Inlägg från: mandala |Visa alla inlägg
  • mandala

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

RedTopaz skrev 2007-11-23 21:35:20 följande:
    Jag behöver lite hjälp!Jag är allergisk mot både två tejperna jag har provat (två olika micropore- tejper) Har inte fått någon vidare hjälp på apoteket..Gunnar sa att jag bara behövde tejpa i 2mån och jag tog bort tejpen nu i ca 10dgr för att läka ut såren som tejpen skapat. Men alla behåar (även sportbehåarna) skaver så klart på ärren, framförallt under så de är röda och står ut... Finns det någon annan form av tejp? typ silikontejp eller ngt?Vad ska jag göra?Hur gör alla ni andra Gunnar- patienter???
    Jag har med problem med tejpen. Speciellt på mitt högra bröst. Gick förra helgen utan tejp för de var så röda ärren. Sen på med ny på sön o jag tyckte hela höger gör ont. Vet inte om det har med tejpen att göra men hela veckan har jag varit öm i det högra bröstet. Typiskt nu när jag har börjat jobba. Så tungt, känns verkligen när jag lyfter. Då också mest i det högra, som varit mitt bra bröst hela tiden.

Nu idag har jag tagit av tejpen igen. Vet inte hur jag ska göra. Men mitt högra får vara utan tejp ett tag nu. Får se om jag sätter på ny på vänster. mitt högra ärr har blivit rött o börjat stå ut med denna v. Synd för på höger har de varit som finast innan.

Får kanske smörja lite, har smörjt med helosan nån gång. Men märker ifs ingen skilland så jag vet inte om den e bra.

Men lägger du kompress i mellan ärr o bh? Det gör jag. Visst det kan klia lite där tejpen sitter men den sätter jag inte där ärr finns. I morgon ska jag ut o kommer gå i vanlig bh men ha kompress mellan. Iaf i understa snitten.
  • mandala
    Bellahhh skrev 2007-12-06 11:21:55 följande:
    Hej tjejer nu har det snart gått 5 veckor sedan min op och när jag skulle byta tejp idag var det lite varigt och kanterna på det ena ärret var inte riktigt läkte det var ett sår som var lite större det såg inte djupt ut men...vad ska jag göra? Hur fort läkte era ?
    Kikar in lite snabbt, hinner inte riktigt med nu när jag jobbar.

Det jag tror Gunnar skulle sagt är att inte tejpa där det är lite sårigt utan vänta till det är torrt, kanske att det kan bli en skorpa och om du får det ska du inte tejpa förrän skorpan har trillat av av sig själv. Lufta mycket. Ska du gå ut sätt då över en kompress så det fortfarande luftas utan att det retas av kläderna.
  • mandala

Nu har jag lagt upp nån nya bilder, bara 3. På ärren, med o utan bh. man ser ärren med, inga fina ärr o formen e ju som den är på det vänstra bröstet. Vårtgårdarna är jag inte helt glad över heller. Just nu lyser det så rött om ärren. Har inte kunnat tejpa på rätt länge. Vet inte ens om det är lönt att sätta på tejp igen? Kan det göra nån nytta nu så här långt efter?

• mandala
    Bellahhh skrev 2007-12-07 18:27:18 följande:
    Okej har inte haft någon bh på bara linne och det har torkat nu, de börjar väl inte hänga när man går utan bh ett par dagar? Jag är ju bara hemma.. det ena ärret är jättefint och smalt fast där det slutar är det är litet sår, det andra är helfult och två småsår på och formen på det ena bröstet är fortfarande konstigt som "double bubble" vet inte vad jag kan göra åt det? Bara vänta eller ? Gunnar säger att det ska gå bort av sig självt, men jag har inte sett någon skillnad sen han såg bilden..
    Tror ändå att du kan vänta. Det lär ju inte vara något han gör nåt åt på en gång. Om det skulle vara en db så fixar han väl det när ärren läkt bättre skulle jag tro.

Alla har sen fina ärr om man jämför med mig så det blir säkert bra. När sen såren försvinner så kommer säkert ärren läka o bli fint/finare. Sen tror inte jag att de börjar hänga för att du går utan bh nån dagar. Jag har med varit utan i samband med luftning o så.

Vi får väl se hur vi ser ut om 10 år
  • mandala

Fliker in, har inte läst på länge mer än nån enstaka inlägg, men jag har cohesive 1 o det är dem mjukaste.

• mandala
    Bellahhh skrev 2007-12-14 21:55:20 följande:
    Hur går allt för dig ? Allt bra ?
    Jo det går. Har börjat jobba igen iaf. Har jobbat 3 v. Det känns, det e ju tungt o mycket tunga lyft. Så det känns i brösten o ärren. Kan inte tejpa längre så det kanske gör sitt med. Men det är bra mkt bättre iaf.

Sen är huden ff så supertunn under brösten. Får lätt småsår. Formen e ju som den är under o ärren e hemska...så vaje dag funderar jag på om jag ska våga korrigera eller inte. Det syns ju inte med kläder men mkt utan. Men det är bara jag o mannen som ser så jag vet inte hur jag ska göra. Låter det gå nån mån till o ser hur det ser ut då. Tänkte höra lite vad Gunnar tycker. Det jag verkligen vill göra är att förminska vårtgårdarna, o gör jag inte det vill jag iaf flytta upp den vänstra lite som hamnade för långt ner efter korrigeringen. o då minska den något, den är ju lite större än högra.

