• kejsarinnan

Willys

cicci2 skrev 2007-11-12 12:58:05 följande:
    Även vanliga varor och inte bara Willys egna är billigare på Willys än på Maxi. (Tex blöjor, jag handlar Liberos för 129 på Maxi och 95 på Willys)
    Har man Ica-kortet så kostar liberoblöjorna hos oss 89:- ALLTID. Tycker ica är väldigt billiga hos oss. skaffar man sig icakortet som är gratis att äga och få så tjänar man väldigt mycket. ibland är det mamma scans köttbullar för 25:-, ibland nötfärs från scan för 29:- kg osv... så VI tjänar på att handla på ica maxi istället för willys.
    Nu är Lucas här! Född 2007-08-30
  • kejsarinnan
    SusanneJ skrev 2007-11-12 13:02:28 följande:
    det roliga är att willys, eldorado, hemköp, ica, och många fler märken har samma tillverkare. så det är samma produkt men i olika förpackningar. (ska inte säga att det är ALLA produkter, men dom flesta)jag skrattar rätt högt när det är olika tester i tidningar och 5 av 8 märken är egentligen samma produkt
    Icas köttbullar och mamma scans köttbullar är samma tillverkare
  • kejsarinnan
    SusanneJ skrev 2007-11-12 13:13:04 följande:
    ja, jag vet
    det var som när min kusin var här och vi stekte icas egna köttbullar så sa han "nee, mamma scans är MYCKET godare!" höll på att skratta ihjäl mig medans jag sa att det faktiskt är samma köttbullar!
  • kejsarinnan
    Grus grus skrev 2007-11-12 13:13:29 följande:
    Lokaltidningen gjorde ett test och jämförde ICA kvantum med Willys, och Willys var billigare. Då jämförde de exakt samma varor. Så Willys har "de vanliga" varorna, fast billigare.
    Fast alla ica har inte likadana priser vissa ica är billigare än andra ica osv.
  • kejsarinnan

Fick en tankeställare av denna tråden så igår gick jag till Willys istället och sparade en massa kronor=) "tag 2 betala för 1" jepp =) inget ica på ett bra tag haha

Svar på tråden Willys