Inlägg från: Crazy Baby |Visa alla inlägg
  • Crazy Baby

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Jag ska ju opa mig den 8 januari och efter 6 veckor ska vi på solsemester och det skulle inte vara nåt problem alls så länge jag täcker ordentligt!

• Crazy Baby

Hej hej! Och god fortsättning!

Jag ska ju göra en full bukplastik den 8 januari! Jag vet att ni har pratat om det tidigare, alkohol innan op, men jag hittar det inte!

Vi ska ha värsta festen här på nyår och jag vet ju inte om jag vågar dricka eller inte, det är ju trots allt bara en vecka innan op.

Har försökt få tag på min kirurg, men kliniken är stäng nu i mellandagarna!

Vad jar era läkare sagt till er?

• Crazy Baby
    Teide skrev 2007-12-27 19:07:03 följande:
    Jag fick iaf papper där det stod att man skulle undvika alkohol 2 v innan operation
    Det är ju det jag misstänker!
  • Crazy Baby
    Noning skrev 2008-01-05 09:26:12 följande:
    det handlar om att han inte vill att jag ska lägga ut såna bilder på internet pga att vad som helst kan hända.. det är inte så säkert..han vill inte att andra ska se mina privata kroppsdelar & de förstår jag, skulle inte vilja att han lade ut bilder på sin snopp tex. så jag får väl ta & acceptera det bara!Har bilder på min mage därimot om ngn när intresserad av att se, även före bild..

Jag ska göra en fullbukplastik på tisdag och vill jättegärna se dina magbilder!
    [email protected]

Snälla!

• Crazy Baby

noning - superfint resultat! Vi har dock väldigt olika förutsättningar! Om mitt resultat blir så bra som du var innan så blir jag nöjd!

• Crazy Baby

Ja, dina boobs såg riktigt nice ut de med!

Själv har jag 560cc runda mellanprofil, gele, valde att byta upp en storlek istället för att lyfta och behålla samma som innan, hade då 390cc koksalt!

• Crazy Baby
    Noning skrev 2008-01-05 12:53:54 följande:
    Crazy Baby skrev 2008-01-05 12:20:08 följande: tack, hehe :) men visst ser dom inte sååå stora ut ändå?560 är ju rätt mkt, har du bilder..?
    560cc låter mycket men hur konstigt det än låter så är inte mina bröst gigantiska. Jag är ganska bred över axlarna och har breda höfter så de passar mig riktigt bra!

Jag har inga "nakenbilder" på mig varken innan första open eller nu! Men jag ska se om jag har några bilder på mig med kläder på! Ska absolut ta förebilder på magen så jag kommer ihåg hur fluffig den var!
  • Crazy Baby

Hej tjejer!

Sitter och planerar för tisdag då det är dags för mig (kapselklyvning och full bukplastik) och tänkte höra med er om ni har några bra överlevnadstips!

Jag har laddat frysen med en massa mat så det är bara för mannen att värma, vi har fixat iordning gästrummet så jag kan få det lugnt och skönt utan spring från en massa ungar! Köpte en sängbricka på ikea igår så jag kan sitta och surfa i sängen!

Är det nåt jag missat?

• Crazy Baby

Om 24h är jag på väg till kliniken! Börjar bli riktigt nervös nu och har laddat med en grötfrukost så jag har en bra bas för fastandet i natt!

Ni som bukplastikat er, har ni några överlevnadstips som ni kan dela med er av?

• Crazy Baby
    wellah skrev 2008-01-07 08:41:19 följande:
    lycka till!Inga direkta tips, se till att ha gördel köpt innan om du ska ha bandage 1 vecka och sen gördel för man går inte direkt på stan redan efter 1 vecka... Ha många kuddar att ha bakom rygg och under benen första veckorna då du sover.Ha avlastning med ev barn i MÅNGA veckor, jag kunde bära först efter 6 veckor då svällde jag ändå upp som fan.... först efter 10 veckor kunde jag lyfta några ggr per dag... Var beredd på ont i RYGGEN... för man går ju som en fällkniv första tiden.... och för mig var det vätska inte såret som var obehagligt... vätska ovanför naveln som tryckte på och skvalpade.Men det kommer gå bra, man märker skillnad snabbt... redan efter 1 vecka är man betydligt piggare :)

Ok, gördel får jag från kliniken så det är fixat. Maken är hemma i några veckor sen har jag hjälp av en annan mamma som jag hjälpte nyss när hon gjorde sin bröstförstoring!

