Inlägg från: Helajni |Visa alla inlägg
  • Helajni

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Så skönt, i natt kunde jag sova på magen igen. Iofs med en kudde under brösten men ändå. Har verkligen saknat det då jag ALLTID sover på magen annars. Hemskt att bara ligga på rygg.

En MAN som har nick "Schlemm" - härligt nick oxå, har varit in på min mylava-sida... Sicket pucko, han blir ju garnaterat fockad däifrån!

• Helajni

Lycka till! Jag är aaaaningens avis, skulle själv behöva fixa magen efter 2 graviditeter.
    Borde väl gå bra att sola om du inte solar ärren?

Noning skrev 2007-12-02 16:28:01 följande:
    Jahapp på tisdag gäller det..! lite blandade känslor denna gång.. en fråga, när kan man sola solarium??
  • Helajni

Jag opades en måndag, jobbade måndagen därpå. Samma som du, runda bakom, inget lyft.

kidsrock skrev 2007-12-03 21:16:59 följande:
    hallå alla!tänkte höra av er som opererat brösten hur snabbt ni kom igång efter operationen?jag har fixat hjälp med barnen och så, men 8 dagar efter min op så MÅSTE jag jobba. tror ni jag fixar det? tänkte lägga in runda bakom, inget lyft.arbetet är inte tungt men det är lite spring å kan stundtals vara jobbigt för nacke och axlar, så vad tror ni xperter som redan op:at er?kram
  • Helajni

Jag har lyft mina barn, o de väger 18 resp 24 kg sedan ca 2 veckor efter op.
    De sa på mott. att det var ok om det känns ok. Nu har jag inte burit runt dem direkt men en 5-månaders väger ju inte så mkt o man bär nära kroppen.

Ninalu skrev 2007-12-05 20:05:33 följande:
    Hej alla! Jag har en fråga, som jag undrar om nån kan hjälpa mig med. Jag bär min dotter överallt - hela tiden. Hon kommer att vara ca 5 månader när jag har opererat mina bröst. Vad tror ni - kommer det bli jättetufft? För jag antar att det inte är så bra att lyfta bebis på några veckor efter op? Funderar på om jag ska skjuta upp alltihop. Nån med erfarenhet?
  • Helajni

För mig försvann det efter ca en vecka, men det känns riktigt läskigt!

kidsrock skrev 2007-12-12 18:46:15 följande:
    hej.jag har jättemycket "luftbubblor" under skinnet som känns när jag typ rör på armarna. jätteobehagligt! hur länge brukar detta hålla i?
  • Helajni

Idag var jag i stan (Sthlm), gick in på underklädesbutiket Details. Bad tjejen i affären om hjälp med strl, tänkte passa på o höra vad ett proffs sa. Innan op hade jag alltid 75 B. Nu har jag lagt in 375.

Tjejen i affären tyckte jag skulle ha 65 FF! 65 - visst jag fick på mig bh:arna o de satt hyfsat men 65, då kan jag knappt dra ett djupt andetag.

Gick sen på Lindex o fick hjälp även där. Den tjejen rekommenderade mig en bh i strl 80 DD, den satt bra o jag köpte den. Kan iofs ha 75 runt, tycker de brukar töja sig, men 75 DD var för liten i kupan så det landade på en 80 DD.

Kontentan av det hela; 75 el 80 känns ok, DD. Då kan man dessutom handla på ex. Lindex = inte lika lyxiga bh men BETYDLIGT billigare. 65 FF - då MÅSTE man ju i princip gå på renodlade undeklädesaffärer.

• Helajni

Visst gjorde det ont, särskilt 2 dagar efter men jag tyckte faktiskt inte det var så farlig, hade väntat mig värre.
    Väl värt smärtan, och pengarna, tycker jag!

• Helajni

Hej, har svarat i den gb på mylava.

Lyckligast i världen skrev 2007-12-18 22:36:27 följande:

Helajni...Kunde du se min "före-bild"?E osäker på om jag lyckats "låsa" den... haha...
  • Helajni

Nickar igenkännande när jag läser det där om rynkor av skinn där benen börjar! Visst är det härligt.... Dem lär det ju bli svårt att bli av med.

Bellahhh skrev 2007-12-19 18:25:13 följande:
    Ahhaa va "häftigt", alltså om jag ligger ner och har benen i luften blir det rynkor av skinn längst ner där benen börjar så att säga, hur snyggt är det på en nybliven 23-åring då..Njaa även på magen/buken och på underarmarna, den graviditeten alltså.. Landstinget kan man väl glömma.. Har ju inga direkta besvär av det förrutom att det är fult.
  • Helajni

God jul till alla.

Och en lite fråga på en gång, hur lång tid måste det gå efter op innan man badar? Alltså simhall.

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3