Inlägg från: Novalina |Visa alla inlägg
  • Novalina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Pellegrino skrev 2007-11-21 20:51:02 följande:
    Jag lixom skrev 2007-11-21 11:02:26 följande:
    Tack så mycket för din beskrivning. Blev lite lugnare av den.För mig är det så här, sitter jag still i soffan har jag inte ont ALLS... allt känns kalas och jättebra. När jag är uppe och rör mig så börjar det bränna, pirra och svida i mitt högra bröst. Det vänstra känner jag knappt av alls.Jag kan röra armarna rätt obehindrat förutsatt att jag inte lyfter dom för högt över huvudet.Jag har ju fortfarande mitt bandage (eller tejp egentligen) kvar. Skall inte ta av det förrän till antagligen lördag då det gått en vecka. Och båda brösten känns väldigt spända och hårda (högra lite mer än vänstra) men dom mjuknar lite mer för varje dag.Det jag är mest fundersam över är när jag är uppe och går, försökte gå en liten promenad med pojkvännens hund idag och det gick bara inte. Var tvungen att vända om hem för det brände så i mitt höger bröst. Innuti, och runt om hela bröstet. När jag kom hem igen och lutade mig tillbaka i soffan så slutade det svida och istället kändes det bara lite varmt och efter bara några minuter kändes det inte alls...Min fundering är om jag ska strunta i att det gör ont och gå iaf eller om kroppen säger till mig att jag ska sitta still? Kommer det kännas likadant även om jag väntar några dagar? Tacksam för alla svar jag kan få av er som kommit längre i läkningen...
    Vill bara säga att promenader är inte bra den första v. efter op (belastar brösten för mkt) - sen kan man börja gå lååångsamma promenader efter 1 v. först.
  • Novalina

Jag lixom skrev 2007-11-22 07:48:35 följande:

Hejsan! När det gjorde så där ont när du var ute med hunden, var det som att det blev varm och stack massa. Nästan att det kändes som en varm flod som sköljde igenom bröstte?För så är det på nästan alla vad jag har hört. Blir så när man "aktiverar" bröstmuskeln, blodet strömmar lixom till i muskeln...typ..
    Just därför ska man absolut INTE göra några som helst ansträngande rörelser för bröstmuskeln på 2 v. (förutom jättelåångsamma stretchövn.) efter op, man ska inte ens få högre pulsfrekvens på flera veckor - inte bra alls för läkningsprocessen!!

Tycker att det är väldigt konstigt att inte fler kliniker och kirurger informerar om detta mer tydligt och noggrannt... Som jag sagt fört här.

För det ökar ju risken för inre blödningar, och inre blödningar ökar i sej risken för kapselbildning och/eller fördröjd läkningsprocess.
  • Novalina
    Disan skrev 2007-11-22 09:48:28 följande:
    Arba: Jag lade in 400 cc i varje, med det var sex år sedan jag opererade mig, ute i Nacka på en liten privatklinik (Sthlm) och betalade då 29 000, så det var billigt!! Killen som äger kliniken är överläkare på akutkirurgen på KS i Sthlm, så det kändes säkert. De har lockpriser i början för att få kunder. Jag nappade direkt!! Hahaha!! (Tack för dina fina ord om familjen och scrapingen!! )Jag betalade, eh, kommer inte ihåg... 4000 kanske?? Det var ju ett tag sedan!! Det var fyra år sedan.  (för ögonbrynen alltså ) Det läkte ju fint och allt gick bra, var tillbaka ngn vecka senare och fyllde i en liten minibit som inte hade "fastnat". Skall fixa med bilder idag, hör av mig sedan!!
    OK, på det viset!

Vart är det du gör om op nu då? Finns kliniken kvar som du op dej på för 6 år sen?...

Tråkigt att du hade så ont när du gjorde brynen då, för på mej gjorde det som sagt inte alls sååå ont, va helt klart uthärdligt iaf.

**Kram**
  • Novalina
    1985 skrev 2007-11-22 12:50:54 följande:
    1 och 1 är 3Jag röstar på de rosa, som förra gången
    Mee too!! Heeelt klart!
  • Novalina
    Viffy skrev 2007-11-22 14:51:36 följande:
    Bellahhh: Lägg in här på FL och gör så att bara vissa får se
    Ja, gör det! Själv är jag ju inte med på Mylava (än).
  • Novalina

lilla fin skrev 2007-11-22 15:29:11 följande:

Jag undrar sillisar blir efter en gravidtet?Blir de helt förstörda då?
    På de allra flesta brukar det knappt märkas nån skillnad efter man ammat med sillisar.

Beror iofs e del på hurdana bröst man har - om man har "hängtendens" och inte så fasta, så är ju risken att de kan bli som "dubbla bröst" (som ett B i profil) då man ammat, om implantatet liksom åker ner nedanför ens egna riktiga bröst då brösten blivit uttänjda vid amningen, så att säga. Förstår du vad jag menar?
  • Novalina
    Disan skrev 2007-11-22 09:48:28 följande:
    Skall fixa med bilder idag, hör av mig sedan!!
    Du har inte lagt in några boobis-bilder här på FL än va? Jag ser inga på din sida nu iaf.
  • Novalina

1 och 1 är 3 skrev 2007-11-25 11:40:01 följande:

Kolla starka bilder nu.. där e en framifrån från förra op:en och i profil nu efter korrigeringen.. e de sån du menar?
    Får jag också tillgång till att se dina bilder?...
  • Novalina
    ordningåreda skrev 2007-11-26 16:49:55 följande:
    Hejsan! Jag ska ju göra min bröstop 6feb och nu har vi börjat bli sååå sugna på en sol o badresa...någon som rest på semester efter op, hur länge efter?
    Jag va på sol-badresa 2 mån efter op - gick hur bra som helst! Va bra att stretcha ut bröstmuskeln då jag simmade med, för det kändes konstigt i den i början då jag simmade, men blev bättre sen.

Numera känner jag inget alls i br.muskeln då jag simmar (gör det varje v.).

**Kram**
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3