Annars känns det skönt att kunna klä sig lite snyggare. Att kunna ha lite urringning o att man blir lite mer propotionerlig med de nya brösten. Så på nåt vis är jag ändå nöjd
  • mandala
      Vill också önska er alla en riktigt god jul

• mandala

Jag har gjort lyft. Hade varit nöjd om jag inte fått en komplikation. Något förstora vårtgårdar men annars nöjd med form o så på det "bra" bröstet.

• mandala
    Fanny 78 skrev 2008-01-10 15:02:51 följande:
    Vad heter kliniken som Gunnar Krantz i Linköping jobbar på?
    Plastikakademin
  • mandala

Funderar på det här med korrigering. Vet inte när jag ska hinna göra det. jag börjar studera nu. O vill kunna jobba under tiden, iaf om det är lite lugnare i skolan. Sen under sommaren måste jag jobba o då kan jag inte göra det.

Jag tror att hela mitt vänstra inplantat måste flyttas ner lite o sen ärret göras om något, + att förminska vårtgårdarna. Så när det är så mkt vet jag inte hur snabbt jag kommer på fötter igen.

Känns jättejobbigt att inte riktigt ha tid till att fixa till det, samtidigt vill jag få det fixat. Måste ta och höra av mig till Gunnar o se vad han tror om vad man kan göra.

• mandala

HÄR --- --- Mylava

1 och 1 är 3 - GulleGrisen----------Lyft m ankarärr och förstoring 350cc, mellan profil, Dr PETER COSMO

Hella28 - Hella-------- Bröstförstoring 300cc runda mellanprofil

Wellah - Wellah----------bukplastik

Viffy - Viffy------------ Bröstförstoring 400cc 38.000:- hos Peter Cosmo på citadellkliniken

BlueTopaz - BlueTopaz-------Lyft och förstoring 21/9, 250cc mellanprofil, cohesive1 (mjukast)
    Bellahhh - Bellahhh------------------ Bröstförstoring 450cc mellanprofil runda gelehallon cohesive II den 2/11-07.

VilleMaja - Lovesex

Postisper - Postis-------Bröstförstoring 450cc högprofil----Dr.IVAN LETTERFORS

Helajni - Helajni--------------- Förstoring 5/11, 375, låg profil, cohesive 1

Mandala - mandala-------------------bröstlyft, 375cc högprofil, 42 000, Plastikakademin, Gunnar Kratz

carro 81 - carro--------bröstlyft, 450cc runda gelehallon mellanprofil cohesive II

Pellegrino - BooLo------SKA bröstförstoring, 400cc runda mellanprofil 17/11, Professor Gunnar Kratz

Maria9902 - Maria9902

Emelle - Emelle---Lyft+förstoring. 450cc gelehallon, högprofil

pontiac - pontiac bröstförstoring 300 cc gelehallon mellanprofil

soffe - Lo

1985 - Emmy

JozephineEriksson - Jozzan

Eliin- Eliin84

jagomina - vittosvart-------bröstförstoring 400cc geléhallon, högprofil + intimkirurgi

Eio - Eio78 - SKA, bröstförstoring, vet ej stl än, sommaren 2008

trebarsmamma- Linda21 ---------Bröstförstoring,500cc runda gelehallon

Nattravn - Myling SKA bröstförstoring, bukplastik

CrazyBaby-CrazyBaby---------har 560cc gele, runda mellanprofil, SKA full bukplastik 27/12

LKP - Kristle---------SKA bröstförstoring 10/6 -08 runda gelehallon bakom muskeln, 375 el. 400cc plastikkirurggruppen

HelenR-Helen---------SKA bröstförstoring(velar på stl) 2/1 08

ordningåreda - LiLi - SKA bröstförstoring (400-450cc) 6/2-2008

Noning - emy - har gjort bröstförstoring/lyft 480cc runda gelèhallon(bakom muskeln), ultrahög profil.

Briana-Uvanti------lyft+förstorning, mentor runda gelehallon, moderate+, cohesive1, 400cc, Professor Gunnar Kratz

Oceanpet - Oceanpet--------Ska gora lyft 2008

amanda a e - amamanda-förstoring 20/11 350cc plastikkirurggruppen

• mandala

Har man otur som jag hade så kan d ta tid. Jag lyft efter 2 mån, mådde väldigt dåligt över att jag inte kunde göra mer för mina barn. Efter 3 mån började jag göra mer som vanligt.

Men min otur brukar man inte ha o då kan man nog börja lyfta så smått, omman är försiktig, 2 v efter. Vet att flera har börjat lyfta innan. Efter 1 v kan man känna efter o göra sånt som inte belastar just brösten.

• mandala
    MariaN skrev 2008-01-22 11:29:45 följande:
    funkar denna sida för alla utom mej?plasticsurgery.mylava.net
    Den sidan har upphört. Om du kollar i TS så ser du adressen till den som kom efter den du var inn på och den som kallas mylava.
  • mandala
    jjj skrev 2008-01-23 18:18:17 följande:
    Vet någon här hur lång tid efter man slutat amma som man kan förstora brösten? Måste man vänta ett halvår typ?
    Lite olika vem du ska göra din op hos. Men vissa ställen tycker det är ok med 3 mån efter avslutad amning med.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3