Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
Min Op-Berättelse
Jag kom till KKAB i Falköping ca 18.30 på kvällen. En sköterska visade mej runt och sa att jag fick ta vad jag ville ur kylskåpet om jag blev hungrig. Vi gick vidare till filmskåpet och det fanns hur mycket som helst att välja mellan. Sedan visade hon mej till mitt rum och sa att jag skulle duscha med Descutan någon gång under kvällen. Gick in på mitt rum och packade upp lite myskläder. Hade en platt-tv, video och dvd så det var lätt att fördriva tiden. Tittade på tv, pratade med de andra tjejerna (bl.a Thiscat från ett annat forum) som var där och sen var det läggdags.
Gick upp 06.40 och sällskapade med de andra tjejerna som åt frukost. Efter en stund kom en till tjej från forumet, Lykkeli och vi pratade lite innan jag duschade en gång till med Descutan. Runt 08.00 kom en sköterska och hämtade mej. Hon tog några kort och jag fick lite information om vad som skulle hända. Hon sa att jag var nummer 2 ut på operation. Jag fick sitta kvar i rummet en liten stund och vänta på kirurgen, Dr. Ivan Letterfors. När han kom provade vi olika storlekar och jag provade ut en som kändes jättebra. Det bästa var att han aldrig talade om vilken storlek han lade i BH:n, då hade jag nog aldrig gått med på det. Haha. (Innan jag kom dit hade jag bestämt mej för 350cc men funderade på att gå ner till 325cc men väl där slutade det på 405cc.:O) Sen ritade han lite på mej och gav mej information och sen fick jag gå ut och vänta.
En narkossköterska kom och ställde massa frågor som hon fyllde i på ett papper och sen satte hon nål för dropp på armen. Sköterskorna kollade till mej flera gånger och frågade om jag ville ha lugnande men jag kände mej inte nervös alls så jag avstod. Vid 11.30 kom en sköterska in och sa att det blivit något trassel av nåt slag så min op skulle inte bli förrän på eftermiddagen. *Suck* En stund senare kom hon in igen och sa att hon ville ge mej lugnande ändå eftersom att det skulle dröja så innan min op. Jag fick lugnande och de kopplade på dropp. Sen sov jag fram till ca 15.00 då de rullade in mej till operationssalen. Jag fick nåt medel som gjorde mej snurrig och varm och därefter gav de mej narkosmedlet. Har ingen aning om hur lång tid operationen tog eller hur länge jag sov för jag var ganska borta fram till 20.00 på kvällen då nattsköterskan, Håkan, tjatade på mej att jag var tvungen att gå upp och att jag inte fick sova mer. Var svinhungrig så jag gick ut för att äta lite men jag mådde jätteilla och fick gå in och lägga mej igen. Ringde på sköterskan som kom och gav mej nåt mot illamåendet. Väntade några minuter och sen gick jag upp och åt 3 mackor. Gud vad gott det var. Träffade två tjejer där som skulle opereras dagen efter, bl.a Prinsessan som också är från ett annat forum :). Pratade en stund med de och sen gick jag och la mej igen. 22.00 fick jag en ketogan-spruta i låret och sen sov jag till 05.00. Gick verkligen inte sova mer så jag gick upp och stretchade. 05.30 kom Lykkeli som inte heller kunde sova så vi satt och pratade och väntade på frukosten. 07.00 åt vi frukost och fick smärtstillande och antibiotika. Efter det gick jag in i duschen, tog på mej kläder, sminkade mej och lite sånt. Mådde hur bra som helst och hade inte alls speciellt ont.
Runt 09.00 kom en sköterska och gav mej recept på smärtstillande och antibiotika och så fick jag massa information och hon visade hur jag ska massera brösten för att minska risken för kapselbildning och för att implantaten inte ska fastna för högt upp.
Sen träffade jag på Prinsessan igen, vi pratade lite och sen sa vi hejdå och jag önskade henne lycka till.
10.30 kom min sambo och mina barn och hämtade mej och Lykkeli som skulle få skjuts till tågstationen. När jag kom hem hämtade jag ut recepten från Apoteket och gjorde min massage som ska göras morgon, middag och kväll. Har sovit uruselt inatt och idag är smärtan värre än igår. Är dessutom jätteorolig att jag ska få kapselbildning men jag kämpar på. Hoppas att det är som många säger, att det vänder på 4-5e dagen =)
Op 11/12-07, KKAB i Falköping av Dr.Ivan Letterfors. Implantatmärke: P.I.P, 405 cc, runda, textuerade, högprofil. Är hittills supernöjd med resultatet.
22 år, 160 cm lång, 50 kg. BH innan 75 B, hoppas nu på en stor C eller liten D.