• Skrutteruttan

Willys

Jag handlar bara på Willy´s, mest märket Eldorado faktiskt, som jag tycker är kanon bra! Vissa saker är väl inte några höjdare, men tex tacogrejerna är suveräna..Skulle tippa på att jag tjänar ca 2-300 kronor på en veckohandling (handlar för runt 1300 på Willy´s) jämfört med Ica Maxi...
  • Skrutteruttan
    Jo, jag vet att Ica Maxi "vann", men den kassen innehåller saker vi inte använder också...dessutom köper vi nästan bara billighetsmärken och de finns sällan med i prisjämförelser...T ex..mamma scans köttbullar kostar 42 kronor för ett kilo på Willy´s (vet inte Ica-priset, det kanske någon annan gör?) Willys eget märke 36 kronor och Eldorado 30 kronor, det är rätt stor skillnad om man är stor familj och handlar mycket varje vecka...
  • Skrutteruttan
    tilda den vilda skrev 2007-11-24 08:49:27 följande:
    det är väl självklart att det blir billigare att göra egna köttbullar . då vet man vad det är i dom. nä mamma scans pruttbullar är nödproviant för oss
    Jag håller med dig om att du vet vad det är i dem....men hur ofta hittar du färs som är billigare än 29,90 kilot? Det kan inte vara ofta...du kanske mest har ströbröd och ägg som utfyllnad eftersom dina köttbullar blir så billiga?

Mina barn och jag tycker om Eldorados köttbullar mem min man kallar dem för sågspånsbullar Skrattande, vi köper Mamma scans eller Willys egna numer. Att ställa mig och rulla köttbullar skulle aldrig falla mig in, nej, då leker jag hellre med mina barn och slänger fram färdiga Flört.
    Mamma till William, Tilde, Leon, Li och Luca
Svar på tråden Willys