Inlägg från: RedTopaz |Visa alla inlägg
  • RedTopaz

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Hej tjejjer, höll på att missa att tråden blivit ny.. Har mkt att göra och har inte hunnit kika in på ett tag. Skulle ta nya bilder idag på mina 2 månaders, men kameran har pajjat =( Jag får återkomma när jag köpt ny kamera, förhoppningsvis ändras de inte så mkt mer nu iaf, känner mig mkt nöjd nu faktiskt =).
    Blir de mjukare efter 2mån?? Det skulle vara skönt om de blev liiite mjukare kanske.

Jag var på kryssning i helgen med ett stort tjejgäng, det var jättekul!! MEN jag fick en hwl del kommentarer om mina "sillisar", "hyllan" och "schyssta rattar". Jag fick även dessvärre smälla till en kille rejält när han högt och tydligt ragglade fram och sa pekandes "det där lär ju vara 100% silikon, kolla grabbar!!" Jag trodde inte att jag skulle bry mig om sådant men det gör jag tyvärr.. Visserligen var det på en finlandskryssning och sådana kommentarer lär jag knappast få någon annanstans, men ändå..  Trodde inte det skulle synas så tydligt faktiskt.

• RedTopaz
    jagomina skrev 2007-11-19 09:17:18 följande:
    Kul att du känner dig nöjd! Men vilka jävla drägg på kryssningen då ( ursäkta språket) jag hade blivit svinförbannad!! Usch såna kommentarer vill man ju verkligen inte få!Hade du speciellt utmanande topp då eller syndes det så tydligt ändå?Jag hade födelsedagskalas för min son i helgen och mina släktingar tittatde JÄTTEmkt på mina bröst också, men ingen sa nåt *S* Förutom min sons pappa som sa " ja, det syns ju iaf att du pumpat upp dom". Men han bryr jag mig inte om för han är ju ett avslutat kapitel o har fortfarande inte kommit över oss.
    Nej, jag tror inte det.. visst var den urringad (och knallröd) vänta, jag ska lägga in en bild ikväll i mitt galleri så kan ni se. Men urringat har jag alltid.. haha

Haha, ojdå.. bra att han trånar lite då!! =)
    jagomina skrev 2007-11-19 12:18:06 följande:
    Jaha, ja tänk vad olika det är från klinik till klinik Jag längtar också till att köpa massa nya behåar! Vet ju itne om jag komemr stanna på D eller om de blir mindre när svullnaden lagt sig..Nån som vet förresten om de kan bli en hel storlek mindre när svullnaden gått ner? Jag slängde iväg massa mini-bhar till bättre behövande i andra länder! Hehe, de behöver man ju knappast nåt mer..
    jag kan säga att mina inte minskade från v. 4 till nu iaf (8,5v) och jag tror inte de komemr göra det heller. Gunnar sa att väldigt lite händer storleksmässigt efter 4-5v., de sjunker bara ner.
    Briana skrev 2007-11-19 13:22:10 följande:
    Jag känner inte mina implantat överhuvudtaget !! Vet inte var dom finns ej heller vilket som är mitt egna ellet implantat..Känner inget när jag gör några rörelser...Kan städa, bädda, lyfta ja göra allt utan att jag känner av dom..Min sambo tycker det är helt otroligt..Ej heller han känner var dom skulle kunna vara...Så är det för mig och jag är jättenöjd..
    Jag kände inte heller mina implantat men när de var ca 7v och hade sjunkit så känner jag dem nu ganska tydligt, implantatet är helt klart fastare (vilket inte kändes tidigare). Och ändå valde jag det mjukaste.. ;)
  • RedTopaz

Pellegrino: det är jättevanligt att de är så ömma! Tejpa en kompress över så skaver det mindre. Tyvärr sitter det i rätt länge, mina slutade göra ont efter kanske 5-6 veckor.

• RedTopaz

Jag behöver lite hjälp!

Jag är allergisk mot både två tejperna jag har provat (två olika micropore- tejper) Har inte fått någon vidare hjälp på apoteket..

Gunnar sa att jag bara behövde tejpa i 2mån och jag tog bort tejpen nu i ca 10dgr för att läka ut såren som tejpen skapat. Men alla behåar (även sportbehåarna) skaver så klart på ärren, framförallt under så de är röda och står ut...

Finns det någon annan form av tejp? typ silikontejp eller ngt?
    Vad ska jag göra?
    Hur gör alla ni andra Gunnar- patienter???

• RedTopaz
    mandala skrev 2007-11-23 21:55:36 följande:
    Jag har med problem med tejpen. Speciellt på mitt högra bröst. Gick förra helgen utan tejp för de var så röda ärren. Sen på med ny på sön o jag tyckte hela höger gör ont. Vet inte om det har med tejpen att göra men hela veckan har jag varit öm i det högra bröstet. Typiskt nu när jag har börjat jobba. Så tungt, känns verkligen när jag lyfter. Då också mest i det högra, som varit mitt bra bröst hela tiden.Nu idag har jag tagit av tejpen igen. Vet inte hur jag ska göra. Men mitt högra får vara utan tejp ett tag nu. Får se om jag sätter på ny på vänster. mitt högra ärr har blivit rött o börjat stå ut med denna v. Synd för på höger har de varit som finast innan.Får kanske smörja lite, har smörjt med helosan nån gång. Men märker ifs ingen skilland så jag vet inte om den e bra.Men lägger du kompress i mellan ärr o bh? Det gör jag. Visst det kan klia lite där tejpen sitter men den sätter jag inte där ärr finns. I morgon ska jag ut o kommer gå i vanlig bh men ha kompress mellan. Iaf i understa snitten.

