• miniGrynet

Willys

Mia83 skrev 2007-11-12 13:07:44 följande:
    Majs! Skippa både Willy's och Eldorado's, den smakar ingenting.
    Roligt! Vi tycker Willys majs är mkt godare än tex GrönaJätten som vi alltid köpte innan.
    Smaken är som baken!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    kejsarinnan skrev 2007-11-12 13:15:17 följande:
    Fast alla ica har inte likadana priser vissa ica är billigare än andra ica osv.
    Helt rätt, vår lilla Ica är verkligen inte billig!!
    Där handlar vi om det fattas nåt litet hemma, eller om jag ska handla en middag och går förbi där på väg hem ifrån parken.
    Annars köper vi toa-papper, tvättmedel och hundbajspåsar ifrån Icas sortiment, så det handlar vi på någon Ica i alla fall, inte alltid på vår då den är lite dyrare än de större Ica-affärerna.
  • miniGrynet
    Jeosi skrev 2007-11-12 13:26:40 följande:
    Lite OT men ändå... På "era" Willys måste man deponera 50kr för att få låna en vagn som man kan ha sin bebis i? Jag var och handlade på Willys för första gången igår och jag tyckte att det var lite krångligt att behöva gå till en av kassorna lämna 50kr för att få en polett gå tillbaka ut och hämta en vagn - och då omvänt när man hade handla klart.
    Nej, här står dom lösa, inga polletter alls. Men de står inne i butiken, inte ute på parkeringen med de andra vagnarna.
  • miniGrynet

Vårt Willys är helt nybyggt, det är fräscht, men är man van vid de lite "dyrare" affärerna som är lite mer ombonade i sin inredning så är det ändå lite skillnad.
    Men det är ju mkt billigare, så mkt handlar vi där, helt klart!

En grej som retar mig är mjölken, vi brukar alltid köpa ekologisk lättmjölk, och det finns inte på vår Willys, andra finns som ekologisk men inte lättmjölken.

• miniGrynet

Vi handlar de vanliga märkena, men det blir ju mkt billigare i alla fall där.

• miniGrynet
    babytjej skrev 2007-11-18 17:05:16 följande:
    blöjor köper jag på maxi för 95 kr, de har alltid det erbjudandet där...
    Det kostar blöjorna på Willys här också, alltid. Jättebra!
  • miniGrynet
    Erika skrev 2007-11-23 12:28:53 följande:
    jag tycker det är rätt stor smakskillnad på flera av willys produkter och andra märken. Jag köpte willys köttbullar en gång för de var s mycket billogare men ingen ville äta upp för de smakade inte bra....då blir det ju dyrt istället om maten bara blir stående. Sen försäker vi handla mycket ekologiskt och då har willys inget utbud alls kanske på någon vara som jag missat.
    Så var det för brorsan när han provade Willys köttbullar, det var bara massa skit i, broskbitar m.m. Super-äckligt med andra ord!!
    Så ingen åt dom, och då får man ju kasta...

Ska man vara ekonomisk (och godast!) är nog det bästa att göra egna köttbullar!
  • miniGrynet
    snigelina skrev 2007-11-23 14:09:05 följande:
    Visst är det bättre/godare med egna köttbullar, men inte billigare.
    Inte?
    Det har det nog blivit när vi har gjort...
  • miniGrynet
    snigelina skrev 2007-11-23 14:20:29 följande:
    Okej, tycker det är svårt att hitta billig färs..
    Men jag hade nog fel!
    Men det klart, går väl att komma ned i pris beroende på om man blandar i fläskfärs, har i mkt lök osv. Men nej, det blir nog inte billigare, jag som hade fel.

Men godare blir det ju, känns bättre när man har mer koll på vad som är i dom i alla fall.
  • miniGrynet
    En liten katt skrev 2007-11-23 20:45:18 följande:
    Men visst är det så att man endast får köpa två paket blöjor för 95 på willys? Det tredje kostar 115? (och fjärde...)
    Så är det inte här i alla fall... Inte hänt oss och det finns inga lappar/skyltar som säger det.
Svar på tråden Willys