Inlägg från: Novalina |Visa alla inlägg
  • Novalina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

1 och 1 är 3 skrev 2007-11-19 21:48:35 följande:

Du har inga bilder??
    Nej, inte på ögonbrynen. Men de blev iaf jättebra!
  • Novalina
    Villemaja skrev 2007-11-20 18:29:26 följande:
    Tack Arba. Japp har kikat runt en hel del. Nu gäller det:) Usch jag ä'r nästan mer nervös nu än innan brösten. Detta är ju i ansiktet o man kan inte gömma det. Bara det blir bra!!!Kram
    Vadå, när ska du tatuera dina ögonbryn kosmetiskt? redan bestämt när och var alltså?? Vad är priset?...

Hon som gjorde de på mej va jättenoga med att mäta så ögonbrynen blev i rätt vinkel mot nästvingarna och så, och va även jättenoga när hon valde färg - finns ju många nyanser.

Hon sa oxå att det kommit kunder som varit hos andra mindre bra (kosmetiska) tatuerare, så hon har fått göra om deras bryn åt dem så det ser bättre ut. Så visst finns det mer eller mindre skickliga såna.

Mina gjorde hon i omgångar, fick bättra på lite sen efter ett par dagar/veckor. Sen har det hållt i några år alltså, men nu börjat mattas av.

Ska ringa henne i em och kolla upp vad det kostar att bättra på färgen inom 5 år.

**Kram**
  • Novalina

Lyckligast i världen skrev 2007-11-21 06:46:24 följande:

Hej...Snart e det dags för mig... Ska vara på kliniken om precis 1h...Börjar få ett antal fjärilar i magen kan jag säga....usch.... Har knappt kunnat sova i natt...tankarna har snurrat!!!Nästa gång jag sitter vid datorn har jag nog rejält ont...aj, aj, aj...Ha det!!
    Lycka till - vi tänker på dej! Kommer säkert att gå såå bra ska du se!

Skriv så fort du orkar om hur det blev!!

****Styrkekraaam****
  • Novalina
    Disan skrev 2007-11-21 08:37:54 följande:
    Jag låg och gosade med min karl och så fick jag ont. Eftersom vi har en liten dotter, på då fyra månader, som ammades så var det ingen ovanligt. Senare på kvällen skulle jag ta av mig kläderna för att gå och lägga mig och såg då i spegeln hur den ena tutten var betydligt mindre och hängigare än den andra!! Ser knasigt ut... Men den spräckta tutten ser dock fortfarande okej ut, alltså den är inte helt platt eller knölig eller så, men mkt mindre!Saltlösningen rann ut i kroppen, jag märkte ingenting av det. Sååå glad att jag inte valde silikon!! Tänk att få ut det i kroppen!! Hu!!Jaja, nu måste man iaf göra om dem.... *suck* Vill INTE gå runt så här, även om det inte är farligt eller så. Planerar att göra op i januari.
    Ang. kostmetisk tatuering av ögonbrynen - själv tyckte jag inte det gjorde speciellt ont faktiskt - men visst fick man ju en liten sårskorpa som ramlade av sen. Vad betalade du?

Och ang. solikon respektive koksaltimplantat - själv valde jag geléhallon just pga att OM de skulle gå sönder, så ändrar de inte form eller så, man märker det inte ens själv oftast att de spruckit. Och det är ingen fara alls - för silikonet stannar i den bindvävskapsel som alltid bildats runt implantatet, så det läcer absolut inte ut i kroppen i övrigt alltså.

Hur upplever du dina koksaltimplantat? Är de "kluckiga" liksom, eller känns de som vanliga bröst?... Och vad får du betala för att åtgärda det som nu hänt dej?...

**Kram**
  • Novalina
    Disan skrev 2007-11-21 09:42:39 följande:
    Jo, det var det min kirurg sade till min nu när jag var där, fick en stark rekommendation om att byta till gelehallon. Det lät ju bra, så jag tror minsann att det blir det! Fick klämma lite på olika inlägg och de kändes ju bra Kirurgen sade till mig att man knappt använder sig av saltlösning nu för tiden, gelehallon är stort! De kommer att betala för nästan allt, jag lägger mellanskillnaden (saltlösningen är billigare än hallonet) och betalar för narkosen. Slutsumma 13 000... Inte vad jag kände för att lägga pengar på just nu!! Men sådant är livet!Är du nöjd med dina hallonbröst då?
    OK, där fick jag svaret!

Jo, precis - geléhallon är att rekommendera! Låter inte som så mycket pengar iaf i det stora hela tycker jag. Hur många år sen va det du op dej?...
  • Novalina
    Disan skrev 2007-11-21 08:37:54 följande:
    Planerar att göra op i januari.
    Läste nu att du op dej för 4 år sen. Vart då? och hur mkt la du in? Och vart har du snittet?

(Vilka fiiina filder du har på familjen på din sida då - och vad duktig du är på scrapbooking!! )

**Kram**
  • Novalina

Jag lixom skrev 2007-11-21 11:02:26 följande:

Det du känner behöver inte betyda någonting, höger och sida av kroppen både ser och beter sig olika och nästan jämt mognar det ena bröstet före det andra. Dom ligger lixom aldrig lika i läkningen...Men på något sätt visste jag redan från första början då jag fick se mitt bröst att något var fel, plus den här krampningen om implantatet.
    Så kan det ju va för vissa - men vill bara inflika att så va det inte för mej, så det är väl olika som med allt annat. Mina nya boobisar har läkt i samma takt och sett likadana ut hela tiden efter op.
  • Novalina
    Disan skrev 2007-11-21 12:24:03 följande:
    På mitt smashade bröst? Inte här på FL, men jag skulle kunna lägga ut som bara ni får se
    Jag är nyfiken och vill gärna se. Jag är inte med på Mylava-sidan, så lägg gärna upp bilder här på FL om du vill.
  • Novalina
    Villemaja skrev 2007-11-21 19:23:16 följande:
    Arba: Japp, ska på konsultation på fredag, får op efter om jag vill o är redo. Valde först Devita men jag hade kontaktat en annan oxå och sen när jag pratat med henne så valde jag om. Annica Jacobsson. Har läst mycket bra om henne. Hon gör även åt landstinget åt Alopeciafall (eller vad det heter) Hon är mycket proffsig. Tydligen superbra på form o färg. Hon känns trygg. Hon sa att hon vill titta på mig först o gå igenom allt och att om hon tycker att jag ska göra avgör hon på fredag. Jag kan få ett nej. Hon sa att hon gör bara om hon vet att det verkligen skulle bli bra på mig. Med tanke på att jag inte har några nästan nu o så..bara lite ojämt o ljust.Vi får se om hon väljer att göra eller inte. Nervigt...Det är ju ändå ansiktet...Kram
    Du menar alltså kostmetisk tatuering av brynen nu eller??

Blev lite opsäker då du började berätta om "operation, konsultation" etc....
  • Novalina
    Villemaja skrev 2007-11-21 20:46:07 följande:
    Arba: just ja, betalar 2900:- och vid påfyllning 2900:-. Dom flesta ligger ju kring 4000:- totalt. Det är väl vanligaste priset.Ursäkta mina kassa meningar, halvtaskig svenska, men det blir kort skrivet när man har bebben i knät. Bara man får det nedskrivet:)
    OK.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3