• Cattis31

Skandiabanken?

Skulle gärna vilja höra så många som möjligt åsikter om Skandia banken. Har de bra villkor, är de tillmötesgående, någon som råkat ut för något i samband med dem osv...

Har sett en massa reklam på tv:n om dem på sistonde och funderar på att byta bank från Swedbank till Skandia banken.

Tacksam för alla åsikter!

(¯`°?.¸ ღ♥Ludwig 1997 & Philip 2002♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Skandiabanken?
  • Cattis31
    New Dawn skrev 2007-11-12 12:18:37 följande:
    Har haft skandiabanken i ca 2 år (bytte från swedbank) och är jättenöjd. Inga problem så här långt.
    Tack för ditt svar, var precis det jag ville höra jag har precis pratat med dem och de verkar jättebra, vi är inte helt nöjda med Swedbank längre...har varit kunder där i tio år och borde kunna få bättre villkor.

Det kommer säkert att vara någon/några som tycker annat om Skandia banken och det vill jag gärna höra oxå.
  • Cattis31
    BuoBä skrev 2007-11-12 12:41:18 följande:
    Jag har haft dem i många år och är nöjd. De viktigaste sakerna för mig är bra ränta, gratis och lätthanterad internetbank, gratis visakort och inga uttagsavgifter utomlands. De har även ett stort utbud av fonder om man är intresserad. Det brukar vara lätt att komma fram på telefon om man har frågor och jag har alltid fått bra hjälp. De brukar få bra betyg när olika bankers avgifter jämförs. Det finns en demo på sin hemsida du kan "logga in" på och se vad de har för tjänster och funktioner.Sen är det ju en mer "opersonlig" bank eftersom man sköter det mesta själv, men jag har inget behov av en personlig bankman eller liknande. Snarare är jag glad att slippa springa och köa i timmar på ett bankkontor i tid och otid.
    Efter att ha sett reklamen på tv så gick jag in på deras hemsida o kollade runt lite och upptäckte att de har bättre ränta än vad vi har efter tio år på samma bank! När jag senare ringde till dem och pratade lite för att få mera info så sa tjejen jag pratade med att vi kunde få ytterligare 20% ränta om vi la vårt bolån hos dem.
    Nu har jag räknat på detta och ansökt om bolån på Skandiabanken istället och hoppas att det ska gå bra.
    Suck man tror ju faktiskt att man ska få lite bättre villkor om man har samlat ALLT hos en och samma bank och dessutom så har vi varit kunder i tio år och aldrig fått en betalningsanmärkning.

Tack för ditt svar.
  • Cattis31

Jag har fått bra respons hittills men undrar om det verkligen inte är fler som tycker något om Skandia banl´ken?

• Cattis31
    Safa skrev 2007-11-14 13:13:42 följande:
    Hej!Har också Skandiabanken fast mer som en komplettering till min andra bank SEB (har varit anställd på både Skandiabanken och SEB ;), min sambo är fortfarande anställd inom SEB, har därför det mesta där. Jag tycker Skandabanken är en toppenbank, ett råd bara, ha något konto kvar hos din nuvarande bank, kan ibland vara bra att ha ett konto på en bank som man kan besöka :) Det var så förr i varje fall... när jag jobbade där så var det rådet vi gav till kunderna. Lycka till, och jag tycker du gjort ett bra bankval :)
    Hej och tack. Jag hoppas att det kommer att bli bra det känns så i alla fall
  • Cattis31

TACK alla som har svarat och hittills så verkar det som ett bra byte enligt alla här inne i alla fall.

Svar på tråden Skandiabanken?