• eio

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Attityde skrev 2007-12-03 13:39:22 följande:
    Är det någon här som "fått" sin op pga av omständigheter, tex så stora så att man av medicinska skäl behöver reducera eller liknande? Jag har en väninna som fick hjälp av kommunen för sin op pga de var så stora. Jag har ett annat lite mer udda krux med mina, jag har 2 olika kupstorlekar, ok att bröst e lite olika i storleken men dte finns ju inte en bh med B kupa på ena sidan och cd på andra? Tänkte att man kanske kan få lite hjälp från kommunen eftersom jag av förklarliga skäl inte mår bra av detta, har ju 2 barn med som man vill kunna åka o bada med, men om man inte ens vill visa sig för sin man vill man ju inte visa sig på en offentlig badplats!
    Tror absolut att det är värt att kolla med landstinget. Be att få prata med någon via mvc eller bvc. Skulle kunna tro att det är berättigat till en landstings finaniserad op.
  • eio
    socute skrev 2007-12-04 21:05:28 följande:
    Jo det är jag och en till som driver den communityn just nu.. om du menar den nyare mylava?  men flera här är välll inte medlem där?
    Tror de flesta av oss är medlemmar där nu.
  • eio
    camillimill skrev 2007-12-05 17:55:30 följande:
    wellah:haha. Kanske kan försöka med det. En kontaktannons utformad ungefär såhär:"Tillfälligt ensamstående mamma med utammade bröst söker man med god ekonomi för kortare relation i samband med operation"Svar till "50,000-kronor-kort"
    Den var ju riktigt bra!!!
  • eio
    Pellegrino skrev 2007-12-05 20:16:41 följande:
    Nu har jag lagt ut lite bilder på mylava från idag när mina boobisar är 18 dagar. Kan berätta att jag just nu mår helt kalas, har inte ont alls, kan sova på sidan och känner knappt av att jag är opererad. Det är såååå skönt!
    Låter ju kanon! Skönt! Ska genast kika
  • eio
    pontiac skrev 2007-12-06 10:58:47 följande:
    hos mig kan du kika, jag har öppet för alla
    Har jag oxå...fast finns ju bara före bilder än så länge. Dröjer till sommaren innan det kommer efter bilder
  • eio
    Pellegrino skrev 2007-12-06 22:52:23 följande:
    TACK!!! Va go du är som skriver så snälla saker! Och jo, man hade ju inte särskilt mycket innan om man säger så. Men nu känns det liksom helt rätt med den storleken jag hamnat på, som om dom alltid varit så här stora. Och enligt Gunnar (kriurgen) så skulle jag inte oroa mig över att dom satt högt upp för som han sa, "neråt kommer dom alltid". Och det har han ju rätt i.Det som är mest skönt är att jag mår så pass bra som jag mår. Det har ju inte ens gått 3 veckor och allt är bara så kanon! Visst kliar det lite då och då i ärren men hallå liksom, jag förväntade mig mycket värre smärtor under längre tid. Första veckan gjorde det ju ONT men sen har det ju varit lätt hanterbart.
    Hoppas jag får som du efter op....låter jätteskönt.
  • eio

För själva implantatet kan jag ju inte tro att det är någon fara, de ska väl tåla sol. Jag menar hur ska man annars kunna vara ute på stranden på sommaren??
    Men ärren kanske man borde vara lite försiktig med, ärrad hud är ju väldigt solkänslig.

• eio

Jag är jättetacksam för att ni förklarar allt sånt. Har ju inte en aning då jag inte träffat läkaren än.

Lyckligast i världen skrev 2007-12-14 19:23:56 följande:
    Nej... Missförstå mig inte... Det är väl bara bra att diskussionen finns och det till slut blir rätt??? Tänkte för de som ännu inte fått sina bröst fixade...Hoppas inte du tog illa upp...?!?
  • eio
    Hilla skrev 2007-12-15 21:08:14 följande:
    Norge? Billigt? Oj, detmesta är ju dyrt där annars Är det nån här som inte gjort op än? Jag är sååå förväntansfull! Skrapar ihop cash, sen ska jag på konsultation!!!
    Jag har inte gjort än. Håller oxå på å sparar pengar. Har tänkt att gå på konsultation i vår någon gång och sen op i slutet på sommaren.
    Var ska du op??
    Jag ska göra här i blekinge där jag bor. I Karlshamn. Kirurgen heter Martin Reychman och ska vara jättebra säger dom som haft honom. Han är dessutom prisvärd. Kostar 35000 för en bröstop....oberoende på vilket implantat du väljer.
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3