• Grus grus

Willys

Jag gillar inte Willys egna makaroner. De är slibbiga och äckliga. Men däremot säljer de makaroner i påsar med märket Miramonti. Ett kilo för fyra kronor, tror jag att det är. Detta exemplet menar jag med att det finns mycket billigt på Willys, förutom deras egna varor, men som också duger och är gott. De säljer även till exempel kungsörnen och sånt, men billigare än andra affärer. Köpte blöjor för 95 kr och köttfärsen är rena kapet!

Mamma till Lovis!
  • Grus grus

Lokaltidningen gjorde ett test och jämförde ICA kvantum med Willys, och Willys var billigare. Då jämförde de exakt samma varor. Så Willys har "de vanliga" varorna, fast billigare.

Mamma till Lovis!
  • Grus grus
    kejsarinnan skrev 2007-11-12 13:15:17 följande:
    Fast alla ica har inte likadana priser vissa ica är billigare än andra ica osv.
    Ja, ica har olika priser. Det var därför jag sa ica kvantum. För de har jämfört ica kvantum och inget annat ica. Ica maxi är mycket dyrare och det finns ju fler sorters ica också. Men även om detkan skilja litegrann mellan olika ica kvantum, så ska de i planeringen ha samma priser på varorna, precis som till exempel alla ica maxi ska ha samma priser. Just det, "ica nära" finns också som ett slags ica.
    Mamma till Lovis!
Svar på tråden Willys