Inlägg från: Villemaja |Visa alla inlägg
  • Villemaja

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Är det någon som har gjort kosmetisk tatuering av ögonbryn? Vilken klinik rekomenderar ni? Hur blev resultatet? Tack:)

• Villemaja

Jag fick en e-kupa efter 450cc. Hade b-kupa innan.
    Gick till en specialbutik.'
    70E eller en 75D kanske men 70E satt absolut bäst. Trodde inte att det skulle bli så stor kupa...hi hi. Tycker inte att dom ser speciellt stora ut men tydligen har jag t o m E. Skitnöjd iaf!!!:)
    Kram

Ni som har väldigt mycket frågor kring op och oroliga över vad ni ska välja mm så tycker jag att ni ska rådfråga Jordan på Mylava. Hon är superduktig inom bröst op!

• Villemaja

Tack Arba. Japp har kikat runt en hel del. Nu gäller det:) Usch jag ä'r nästan mer nervös nu än innan brösten. Detta är ju i ansiktet o man kan inte gömma det. Bara det blir bra!!!
    Kram

• Villemaja

Arba: Japp, ska på konsultation på fredag, får op efter om jag vill o är redo. Valde först Devita men jag hade kontaktat en annan oxå och sen när jag pratat med henne så valde jag om. Annica Jacobsson. Har läst mycket bra om henne. Hon gör även åt landstinget åt Alopeciafall (eller vad det heter) Hon är mycket proffsig. Tydligen superbra på form o färg. Hon känns trygg.
    Hon sa att hon vill titta på mig först o gå igenom allt och att om hon tycker att jag ska göra avgör hon på fredag. Jag kan få ett nej. Hon sa att hon gör bara om hon vet att det verkligen skulle bli bra på mig. Med tanke på att jag inte har några nästan nu o så..bara lite ojämt o ljust.
    Vi får se om hon väljer att göra eller inte. Nervigt...
    Det är ju ändå ansiktet...
    Kram

• Villemaja

Arba: just ja, betalar 2900:- och vid påfyllning 2900:-. Dom flesta ligger ju kring 4000:- totalt. Det är väl vanligaste priset.

Ursäkta mina kassa meningar, halvtaskig svenska, men det blir kort skrivet när man har bebben i knät. Bara man får det nedskrivet:)

• Villemaja

Disan: Säg inte så, usch nu blir jag orolig. Har själv vanlig tatuering och har även gjort bröstop. INget av dom var riktigt läskigt eller superont.

Gör det ondare eller??? Säg nej...please:)

Kram

• Villemaja

Arba: Jag mena konsultation (för det gör man ju alltid innan ögonbryn om det är en seriös klinik/salong) och därefter behandling (ibte op såklart). Blev lite fort skrivet.

Om jag vill göra såklart, först testar hon ju o tar fram form, färg osv...

Kram

• Villemaja

Nu har jag gjort kosmetisk tatuering av ögonbrynen! Känns bra.
    Fick bedövning i början sen behövde jag ingen mer, det gjorde inte speciellt ont så jag sa nej till mer bedövning.
    Hon var sååå petig, riktig perfektionist:) Mätte o kolla o mätte o kolla allteftersom. Dom blir nog ganska ljusa sen för jag är så ljus i hyn o det passar bäst! Formen känns oxå bra men väldigt ovant att helt plötsligt "ha ögonbryn". Mina syntes ju nästan ingenting innan.
    Ovant men man vänjer sig. Nu ska det bara läka bra så får vi se om jag behöver fylla på sen.
    Men fasiken va jag körde vilse i södra sthlm. Är från Gävle o brukar inte köra i sthlm så det blev lite jobbigt ett tag...hi hi. Inte så lätt o hitta då.

Lilla fin: Man kan "fylla på" sina egna ögonbryn med kosmetisk tatuering/pigmentering. Det är som tatuering men man går inte lika djupt ner i huden. Håller allt mellan 2-5 år ca. sen måste man fylla på. Du slipper måla ögonbrynen. Sminkad o klar när du vaknar typ!:)

Går att göra eyliener, läppar oxå. Men man måste vara nog med val av klinik för vissa är dåliga på form osv.

Pris: mellan 3900-5900:- (för båda ögonbrynen) beroende på klinik

• Villemaja

BlueTopaz: Jag vet en tejp som ska vara grym, men ganska dyr eftersom apoteket måste beställa hem den tror jag. En tjej på kliniken rekomendera den (som gjorde sin andra bröstop samtidigt som mig)
    Hennes ärr var jättefina och hon hade använt den tejpen.
    Jag ska kolla på mylava vad den heter, hon skrev det i min gästbok. Återkommer.
    Den är ganska smal oxå så den syns inte mycket.

Oj, har du redan börjat använda vanlig bh? Jag vågar inte än och jag gjorde op 6:e sep.
    Mina ärr ser jättefina ut, börjar bli riktigt ljusa nu. Tejper dygnet runt fortfarande.
    Tråkigt att du inte kan ha tejpen, jag har hört flera som inte kan ha det.
    Du får gärna rekomendera den tejpen till dom oxå:)

Skriver snart:) Kram

• Villemaja

BlueTopaz och alla ni andra som har problem/allergi med kirurgtejpen:

Prova Mepiform!!!

Jag har själv inte använt den eftersom det funkar bra med den vanliga kirurgtejpen som jag har nu. En tjej som gjorde sin andra bröstop samtidigt som mig rekommendera den starkt. Jättebra för ärren tydligen o kändes knappt sa hon.

MEN om ni är osäkra så fråga er kirurg först om vad han tycker om Mepiform!

Kram

• Villemaja

Helajni: Jag hade inte ett enda blåmärke i början, sen fick jag ett stort på höger sida. Jag provade en annan sportbh som satt väldigt tajt o efter det kom det. Kanske en blödning jag vet inte men den försvann till slut, kommer inte ihåg hur lång tid det tog men det var ingen fara alls. Det ska inte vara någon fara. Jag kollade upp det då.

Supernöjd!:)

Lyckaligastivärlden: Vet inte skillnaden mer än att mepiform inte är lika bred o jag tror att den är lite "fastare". Hon tyckte att ärren läkte superbra med den iaf

• Villemaja

BlueTopaz: Det var så lite så, prova den:)

JAG HAR JU INTE HAFT PROBLEM VARKEN MED TEJP ELLER BRÖST MEN...
    idag provade jag att ha vanlig bh (har haft sportbh för att det är så skönt, van oxå)
    jag märkte då att det började kittla o klia lite direkt på tejpen. Kanske är det pga av det, vanlig bh?

Har aldrig känt så innan. Tog av den o kändes bättre direkt:)
    Men jag förstår dig, att du vill ha bh

Min kirurg sa att man skulle vänta minst 3 månader med bh, helst 6 månader om man ska ha bygel. Jag tänkte vänta minst 3 mån, ville bara prova idag. Mina ärr ser jättebra ut redan.

Hoppas att dte blir bättre för dig snart! Håller tummarna.

Viffy: Ja samma här, fick reda på att jag hade 70E! trodde att jag skulle få D men det känns jättebra förutom att man måste till specialaffär hela tiden o handla bh/eller på nätet.

Kram

• Villemaja

BlueTopaz: Har inga problem med något efteråt men har hört att vissa har det. Jag har full känsel i bröstvårtorna. Förut kunde det kännas annorlunda i brötsvårtorna när jag fick orgasm...hi hiGenerad men nu känns det som vanligtSkrattande
    Det går nog över alltefterom
    Kram

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3