• adsf

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Har varit och smygläst i tråden länge men nu är det dags att jag sällar mig till er
    Nu har jag äntligen tagit tummen ur å ringt å fått tid för konsultation *jippie* den 31/1 är det dags.
    Nu är jag iaf en bit på vägen..

Är det ngn som har opererat sig på Strandkliniken i Sthlm??

• adsf

Disan;
    Jag ska operera brösten. Är helt utammad, som så många andra
    Gick från C till A, känns mindre kul.

Jagomina; Hur lång tid tog det innan du fick tid till op?
    Har läst mig till att dom har ganska kort kötid, stämmer det?
    Tycker tiden segar sig fram nu när jag väl har fått tid för konsultationen..

• adsf

Viffy; va oxå inne å kikade å det såg jätte bra ut!

jagomina; 4 veckor alltså!? då är det snart allvar
    Skönt att få göra op innan sommaren... läste nånstans att man inte får sola förrän 6 mån efter op, stämmer det?

• adsf

eio; Hur stora/små bröst har du nu innan op?
    Min kirurg tycker jag ska lägga in 350cc och då "ska" jag få en b-c kupa men när jag läser det som din läkare har sagt så blir jag väldigt osäker =/
    Jag vill inte alls ha några jätte bomber, vill ju bara se ut som "förr"...

• adsf

eio;
    Jag är väldigt tom upptill, vilket även läkarn påpekade. Jag har en a-kupa idag.
    det är ju svårt att se innan hur mycket 350cc ska göra.. man kanske borde testa ristricket!? är det ngn som har gjort det`?

Jag va väldigt noga med att påpeka att jag INTE vill ha stora bröst och läkarn tyckte att 350cc skulle bli perfekt på mig..

Varför ska du vänta ända tills i augusti med op? *mest bara nyfiken *
    Jag har fått tid den 12/3.. känns pirrigt

• adsf

Har haft en del kontakt med Medica Finance, antar att det va dom ni pratade om lån?! Och deras försäkring gäller så länge du betalar av ditt lån.. men försäkringen kostar 97kr/mån.

Så om man väljer att betala av på tex 4 år, då betalar du 97*12*4= 4656kr sammanlagt på bara försäkringen.
    Sen skulle nånting hända under tiden som gör att du måste operera dig då får man betala upp till 2000kr i självrisk.
    Det va den knapphändiga info jag fick av dom..

Den klinik jag har valt, står för alla omoperationer det första året (förutsatt att nånting är fel och att jag inte bara är missnöjd med strl), och blir därför lite fundersam på om man verkligen behöver den där extra försäkringen hos MF..

Ang ristricket så har jag fått förklarat att 1 dl motsvara 100cc.. sen om det stämmer matematiskt vet jag inte!?

• adsf

minimalin;
    Jag tänker likadant! Tänk OM nånting händer och jag inte vaknar upp ur narkosen igen =/ fast jag har blivit sövd förut men dock inte så länge, operationen tar ändå 1 tim att genomföra..

• adsf

minimalin; De narkosläkare och sjuksköterskor som är på kliniken jag ska operera mig på kommer många från Karolinska, så det är ju en liten tröst mitt i allt men frågan är som sagt, om dom har ett "akutteam" redo utifall att..
    Ska nog ringa imon å fråga!

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3