Inlägg från: Helajni |Visa alla inlägg
  • Helajni

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Jag har lågprofil för jag har rätt bred bröstkorg, min kirurg sa att annars kommer implantaten för lång isär o det ser mer "ditsatt" ut.

• Helajni

Jag har oxå ett veck, precis ovanför ena snittet. Är klart oroad över det o har mailat kirurgen i förrgår, med bild o allt men ej fått svar än
    Lägger bilden på mylava.
    Jag känner oxå som om implantaten ska ramla ur kroppen när jag går. Särskilt höger sida är obehaglig. När jag går och armen pendlar känns det lixom muskeln hoppar fram o tillbaka över implantatet, nojjar över om det kommer bli kapsel!

Bellahhh skrev 2007-11-14 08:40:00 följande:
    skriver detta igen å hoppas att nån vet nåt...Shit, det känns ju jätteläskigt nere vid ärrren känns som implantaten kan åka ner till knäna närsomhelst och en konstig "kant" känner man där oxå.Sen är det ett "veck" eller ja inte riktigt men det är lite intryckt så det ser ut som mitt egna bröst börjar där som om man hade en förliten bh, ursäkta mitt svammel vet inte hur jag ska förklara haha hoppas det försvinner...Nån som vet nåt? Är det farligt att ha en förliten sport-bh? Min är på gränsen.
  • Helajni

Dra på zinkpasta, det funkar som stopp för strålarna.

wellah skrev 2007-11-14 15:33:16 följande:
    phew... va bra.... undra hur mkt man måste täcka med så inte strålarna går igenom? kan man typ ta en handduk? hahaha jag bryr mig bara om att få färg på tuttar, armar, ansikte å sånt som syns i mitt linne jag vill ha..... fan va varmt i solariet det kommer bli
  • Helajni

Jag gjorde 5/11...
    Känner ev. ena kanten på implantatet men det är svår att säga för jag är fortfarande svullen. Jag har mjukaste imp. så då kanske det är svårare att känna.
    Har du känsel i hela bröstet? För visst har du bara gjort förstoring? Jag har inte lyft.
    Har känsel över hela på höger men inte på vänster, lixom under bröstvårtan o ner mot ärret. Läskigt när man drar över huden med fingret o inte känner ngt men det kanske kommer tillbaka?

Bellahhh skrev 2007-11-14 18:03:02 följande:
    När gjorde du ? Nu har jag köpt 80 istället för 75 på bh:n kändes som en befrielse den första var way too tight..Hoppas inte det har skadat dem.Känner ni vart erat implantat börjar ner i från? jag känner mina extremt tydligt strax nedanför ärren eller är det ärren som är så svullna? Mitt veck är inte direkt ett veck utan ett intryckt område på ena sidan där det ser ut som mitt gamla bröst börjar som om jag har två bröst i ett, kommer det att försvinna tro ??? ;(
  • Helajni

Nä, alltså det ser SÅ annorlunda ut jmf med vänster. Snittet sitter på ett helt annat sätt oxå. Svårt att visa med bild, precis som du säger.
    Blä, inte kul när man oroar sig, vill ju att allt ska vara perfekt.

pontiac skrev 2007-11-14 18:14:34 följande:
    jag har ingen aning men tror du inte det bara är så nu med läkningen??? sen är det ju alltid lättare och se själv istället än att se kort....
  • Helajni

Jag tror att jag känner ena kanten jag med, ca en cm under ärret. Det är ju ÄNNU värre att det inte är så på höger, att det är helt olika
    Dock tror jag inte att det är ngt konstigt, att man känner kanten.

Bellahhh skrev 2007-11-14 18:26:46 följande:
    Fan jag är livrädd nu, tänk om de har lossat ;( en centimter nedanför ärren känner jag kanterna ;(
  • Helajni

Jag känner som om muskeln hoppar o far, särskilt på höger sida. Känns lite hårt o konstigt...
    Lite som träningsvärk oxå.

Viffy skrev 2007-11-15 10:36:56 följande:
    *gah* känns som att jag har träningsvärk i bröstmuskeln
  • Helajni

Jag fick svar från min kirurg idag o känner mig lite lugnare ang. mitt "indragna" bubbliga ärr. Han sa att det såg helt normalt ut.
    Då kan jag stryka en sak att noja över från listan då.

• Helajni

BlueTopaz- har för mig att du fick ett rätt stort blåmärke som satt i rätt länge. HUR länge? Jag har ngr blåmärken på höger och ett av dem är rätt stort, nu har det gått snart 3 veckor sedan op o det har inte alls gått bort ännu.
    Det kom inte på en gång heller, vilket känns skumt?

• Helajni

Du såg superbra ut på bilderna o den där karln som kläckte kommentaren förtjänade att få på nöten!

RedTopaz skrev 2007-11-25 14:41:21 följande:
    Nu la jag in bilder från kryssningen i mitt galeri här på FL. Jag tycker faktiskt inte att man bara kan anta att det är sillisar.. Men uppenbarligen såg alla andra det på kryssningen =/
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3