• Mia83

Willys

Jag har som regel att alltid prova den billigaste varan minst en gång. Vissa ggr har det varit katastrof, men oftast så är de billiga varorna helt ok.

• Mia83
    speciers skrev 2007-11-12 12:56:16 följande:
    Jag kanske bara är dum, men jag resonerar som så att om de billigare varorna (typ Eldorado o Euroshopper) vore bra så hade väl folk köpt dem och inte de dyrare varorna från typ Kungsörnen och Felix?
    Anser inte att du är dum ( ) men tror snarare att det beror på rädslan att prova nya saker.
  • Mia83

Grus grus skrev 2007-11-12 13:03:45 följande:

Jag gillar inte Willys egna makaroner. De är slibbiga och äckliga. Men däremot säljer de makaroner i påsar med märket Miramonti. Ett kilo för fyra kronor, tror jag att det är. Detta exemplet menar jag med att det finns mycket billigt på Willys, förutom deras egna varor, men som också duger och är gott. De säljer även till exempel kungsörnen och sånt, men billigare än andra affärer. Köpte blöjor för 95 kr och köttfärsen är rena kapet!
    I många fall så är det andra märken än Willy's egna som är billigast just på Willy's.
  • Mia83
    stina72 skrev 2007-11-12 13:06:00 följande:
    Ok Man kanske skulle testa att handla på Willys då Blöjorna köper vi på Lidl, där kostar ett paket 64 kr.Ska väl erkänna att jag aldrig handlat på Willys. Så de har en massa "erkända" märken också som är billigare än på typ Ica?Finns det något från Willys man bör avstå?
    Majs! Skippa både Willy's och Eldorado's, den smakar ingenting.
  • Mia83
    Jeosi skrev 2007-11-12 13:26:40 följande:
    Lite OT men ändå... På "era" Willys måste man deponera 50kr för att få låna en vagn som man kan ha sin bebis i? Jag var och handlade på Willys för första gången igår och jag tyckte att det var lite krångligt att behöva gå till en av kassorna lämna 50kr för att få en polett gå tillbaka ut och hämta en vagn - och då omvänt när man hade handla klart.
    Tanken är nog att man ska behålla poletten så länge man har behov av den.
  • Mia83
    Jeosi skrev 2007-11-12 13:34:29 följande:
    Jag frågade om jag kunde behålla poletten och de sa att de bara hade 6 st så de ville att jag skulle lämna tillbaka den...
    Ok, så var det inte här.
  • Mia83
    elinvd skrev 2007-11-15 14:07:01 följande:
    Njae, tanken är att man ska lämna tillbaka poletten när man använt vagnen.Jobbar själv på Willy:s, och för ett tag sen tog alla våra poletter slut, just för att folk inte lämnar tillbaka den.
    När vi frågade, just för att det var bökigt att köa före och efter man har handlat, så fick vi svaret att vi gärna fick behålla den tillsvidare.
    Om ni har olika regler på era butiker har jag ingen aning om, men jag går efter den info jag får.
  • Mia83

OT, em just pga krånglet kan man tycka att Willy's borde införa att man lånar poletten i en automat i stället, det kan ju inte vara omöjligt.

Svar på tråden Willys