• slii

Lämna saker/inredning vid flytt

Vi har sålt vår lgh så om ca 2 veckor ska lgh vara tom. Har haft lite strul med köparen ang pengar o datum m.m.
    Vet att man brukar lämna hatthyllan vid flytt, men vi köpte en ny för inte så länge sedan. Rätt dyr samt så installerade vi spotlights i den. Nu känner vi att vi absolut INTE vill lämna den till köparen. Vi har inte pratat om det med dom, undviker dom så mkt som möjligt. Kan kanske tycka att de är snålt att inte lämna hyllan, hur skulle ni ha gjort? Vi har tyvärr inte kvar den gamla att erbjuda dom heller...

• Svar på tråden Lämna saker/inredning vid flytt
  • ros72

Vilken knepig situation. Köp en billigare - jag förstår om ni vill ta med er hatthylla. Kan ni inte ta det nya ställets hatthylla och erbjuda istället?

• slii

Funderade på det... den är mkt fulare. Min sambo är stenhård med att vi ska ta med våran o så får dom bäst dom vill fixa en hatthylla. Han anser att det är inte för hatthyllan dom betalat 250,000:- utan för själva lgh.

• ros72

Jag tror att det kanske fanns en naiv tanke att de hoppades få den "häftiga" hatthyllan. Hur modern är eran lägenhet annars?
    Menar badrum och kök etc.

• HellviHumle

Är den fastskruvad i väggen och ni inte sagt nå't om den vid visningen, så ska den vara kvar. Enligt reglerna.

• ming

Va, jag hade absolut tagit med hatthyllan. Den har ju ni köpt som en inredning, och inte som en del av lägenheten. Jag hade lämnat en annan/den gamla hatthyllan, isf.

• ming
    HellviHumle skrev 2007-11-12 16:56:58 följande:
    Är den fastskruvad i väggen och ni inte sagt nå't om den vid visningen, så ska den vara kvar. Enligt reglerna.
    Finns det regler om sånt? Gäller det allt som sitter i väggarna? Även tavlor, lampor, etc?
    På visningar brukar oftast mäklaren bara låta folk gå omkring och titta, och inte informera om något speciellt förutom eventuella frågor som folk ställer.
  • ros72

Hur mycket kostar en sådan hatthylla?

• HellviHumle

Ja, det finns regler för det. Gäller inte lösa inventarier som tavlor och lampor. Allt fastmonterat i lägenheten däremot.

• Lotlas

Vi hade också köpt en ny hatthylla och tillhörande skohylla till vår lägenhet. När vi skulle flytta så satte vi tillbaka den gamla hyllan som satt där innan.

Svar på tråden Lämna saker/inredning vid flytt