Kuddar har jag laddat upp med så det är fixat!

Tack för tipsen, nån mer?

• Crazy Baby

Om 20 minuter ska jag gå till bussen!

Är lite hungrig, illamående, nervös och faktiskt rädd för första gången!

Kräktes under narkosen förra gången och fick ligga på uppvaket med en slang ner i lungorna som sög upp kräk, inget vidare alls! Dessutom har jag inte haft ont alls efter nån av bröstförstoringarna. Nu efter andra i juli åkte vi och shoppade och fikade med kompisar på vägen hem från kliniken.

Så nu känns det som om det är tredje gången gillt och jag kommer dö av smärta!

Ska fixa det sista och kramas lite med barnen och maken, blir väl inge gos på väldigt länge nu!

Hör av mig när jag "lever"!

• Crazy Baby

Hej hej!

Efter 6 timmar på operationsbordet så har min läkare sugit bort drygt en liter fett och skurit bort ett band på ca 15cm hud + kapselklyvning i vänster bröst som var värre än han trodde! Mår underomständigheterna bra, men man är ju inte direkt kaxig!

Angående tejpning så i samråd med min kirurg så slutade jag att tejpa eftersom jag inte tål tejpen och mitt högra bröst har spruckigt i ärret två gånger sen jag opererade det  den sista juli! Så nu efter kapselklyvningen kommer jag vara asnoga med att tejpa!

• Crazy Baby
    Noning skrev 2008-01-12 13:58:17 följande:
    vart kan man beställa såna där gördlar som är bra??& hur vet man sin strl??
    Jag har en gördel från Twilfit, Flexees heter den, mycket skönare än den jag fick på kliniken!

http://www.bodhi.se/catdetail.asp?sid=PCAAAAAACAOEEIBI&subsid=ACABAAAABHOFEIBI&stylesid=PAAAIAEFKNKPNOFF

Vet inte hur man bestämmer storlek, det var en sköterska på kliniken som sa att jag skulle ha en M och den passa perfekt!
  • Crazy Baby
    Noning skrev 2008-01-13 08:20:39 följande:
    Crazy Baby skrev 2008-01-12 21:52:04 följande: var inne nu & kikade på den.. den åker väl inte upp & håller på & krånglar? tycker du att den ger bra stöd?hur lång tid tog de innan du fick den efter du beställt..?
    Jag beställde min i onsdags och trodde jag skulle få den fredag, men det fick jag inte så jag skickade ut maken för att köpa en på Twilfit. Höll på att bli tokig på den som jag hade från kliniken! Flexees gördeln ger bra stöd, den åker visserligen upp men inte på samma sätt som den andra som dessutom gjorde veck som liksom bet mig. Tycker den här är superskön och ger bra stöd!

Ja du angående storlek är svårt att säga, jag har 42/44 i byxor, men det är för att jag sja få ner min stora låda!
  • Crazy Baby

Jag behöver hjälp av er andra bukisar!
    Imorgon ska jag tillbaka till kliniken och ta bort stygnen runt naveln och tömmas på serom! Är det någon som vet hur det går till??

Jag lixom skrev 2008-01-16 12:58:21 följande:
    Tjejer, jag undrar en sak...Jag ska ju ta bort min kapselbildning nu den 5 februari.Jag hade fått för mig att det inte skulle göra vidare ont då det ju redan är berett plats lixom.Men nu imorse ringde sköterskan mig och frågade om jag hade några tabletter kvar sen förra operationen. Jag hittade dom inte så hon skulle skicka recept på nya grejer. Och det är samma piller som sist.Då undrar jag, kommer jag ha så där ont igen???Han ska ju göra ett nytt snitt, gå in och klyva kapseln och ta ut protesen för att sen gå in och "skrapa" bort kapseln som är där inne, sen ska han sätta tillbaka protesen och sy ihop.Någon som gjort korrigeringar och kan tala om hur ont det gör?

I samband med bukplastiken gjorde jag en kapselklyvning! Eftersom det var mycket värre än vad min kirurg hade trott så tog det ca 3 timmar att utföra själva klyvningen och han har fixat och donat massor därinne, men jag har inte knappt märkt av bröstet alls!

