• vonkis

vanlig väska som skötväska?

hejsan!!
    har inte kommit hit ännu eftersom jag väntar min lilla knodd i juni
    men har funderat på det här med skötväska och har hittat en väska på stadium som är plastad innuti(alltså inte tyg) som är bara att torka av med våt trasa.
    är det många av er som använt vanliga väskor som skötväska och hur har det funkat praktisgt??

• Svar på tråden vanlig väska som skötväska?
  • firhilwen

Har inte ens använt nån vanlig väska. Det finns ju oftast så mycket kvar av utrymme i fotändan på liftarna att man lätt kan förvara allt man behöver där från början. Sedan kan man ta ställning till om man verkligen behöver en särskild väska för grejjerna...

• Majsan70

Har haft skötväska en tid till minsta barnet bara. JAg tycker det är mer praktiskt med en vanlig väska faktiskt.

• lena ekman

"Skötbädden" i min skötväska åkte ur. Så det är inte det viktigaste med väskan. Ha med en handduk så klarar du dig.

• Amatea

Oj, jag kan inte vara utan vår skötväska. Vi har massor av saker i den som vi behöver: mat, bestick, plastpåsar, ombyte kläder, skötservetter, leksaker, filt, blöjor, tetror med välling, napp, necessär med plåster, medicin mm. Hade allt det legat i en vanlig väska hade det varit huller ombuller men nu ligger var sak på sin plats i olika fack.

Men det beror väl på vad man gör på dagarna; vi reser omkring, gör utflykter, besöker vänner, är i naturen, är borta olika länge. Då är det perfekt att ha allt med sig.

Varför en väska ska vara lätt att torka av inuti förstår jag inte riktigt, det är väl inte bebsien man har där i?

• mia1980

Jag har bara haft en vanlig liten ryggsäck och en handduk. Nu när grabben är stor har jag inte ens handuk med för nu står han oftast upp när vi byter.

• Lilla K

Kramizza: jag behöver en skötväska för de gånger vi inte har vagnen med, typ de otaliga gånger man åker bil nån stans.

Amatea: jag undrar detsamma...

TS: En vanlig funkar lika bra! Och jag gör som någon annan skrev, en handduk och en bit plastad frotté att byta på!

• Mamma2001

visst kan man ha en vanlig väska

annars har ju babybjörn sin skötryggsäck som är toppen
    kosyar bara 349kr

• TujTuj

Hej!

Vi använder en svart datorväska från IKEA, kostade bara 99:- och funkar jättebra att antingen hänga på vagnen eller bära med sig. Får plats med allt som behövs för våra utflykter.

När lill-tjejen blir större kommer vi troligtvis byta till en ryggsäck.

• Mother of a daughter

Har en Marimekko väska. Tycker det funkar bra och de är snygga.
    De har många olika i olika storlekar som kan passa som skötväska.
    Egentligen dyrare än en skötväska men jag är handväskfreak så det passar mig.

• Fru Längtan

förslag på skötbädd är att köpa en bit vaxduk. tar liten plats och är lätt att torka av.

• titti76

Jag hade skötväska till min första vagn, visst den var väl bra. Men när Elin var fyra månader bytte jag vagn (av olika anledningar) och valde då att inte köpa till någon skötväska. Nu kör jag med en ryggsäck istället. Min erfarenhet är att ju större barnet är, desto mer saker ska packas med och då räcker kanske inte skötväskan till.

Svar på tråden vanlig väska som skötväska?