Vad kostar en hormonspiral?
Finns det olika? Någon som vet?
Ska förmodligen sätta in en på fredag och man vill ju veta på ett ungefär vad kostnaden kan tänkas bli..
Finns det olika? Någon som vet?
Ska förmodligen sätta in en på fredag och man vill ju veta på ett ungefär vad kostnaden kan tänkas bli..
Tror att priset ligger runt 1000kr om jag inte har helt fel =)
jupp ca 1000
varför inte koppar? och slippa äckliga hormoner???
De är fortfarande så dyra alltså...?! Hmm.. Konstigt att de är det med tanke på att kopparspiral är gratis...
Har haft kopparspiral förr, men utan hormoner så får jag besvär av en sjukdom som heter endometrios. (kopparspiral sägs öka risken för endo)
oki...
är man under 25 så koster den 500 kr..
runt 1000 lappen...
slipper mens oxå
Anledningen till att koppar är gratis är för att den innehåller inga verksamma substanser alltså hormon. Jag hämtade ut min hormonspiral nu när jag kommit upp i högkostnadsskydd, då blir den gratis den oxå.
min kosta 60 kr.. levonova.. om man är under 23..
Är den billigare överallt om man är yngre, var 23 när jag satte in min och jag fick minsann betala 950 kr (-05). Dålig information om det i så fall!!!
Jag var 23 el 24 när jag hade hormonspiral och jag fick vackert betala över 900 spänn.
Kopparspiralen var dock gratis.
Det är inte säkert att alla blir av med sin mens om man har levonva hormon. Jag hade mens men dock inte mer än kanske 3-4 dagar och inte så rikligt
man kan delbetala
kompisen som är 21 satte in hormon spiral för 3 månader sedan och fick snällt betala 1000:-
alla kan ju inte ha kopparspiral.
jag får inte ha den då jag har väldigt riklig mens och 7 dagar lång, jag skulle blöda allt för mkt med koppar än hormon.
Hade hormonspiral efter första barnet, men hade graviditetssymtom hela tiden...jobbigt.
Nu har jag minipiller och är nöjd.