Har visserligen inte haft speciellt ont efter någon av mina förstoringar, men efter kapselklyvningen har jag inte känt nåt alls!

• Crazy Baby

Gör lite ändringar!

HÄR --- --- Mylava

1 och 1 är 3 - GulleGrisen----------Lyft m ankarärr och förstoring 350cc, mellan profil, Dr PETER COSMO

Hella28 - Hella-------- Bröstförstoring 300cc runda mellanprofil

Wellah - Wellah----------bukplastik

Viffy - Viffy------------ Bröstförstoring 400cc 38.000:- hos Peter Cosmo på citadellkliniken

BlueTopaz - BlueTopaz-------Lyft och förstoring 21/9, 250cc mellanprofil, cohesive1 (mjukast)
    Bellahhh - Bellahhh------------------ Bröstförstoring 450cc mellanprofil runda gelehallon cohesive II den 2/11-07.

VilleMaja - Lovesex

Postisper - Postis-------Bröstförstoring 450cc högprofil----Dr.IVAN LETTERFORS

Helajni - Helajni--------------- Förstoring 5/11, 375, låg profil, cohesive 1

Mandala - mandala-------------------bröstlyft, 375cc högprofil, 42 000, Plastikakademin, Gunnar Kratz

carro 81 - carro--------bröstlyft, 450cc runda gelehallon mellanprofil cohesive II

Pellegrino - BooLo------SKA bröstförstoring, 400cc runda mellanprofil 17/11, Professor Gunnar Kratz

Maria9902 - Maria9902

Emelle - Emelle---Lyft+förstoring. 450cc gelehallon, högprofil

pontiac - pontiac bröstförstoring 300 cc gelehallon mellanprofil

soffe - Lo

1985 - Emmy

JozephineEriksson - Jozzan

Eliin- Eliin84

jagomina - vittosvart-------bröstförstoring 400cc geléhallon, högprofil + intimkirurgi

Eio - Eio78 - SKA, bröstförstoring, vet ej stl än, sommaren 2008

trebarsmamma- Linda21 ---------Bröstförstoring,500cc runda gelehallon

Nattravn - Myling SKA bröstförstoring, bukplastik

CrazyBaby-CrazyBaby---------har 560cc gele, runda mellanprofil, full bukplastik, Proforma Clinic

LKP - Kristle---------SKA bröstförstoring 10/6 -08 runda gelehallon bakom muskeln, 375 el. 400cc plastikkirurggruppen

HelenR-Helen---------SKA bröstförstoring(velar på stl) 2/1 08

ordningåreda - LiLi - SKA bröstförstoring (400-450cc) 6/2-2008

Noning - emy - har gjort bröstförstoring/lyft 480cc runda gelèhallon(bakom muskeln), ultrahög profil.

Briana-Uvanti------lyft+förstorning, mentor runda gelehallon, moderate+, cohesive1, 400cc, Professor Gunnar Kratz

Oceanpet - Oceanpet--------Ska gora lyft 2008

amanda a e - amamanda-förstoring 20/11 350cc plastikkirurggruppen

Disan - Disan -Har 080112 bytt ut sina inlägg från saltlösning 400cc till gelé ultra high profile 495cc. Op på Nackakliniken, dr Johan Rinder. Betalade mellanskillnaden, dvs 13 000.

kidsrock - eve- Förstoring, runda, HP, 325, bakom m, 10/12-07,
    24 000, Plastikkirurgene Oslo.

• Crazy Baby
    Rigor skrev 2008-01-29 22:48:35 följande:
    FRÅGOR OM ÄRR & TEJPNING EFTER OPERATIONNån som gjort op med långa snitt (typ ankarärr, bukplastik ed) som kan berätta om hur ni tejpat era ärr och hur länge de ska tejpas efter operation? Ska det vara bandage eller bara tejp? När övergår man i så fall till bara tejp? Är alla ärr "buckliga" och rynkiga eller kan de bli släta/platta och fina redan från början? Har "buckligheten" med tejpningen att göra eller hur blir resultatet med/utan tejpen?
    Jag har gjort en bukplastik och det ärret ska tejpas i 6 månader för bästa resultat! Efter en bukplastik har man gördel på sig i 6 veckor, de tre första dygnet runt och resterande bara på dagen!

Har bara gjort förstoring och då ska man också tejpa i 6 månader, angående bh så säger alla kirurger olika!
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3