• nordenhammar

hur gör man med en kass biomamma?

hejsan!

jag och min sambo har ett problem. vi bor ihop sen 2 år och har en gemensam kille på snart 4 mån. hos oss bor oxå hans pojkar 6 och 4 år gammla vv. Saken är den att vi skulle vilja ha barnen mer hos oss, så dom bara är hos mamman v helg, men det vill inte hon.
    Det skulle va ok om barnen hade det bra hos sin mamma, vilket dom inte har. Hennes fokus är inte på barnen, mest på att träffa nya killar osv. hon orkar inte göra nått själv med barnen, om ingen hjälper henne sitter dom bara i lägenheten. Den yngsta eldade upp en kasse med kläder för ett tag sedan och hon märkte det när brandlarmet gick, hur det nu är möjligt i en tvåa.
    jag är väldigt involverad i mina bonusbarns liv. åker iväg och hittar på saker, hämtar och lämmnar på skola och dagis, går till bvc, osv. Men jag tycker allt det är roligt.

om skolan skickar hem papper på hennes veckor så tappar hon bort dem, det blir inga läxor gjorda.
    vi får fixa allt, tider till bvc, tandläkare, optiker, logoped. om tiden är på hennes vecka får vi ringa och påminna kvällen innan så hon kommer iväg.
    barnen ser hemska ut hos henne, hon köper inga kläder utan lägger pengarna på saker till sig själv.

Detta är bara en liten del av hela soppan. Det är frustrerande för jag vet att barnen har det så mycket bättre hos oss. Vi har frågat om vi får ha barnen mer men det vill hon inte. ändå skickar hon ofta iväg barnen till sina föräldrar på hennes helger.
    folk runtomkring ser att det är bättre hos oss men hon kan inte skärpa till sig. prata med henne har vi försökt många gånger.

är det nån som har en liknande situation som kan ge lite bra råd?

• Svar på tråden hur gör man med en kass biomamma?
  • Flinga 06
    Prata med förskolan, kan de finna grund för att göra en social anmälan? Sånt kan hjälpa om ni stämmer henne på boendet. 
    Om ni ska ha barnen boende hos er så ska hon betala underhäll och går ev miste om bostadsbidrag så jag kan tänka mig att hon inte är intresserad...
  • miff

Missköter hon barnen? Far de illa när de bor hos sin mamma?

Svar på tråden hur gör man med en kass biomamma?