Trist att vi är så många med problem..

Mina ärr har varit röda och stått ut i flera veckor nu.. om det inte varit pga tejpen så ha jag fått det pga skav. Insåg igår att mina ärr iaf står ut för att det blir som långa vätskeblåsor i ärret. Kul!! Mina ärr lär inte bli särskillt fina.

Som tur är har iaf ärren som går rakt uppåt klarat sig mkt bättre, alltid ngt.;)

Jag har också varit öm till och från i brösten, för några dagar sen fick jag nojjan och var helt säker på att jag var gravid igen för att de ömmade och brände så precis som degjorde i början på grav... Speciellt bröstvårtorna gör ont. Har du också så? Eller har du mer ont innuti?
    Vad har du för problem med tejpen, är det bara ärren som blir röda eller är det över hela området där tejpen sitter?

Jag smörjer med helosan nästan varje dag för att läka "frätsåren" jag fick av tejpen tidigare, men jag tror inte heller det hjälper..
    Har inte använt kompress tidigare, men får nog börja med det.

NÄR sa Gunnar att du kunde börja ha vanlig behå? Han sa 2mån till mig, men det kanske är för tidigt? Tycker dock inte att sportbehåarna ger tillräckligt med stöd, brösten börjar ömma och sväller upp efter en hel arbetsdag.

• RedTopaz
    Villemaja skrev 2007-11-24 15:14:06 följande:
    BlueTopaz och alla ni andra som har problem/allergi med kirurgtejpen:Prova Mepiform!!!Jag har själv inte använt den eftersom det funkar bra med den vanliga kirurgtejpen som jag har nu. En tjej som gjorde sin andra bröstop samtidigt som mig rekommendera den starkt. Jättebra för ärren tydligen o kändes knappt sa hon.MEN om ni är osäkra så fråga er kirurg först om vad han tycker om Mepiform!Kram

Jo, jag använder vanlig behå för att de ger bättre stöd. Mina bröst sitter ju så tätt och en sportbehå pressar bara ihop dem ännu mer vilket är obehagligt och gör ont efter en hel dag. En balconette i rätt storlek separerar dem och lyfter skönt.

TACK för tipset!! Jag ska maila Gunnar och fråga vad jag ska göra..

• RedTopaz
    Helajni skrev 2007-11-24 20:14:20 följande:
    BlueTopaz- har för mig att du fick ett rätt stort blåmärke som satt i rätt länge. HUR länge? Jag har ngr blåmärken på höger och ett av dem är rätt stort, nu har det gått snart 3 veckor sedan op o det har inte alls gått bort ännu.Det kom inte på en gång heller, vilket känns skumt?
    Jo, det var 10cm i diameter.. ;)
    Ofta får man små blödningar under eller strax efter op som knappt syns eller inte syns alls men som kommer upp till ytan efter 2-3 veckor. Det är så kroppen läker ut blåmärken/ blödningar tydligen. De "fraktas" upp till ytan och läks ut där. Så det är bara ett tecken på att det läker som det ska!
    Mitt blåmärke var helt borta först efter 7v!!
    Villemaja skrev 2007-11-24 22:33:35 följande:
    Helajni: Jag hade inte ett enda blåmärke i början, sen fick jag ett stort på höger sida. Jag provade en annan sportbh som satt väldigt tajt o efter det kom det. Kanske en blödning jag vet inte men den försvann till slut, kommer inte ihåg hur lång tid det tog men det var ingen fara alls. Det ska inte vara någon fara. Jag kollade upp det då.Supernöjd!:) Lyckaligastivärlden: Vet inte skillnaden mer än att mepiform inte är lika bred o jag tror att den är lite "fastare". Hon tyckte att ärren läkte superbra med den iaf
    Blåmärket fanns nog där innan men under huden, tror inte det var sportbehån.
    Bellahhh skrev 2007-11-25 11:08:15 följande:
    är det så noga med vilken tejp man tejpar? Det är väl bara för att skydda ärren? Jag har en vanlig hudfärgad tejp jag hittade hos mormor men bara en remsa de andra har inte trillat av ännu, antar att den fungerar då jag inte känner av den alls och den sitter bra? Eller kan det vara "farligt" med fel tejp ?? Hajjar inte ;)
    Tror inte det spelar så stor roll så länge det känns bra och inte blir rött och irriterat. =)
  • RedTopaz

Nu la jag in bilder från kryssningen i mitt galeri här på FL. Jag tycker faktiskt inte att man bara kan anta att det är sillisar.. Men uppenbarligen såg alla andra det på kryssningen =/

• RedTopaz
    Disan skrev 2007-11-25 18:11:22 följande:
    Så, nu laddas den sista bilden ned. Alla skall kunna se dem..! *här blir det extra* eller nå´t åt det hållet!! Ena bilden blev lite ljus.. Men äh, det får duga!! Jag heter Disan på mylava också...Snälla, bortse från att det ser jättekonstigt ut ovanför brösten på framifrån bilden... Hehehe, tror att jag står lite konstigt samt att ljuset kanske inte var så smickrande... Hehehe...

Jag trodde att koksalt verkligen blev helt platta när de gick sönder men det är ju tur att det inte blev så =)

Hur gick det sönder?

När ska du göra om op? Ska du välja något annat än koksalt då?

• RedTopaz
    Lyckligast i världen skrev 2007-11-25 19:52:29 följande:
    BlueTopaz...Har du kollat på beskrivningen av tejpen Mepiform?Verkade ju väääldigt bra..??Skickar en länk där du kan läsa lite fakta om den...www.molnlycke.com/item.asp&lang=1
    Ja, jag läste precis! Sitter och skriver till Gunnar och frågar om den =)
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3