Inlägg från: Novalina |Visa alla inlägg
  • Novalina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Jag svarade en hel masssa på den förrsa sidan, om nån är intressad bara. Blev mkt svar på en gång, har inte varit inne här på flera dagar.

Super att en ny tråd redan öppnats - bra att va förutseede!

Tack för att ni finns tjejer!!!

*Nattiskraaam*

• Novalina
    jagomina skrev 2007-11-14 07:21:02 följande:
    Enligt min kirurg skulle jag absolut inte massera brösten. De blir masserade ändå när de ligger bakom bröstmuskeln tydligen.
    Måste bara fråga en sak jag kom att tänka på.... om man nu då har ha en pojkvän, som gladeligen "masserar brösten" - är det inte bra då alltså?? Alltså - bör ens pojkvän va försiktig även han då han tar i ens "nya bobisar"?.....

Hmmm......
  • Novalina

1 och 1 är 3 skrev 2007-11-14 08:41:14 följande:

Jag svarar här så behöver vi inte ha två trådar öppna samtidigt Jo, jag tog mod till mej... har alltid varit nojjig ang mina bröst och aldrig visat upp dom för någon så de kändes lite skumt att gå in och att något skulle mäta på mej... men men, de gick bra, hon tyckte dom va skit snygga, hon hade själv op fast itne av cosmo Och JA, jag jobbar som instruktör... i lilla Örkelljunga
    OK, på det viset!

Vad instruerar du för klasser då?

**Kram**
  • Novalina
    rosafjärilen skrev 2007-11-14 17:49:11 följande:
    Wellah: Kan du inte köra lite bra brun utan sol då, för att vara på den säkra sidan?
    Jo, precis! "Dove" har jättebra BUS för kroppen, och "Åhlens" och "Kicks" har bra och billig för ansiktet (eget märke). Ser skitäkta och bra ut - lovar!!
  • Novalina
    mandala skrev 2007-11-15 18:23:19 följande:
    Jag tyckte det kändes konstigt när jag gick i trappor, speciellt om jag inte hade bh på. Nu tänker jag inte på det. Men det jag känner är hur det hoppar och rör sig för minsta lilla. Räcker att jag kör bil, eller ja så fort jag spänner muskeln. Hoppas man lär sig stå ut med den känslan, lite småjobbigt tycker jag. Känns som att folk ser hur brösten hoppar, men jag tror det är mest som det känns.
    Förstår precis!!! Som i somras då jag hade en urringad klänning på mej och lutade mej mot baren på ett uteställe, då "hoppade" bröstet liksom till, och jag såg hur killen bredvid tittade extra mkt på det. Känns "sååå silikon" då liksom... Men som du säger, man kanske inbillar sej i onödan??....

**Kram**
  • Novalina
    Briana skrev 2007-11-16 15:08:08 följande:
    Hittade det här på mylava sidan. Jag har framför..325ml över muskel på en liten tjej, 65cm runt bröstkorgen. Superfint resultat, fin övergång i överkant, ingen "kant" syns, trots en rejäl impl volym för hennes lilla kropp. För ngn med hennes mått, som skulle vilja ha en SUPER naturligt resultat, skulle en impl volym runt 200-250ml vara perfekt! :) www.breastimplants4you.com/forum/forum_entry....
    Hon på bilden har iaf inga bröst jag tycker är snygga alls. ser så himla "silikon" ut så det är ju helt enormt!! Inte i min smak alls iaf. Men jag håller med - betydligt mindre skulle ju va MYCKET finare och mer proportionerligt på hennes kropp!

Det fulaste jag vet är brsöt som ser ut som "2 badbollar" eller nåt - skumt....
  • Novalina
    Briana skrev 2007-11-17 08:06:29 följande:
    Visst syns det att det är silikon..Men för dom som vill ha fake tuttar är dom skitsnygga tycker jag...Finns ju dom som vill ha bolleffekt..Jag själv vill ha naturliga och får nog d oxå...Dessa ligger ju framför muskeln och hon är ju väldigt liten..Så ville visa att det går att lägga även framför..Blir oftast mkt fake även bakom om man har mkt liten byst..Är man som jag va rädd att man ska känna implantaten så finns det alternativ att lägga framfr...Var därför jag valde att ha mina framför muskeln...
    OK. Men visst känner man väl implantaten MER om man lägger framför bröstmuskeln? Eller är det nåt jag missat??...
  • Novalina
    jagomina skrev 2007-11-17 08:33:11 följande:
    Haha nee det hoppas jag inte då min gubbe är som besatt i mina nya vänner. Men man kanske inte ska knåda och greja med dom medvetet bara för att massera dom..sen om han gör det lite mysigt sådär kommer jag ju inte tacka nej till Jag har all känsel kvar i bröstvårtorna! Så himla skönt, för jag var så orolig över att få förlorad känsel
    Jo, så tänker jag med! Man kan ju inte säga "bort med tassarna!" till gubben då han vill "leka lite" precis!

Själv har jag oxå alltid haft full känsel i själva bröstvårtorna, men har hittills inte fått tillbaks känseln under bröstvårtorna, dvs på undersidan av brösten. Och då va det ändå 5 mån sen jag op mej snart.... HOPPAS känseln kommer att komma tillbaks en dag....
  • Novalina
    Villemaja skrev 2007-11-19 08:14:18 följande:
    Är det någon som har gjort kosmetisk tatuering av ögonbryn? Vilken klinik rekomenderar ni? Hur blev resultatet? Tack:)
    Jepp - jag har gjort det. Blev jättebra, va på en klinik där jag bor - inte i nån av stortäderna. Det finns såna som utför såna tatueringar mindre bra har jag hört, så precis som i sitt val av kirurg är det ju viktigt att man är noga med sitt val, och kollar på många före-efterbilder och går på folks rekommendationer - då brukar man i regel bli nöjd.

Kostmetiska tatueringar sitter i i max 5 år, och jag gjorde mina ögomnbryn för 3 år sen nu - så de har börjat blekna så jag målar i dem med ögomnbrynspänna igen. Där jag gjorde har de dock lite billigare om man gör på samma ställe igen inom 5 år tror jag, så jag ska höra av mej dit snart och höra vad det skulle kosta.

Jag har väldigt tunna, ljusa och glesa bryn naturligt - så därför valde jag att göra en kosmetuskt tatuering. Va nervös över resultatet innan - men blev jättenöjd! Kostade ca 3 000:- , men tyvärr så håller det som sagt inte mer än några år, men eg. är det inte så jättedyrt om man jämför med vad mkt annant kostar ju.

**Kram**
  • Novalina
    Briana skrev 2007-11-19 13:22:10 följande:
    Jag känner inte mina implantat överhuvudtaget !! Vet inte var dom finns ej heller vilket som är mitt egna ellet implantat..Känner inget när jag gör några rörelser...Kan städa, bädda, lyfta ja göra allt utan att jag känner av dom..Min sambo tycker det är helt otroligt..Ej heller han känner var dom skulle kunna vara...Så är det för mig och jag är jättenöjd..
    OK, låter ju bra! Du upplever inte att implantaten kan va kallare än andra delar av kroppen? Eller mindre/ingen känsel nånstans på brösten? Kanske du hade en hel del egen bröstvävnad innan op?...

Många frågor bliir dä!

**Kram**
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3