Inlägg från: Lyckanmin |Visa alla inlägg
  • Lyckanmin

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Hejsan! Jag ser att många skriver om Mylava och har foton där. Jag vet bara inte hur man går in där och hur man sen hittar den man söker.....

• Lyckanmin

Hejsan! jag skriver inte så mycket här, men är inne flera ggr per dag och läser. Jag frågade tidigare hur man kommer till era bilder på mylava, men jag lyckas inte. Jag skulle så gärna vilja se bilder och veta storlekar ¨på implantaten. Jag har blivit medlem, men ser inte nån ruta till vänster där man kan skriva in nicket. Vad gör jag för fel?

• Lyckanmin

Tack för alla svar. Jag har gått in på fel tror jag. Ska kolla genast. Jag kallar mig jojans där. :0)

• Lyckanmin

Pinsamt! Jag har hela tiden varit på fel sida och letat... Nu kom jag äntligen rätt.... Tack för hjälpen!

• Lyckanmin

Hejsan! Jag har fått min konsultation tidigarelagd, så jag ska dit imorgon.... Någon som vill tipsa mig om saker jag bör tänka på? Jag är jättenervös, men det ska bli såå spännande och roligt. Ett steg närmare operation....:0)

• Lyckanmin

Ja, va dumt, det skrev jag ju aldrig.... Efter att ha ammat tre barn ska jag äntligen få göra något åt mina deppiga bröst......

• Lyckanmin

Jag har gjort ristestet och det blir kanske 300 och jag är mest inne på gelehallon. Operationen ska jag göra på Art Clinic  i Göteborg,kirurgen heter Per-Erik Sahlin. Jag vet inte om det blir bakom eller framför muskeln, men jag tänker att han kanske ser vad som passar just min kropp bäst, eller vad tror ni? Men sen får man väl prova sig fram där också va?

• Lyckanmin

Nu har jag varit på konsultation inför min bröstoperation. Min läkare var jättetrevlig och det kändes jättbra! När vi började prova storlek, hade jag först tänkt mig 300, men han sa att det bär du bra, prova du nästa storlek och då slutade det med att jag hade valt 330. Nu vet jag inte om jag gjorde rätt, men visst kan man diskutera det på operationsdagen, eller? Jag fick tid för operation den vecka som jag ville, den 19 december.....Tror ni att det gör stor skillnad på 310 eller 330? Lite nervöst känns det faktiskt....Jag vill ju inte att de blir för stora.....Jag har a- kupa nu, eller en deppig b-kupa..

• Lyckanmin
    mandala skrev 2007-11-20 14:57:47 följande:
    Det är en jätteliten skillnad, mindre än en msk tror jag. Så jag tror inte det kommer märkas något alls.  Kommer inte bli förstort heller, tror jag. Du får säkert en C, en liten kanske. Jättesvårt att säga. Jag har inte riktigt provat ut men jag har köpt nån bh i 75C o 70D, de sitter väldigt taj så jag vet inte om det är rätt stl. Jag la in 375, hade 70B-75A. Får nog snart gå o mäta o se ifall jag har hittat min rätta stl.
    Skönt att höra! Då ska jag nog gå på 330 iallafall. Det ska bli så spännande!!!
  • Lyckanmin

Det kändes väldigt roligt att ha dem på, under mina kläder. Kläderna sitter ju absolut snyggare med en gång. Ja, nu är det bara att längta på i en månad.......

• Lyckanmin
    pontiac skrev 2007-11-20 19:32:44 följande:
    bellahhh får jag se dina bilder på mylava???
    bellahhh, du känner inte til mig, men jag undrar om jag får se dina bilder jag med? Jag ska lägga ut bilder så fort jag h ar några. Har fått operationstid den 19 december.....bara att räkna dagarna...........:0)
  • Lyckanmin
    Lyckanmin skrev 2007-11-20 20:57:23 följande:
    bellahhh, du känner inte til mig, men jag undrar om jag får se dina bilder jag med? Jag ska lägga ut bilder så fort jag h ar några. Har fått operationstid den 19 december.....bara att räkna dagarna...........:0)
    jag glömde skriva att jag heter Jojans på Mylava...
  • Lyckanmin

socute skrev 2007-11-30 17:06:44 följande:
    norwaymd.nf.understandingplasticsurgery.com/i...en 3D animation som visar hur din operation går till , ansikte, bröst eller mage
    Vilken bra sida!!! Det såg lite läskigt ut, men man ser ju verkligen hur de kommer gå tillväga. Nu har jag fått operationstid. Den 19 december ska jag få nya bröst på Art Clinic i Göteborg. Nervöst, men jätte jätte roligt!!!
  • Lyckanmin

Jag ska göra en bröstförstoring den 19 december. Min kirurg sa till mig på konsultationen att han rekommenderade en mammografi innan, men det verkar jättesvårt att få en tid så snart. Nu undrar jag om det är fler som gjort en mammografi innan och om det är någon som gjort det efter. Är det svårighetar att göra det efter? Jag ska lägga 330 framför muskeln och jag är en 36 årig trebarns mamma. Snälla ge mig råd........

• Lyckanmin
    Teide skrev 2007-12-13 16:19:43 följande:
    Hej tjejer, jag överlevde och är hemma nu. Känns som om jag blivit överkörd av en ångvält men det blir nog bättre så småningom...
    Du får gärna skriva tillmig o berätta hur du upplevde allt!!! Men kanske lite censurerat på smärtfaktorn ;), jag ska opa mig på onsdag nästa vecka.

En annan fråga om någon har tid o möjlighet att svara! Vad säger de om förkylningar innan operation, hur mycket ska till innan de ställer in? Någon som vet?
    Kram
  • Lyckanmin
    jagomina skrev 2007-12-13 20:05:23 följande:
    min kirurg sa att vanlig förkylning är okej, men har man feber och mår risigt bör man skjuta fram open.
    Okej, men jag har ingen feber än så länge..... Jag skulle bli såå besviken om det inte blev av....Nä. det får bli mkt vitlök den här helgen...:)
  • Lyckanmin

Hoppsan, kanske skulle jag inte läst här idag;) Jag ska in imorgon kl.7,15 och operera mig. Är väldigt nervös över smärtan, men hoppas att den avtar så småningom......Jag har fött tre barn, men detta blir något annat....Nervös som sjutton är jag.

• Lyckanmin
    Disan skrev 2007-12-18 22:32:40 följande:
    Lyckanmin: Oj, är det dags nu!!? Härligt! Det kommer att gå bra och visst, det gör ont! Ganska självklart! Men om du har fött en drös ungar så borde du klara av detta också Själv hade jag helvetiskt ont i tre dagar efter min op, men det är värt det och huvudsaken är att man har möjlighet att ta det lugnt om man har ont. Har man barnvakt så går det galant!!
    Ja, tre barn har jag ju fött så det borde ju gå vägen ;) Konstigt, jag längtar så och samtidigt är jag jättenervös, men som jag längtat till denna dag......barnvakt har jag ordnat, så jag ska försöka sova bort mycket av den onda tiden....
  • Lyckanmin

Ojdå, det var heta diskussiner här idag! Här kommer jag med en helt annan fråga. Jag gjorde min efterlängtade bröstoperation igår och undrar nu lite över känseln i brösten. Jag har inte känsel överallt. Är det något som kommer hämta sig och komma tillbaka? Någon som vet, som upplevt samma sak???

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3