Hur mycket dricka ska jag köpa til 30 personer?
Vi ska ha dop på lördag.
Vi ska bjuda på lunch och det kommer ca 30 vuxna.
Hur mycket dricka bör vi räkna på att vi ska köpa hem?
Vi ska ha dop på lördag.
Vi ska bjuda på lunch och det kommer ca 30 vuxna.
Hur mycket dricka bör vi räkna på att vi ska köpa hem?
Vi hade 18l till 16 vuxna och 8barn och då blev det ganska mycket över, kanske 6l.
Hmmm, nu kanske jag inte va till mycket hjälp...
Hej!
Vi ska också ha dop på lördag och vi kommer att vara 34 personer inklusive oss själva. jag har samma fundering som du... 1,5 liters läsk beräknas räcka till 5 personer iallafall.
Med dricka menar du vin eller vanlig dricka????? Om jag skulle ha vin eller liknande skulle jag beräkna ca 3-4/flaska eftersom alla förmodligen inte dricker. Sen kanske jag skulle köpa några flaskor mousserande samt 6-10 liter vanlig alkoholfri dricka typ cider.
Aha, jag menade LÄSK i mitt exempel
ordningochreda: Annars hade det verkligen varit ett riktigt party dop =)
Vi var 30 st på min dotters dop och vi hade köpt 3 backar läsk och fick ca en halv över.
Jag menar all dricka tillsammans.
Vi kommer ha öl, cider, rött och vitt vin och sedan mineralvatten.
Det är ju supersvårt att veta hur mycket man ska ha av respektive dryck....
Vi hade dop i lördags. Vi var 30 pers+ några barn. Vi hade 2 backar dricka och fick ca 15 flaskor över. Beräknade en flaska per person till maten och några extra i fall någon inte ville ha kaffe efteråt.
//Jennie
Tips: Du får lämna tillbaka flaskor som inte går åt på systemet! Så det enklaste kanske är att räkna lite i överkant och sedan returnera det som inte går åt?
Vi hade dop med knappt 40 vuxna och gjorde av med en box vin och nästan två backar vatten och lättöl. Plus saft till barnen. Det går ju sällan åt några stora mängder till lunch, dessutom finns det förmodligen de som ska köra bil. En flaska vin är 5 glas och en gissning är väl två glas per vindrickare. Men det är svårt att beräkna när det är så många sorter att välja på.