det brukar vara lätt att komma fram på telefon om man har frågor och jag har alltid fått bra hjälp. De brukar få bra betyg när olika bankers avgifter jämförs. Det finns en demo på sin hemsida du kan "logga in" på och se vad de har för tjänster och funktioner.Sen är det ju en mer "opersonlig" bank eftersom man sköter det mesta själv, men jag har inget behov av en personlig bankman eller liknande. Snarare är jag glad att slippa springa och köa i timmar på ett bankkontor i tid och otid.
Efter att ha sett reklamen på tv så gick jag in på deras hemsida o kollade runt lite och upptäckte att de har bättre ränta än vad vi har efter tio år på samma bank! När jag senare ringde till dem och pratade lite för att få mera info så sa tjejen jag pratade med att vi kunde få ytterligare 20% ränta om vi la vårt bolån hos dem.
Nu har jag räknat på detta och ansökt om bolån på Skandiabanken istället och hoppas att det ska gå bra.
Suck man tror ju faktiskt att man ska få lite bättre villkor om man har samlat ALLT hos en och samma bank och dessutom så har vi varit kunder i tio år och aldrig fått en betalningsanmärkning.
Tack för ditt svar.