• Gravid2010

Vad kostar en hormonspiral?

Finns det olika? Någon som vet?

Ska förmodligen sätta in en på fredag och man vill ju veta på ett ungefär vad kostnaden kan tänkas bli..

• Svar på tråden Vad kostar en hormonspiral?
  • korven72

varför inte koppar? och slippa äckliga hormoner???

• Gravid2010

De är fortfarande så dyra alltså...?! Hmm.. Konstigt att de är det med tanke på att kopparspiral är gratis...

• Gravid2010

Har haft kopparspiral förr, men utan hormoner så får jag besvär av en sjukdom som heter endometrios. (kopparspiral sägs öka risken för endo)

• Twicted

är man under 25 så koster den 500 kr..

• Heleniz

runt 1000 lappen...
    slipper mens oxå

• minibulan

Anledningen till att koppar är gratis är för att den innehåller inga verksamma substanser alltså hormon. Jag hämtade ut min hormonspiral nu när jag kommit upp i högkostnadsskydd, då blir den gratis den oxå.

• Grace Jobe

min kosta 60 kr.. levonova.. om man är under 23..

Adam och Awa heter tvillingarna som gjorde världen vackrare den 9/5-2007
  • Anonym (ung)

Är den billigare överallt om man är yngre, var 23 när jag satte in min och jag fick minsann betala 950 kr (-05). Dålig information om det i så fall!!!

• Grace Jobe
    Anonym (ung) skrev 2007-12-17 21:39:35 följande:
    Är den billigare överallt om man är yngre, var 23 när jag satte in min och jag fick minsann betala 950 kr (-05). Dålig information om det i så fall!!!
    barmorska sa till mig att tala om för apotekspersonalen om att det är billigare när man är under 23. antagligen slarvar dom med det..
    Adam och Awa heter tvillingarna som gjorde världen vackrare den 9/5-2007
  • Lysmasken

Jag var 23 el 24 när jag hade hormonspiral och jag fick vackert betala över 900 spänn.
    Kopparspiralen var dock gratis.

Det är inte säkert att alla blir av med sin mens om man har levonva hormon. Jag hade mens men dock inte mer än kanske 3-4 dagar och inte så rikligt

• Kristin24

man kan delbetala

Go och glad Kexchoklad
  • Hallontrollet

kompisen som är 21 satte in hormon spiral för 3 månader sedan och fick snällt betala 1000:-

Själv tog jag kopparspiralen och betalade inte ett öre
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Kristin24

alla kan ju inte ha kopparspiral.

jag får inte ha den då jag har väldigt riklig mens och 7 dagar lång, jag skulle blöda allt för mkt med koppar än hormon.

Hade hormonspiral efter första barnet, men hade graviditetssymtom hela tiden...jobbigt.

Nu har jag minipiller och är nöjd.

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Vad kostar en hormonspiral?