• snysop

Kinesiska namn som funkar?

Eftersom jag är halvkines så skulle det vara kul om vårat barn fick ett namn/mellannamn som härstammar från min sida av släkten. Nån som har tips på kinesiska namn som fungerar i Sverige? Självklart skall jag fråga mamma också, men tänkte kolla här först...

• Svar på tråden Kinesiska namn som funkar?
  • snysop

Ella har vi faktiskt överst på vår lista! Min kinesiska kusin heter det. Men det känns inte så utpräglat asiatiskt så det vore roligt med något mer kinesiskt, typ Mei. Ella Mei ...... Nu får jag spana på pojknamnen, lite svårare... :-/

• Bl0mma

Jätte fint. Rolig sida det fanns massor med fina namn tack...

• snysop

Hmm... läste på en sida att man inte bara får döpa ett ett barn till vilket kinesiskt namn som helst. Får ta mig ett snack med mormor tror jag. Hon har lite idéer om saker och ting. Hm... nu lät det lite knäppt, men kineser är vidskepliga och jag vill rätta mig efter det.

• snart tre

Mei Lee är jättefint tycker jag.

• shai

Min sambo e från korea så blir d en pojk så ska han heta ryu uttalas ryo på svenska o rioh på eng..koreanskt o japanskt namn som betyder drake o sen ska de få hans mellan namn oxå kim chulmoon ...

• pärlglans

Min lillasyster har mellannamnet Mei Lin, jag heter Mei Yee (uttalas yi) och min storasyster har mellannamnet Mei Keen (uttalas kin). Mina barn har namnet Maylan (uttalas meilan) och Mayna (uttalas meinah)

Jag är också halvkines och min pappa gav oss alla våra namn. Tycker de har funkat genom åren.

• jennie08

Haha såg det nu när du skrev det Vi får ju hoppas att barnet fått ett namn....

• senalena

Linn

Samma uttal på svenska och kinesiska

• pärlglans
    jennie08 skrev 2017-11-09 22:02:18 följande:

Haha såg det nu när du skrev det Vi får ju hoppas att barnet fått ett namn....

haha eller hur :D
Svar på tråden Kinesiska namn som funkar?