Inlägg från: RedTopaz |Visa alla inlägg
  • RedTopaz

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Nuttans Mamma skrev 2007-12-09 23:32:15 följande:
    Hej! Jag har gjort en gbp operation. Snart ska jag göra en bukplastik och undrar hur länge jag måste vänta efter den operationen innan jag får bli gravid? Tack på förhand!

Skaffa barn innan op! Tro mig man vill helst inte genomgå fler op än nödvändigt och magen tar stryk av en grav..

Jag har nyligen gjort brösten men kommer förmodligen att skaffa ett barn till. Brösten kommer då att förändras, det vet jag om och tycker det är ok. Men magen däremot väntar jag med tills efter nästa barn.

• RedTopaz
    Nuttans Mamma skrev 2007-12-10 20:14:09 följande:
    Jag tror att jag resonerar så som du där (och 1 och 1 är 3). För om dom hänger lite sen gör det ju inget, men jag har så små bröst eller har inga bröst. Så jag fick en op avklarad innan, men måste man inte vänta länge efter bröstop innan man blir gravid också?

Ca minimum 6mån har jag hört, men helst ett år.
    Men jag har gjort ett lyft också och det är ju en väldans massa stygn och långa ärr som så klart måste få läka ihop.

Du ser inte ut att behöva lyft och då tror jag faktiskt inte att du måste vänta fullt lika länge? Och lägger du dessutom implantaten utanpå muskeln så är läkningstiden ännu kortare.

Vi kommer förmodligen försöka med barn nr 2 i vår när mina boppar är 6mån.

• RedTopaz
    Maria9902 skrev 2007-12-10 16:26:04 följande:
    PANIK!!! Snälla jag behöver era råd. Gunnar kommer att ringa i slutet av veckan för att höra vilken storlek jag vill ha. Nu undrar jag, Mentors, 500 cc moderate plus eller 550 cc High Profile. Vad tror ni skulle passa mig bäst? Vill inte ha "strutformade" bröst utan runda är rädd för att moderate plus kanske känns för "platt" på mig.De som känner att de har tid o lust att ge råd kolla mina förebilder och säg vad ni tycker.Mvh Maria
    Jag tror absolut på high profile, om jag tittar på bilderna som du har i galleriet med önskat resultat. Du har en ganska smal bröstkorg och brösten rätt så tätt så tar du mellanprofilen blir de ganska täta och flata, de ger ett mer naturligt resultat. Men ta cohesive 3 (mjukaste silikonet) så får du inte lika bollig känsla?
  • RedTopaz
    1985 skrev 2007-12-13 07:44:56 följande:
    Blue TOpazMen Cohesive 3 är ju den hårdaste varianten...?
    Nope, jag har cohesive 3 och det är det mjukaste.
  • RedTopaz
    Lyckligast i världen skrev 2007-12-13 22:37:32 följande:
    Jag citerar ur "Bröstoperation med gelfyllda implantat - Att fatta ett kvalificerat beslut" Mentors broschyr! sidan 9Alla Mentors gelfyllda bröstimplantat innehåller sammanhängande silicongel. De gelfyllda bröstimplantaten finns med tre olika grader av sammanhängande fyllningsmedel: Kohesiv I (standard), KohesivII (medel) och Kohesiv III (hög).Detta tolkar ju jag som att Kohesiv III är väldigt sammanhängande och därmed hårdast.
    Ooook då, gick och tittade på mitt implantatkort och mycket riktigt så stod det cohesive 1 =) Minnet är inte alltid så bra...
  • RedTopaz
    kidsrock skrev 2007-12-14 11:25:15 följande:
    Ang det mjukaste implantatet; min kirurg sa till mig att det mjukaste implantatet var väldigt likt de gamla silikonimplantaten, alltså inte så säkra om det går sönder. för att kunna vara extra mjuka måste ju självklart materialet även vara lite flytande och det är ju det man vill komma ifrån, därför har man ju skaffat gelehallon. Han avrådde mig från att ta det mjukaste då dom även lättare tappar formen också och är inte lika säkra, han menade att då kunde man lika gärna ta den gamla silikonvarianten.jag hade inte en aning om att det var så, så jag bestämde mig för den "normala mjukheten" som alltså är helt fast.men som sagt det här är bara vad han sa till mig......ni alla får väl bilda eran egen uppfattning och fråga era kirurger.kram

Det är inte lika bra att ta den gamla typen av implantat för den rinner faktiskt ut, det mjukaste geléhallonsillikonet kan du ha i en kopp och vända upp och ner och det stannar kvar i koppen!

Skillnaden mellan det mjukaste och medelmjuka är ändå inte särskillt stor, men mellan mellanmjuka och det fasta är det ganska stor skillnad. Tycker jag iaf när jag fick klämma och känna.

• RedTopaz

Förlåt att jag rörde upp en diskussion om mjukheten.. borde ha kollat på en gång!

• RedTopaz
    Maria9902 skrev 2007-12-14 10:14:03 följande:
    7 dagar kvar bara.....*s* så nervös....men åhhh vad kul. Längtar ännu mer när jag läst om era operationer.Velar fortfarande om storlek....trots en massa tips och råd, mer sådant. När Ringde Gunnar till er för att höra om storlek???Lutar idag åt 500 cc moderate plus, cohesive 2....men jag hinner nog ändra mig. *fniss*

Jag svarar på mylava! =)

• RedTopaz

Har nu äntligen fått min nya kamera och har lagt upp massor av bilder på mylava från 12 veckor.

• RedTopaz
    Lyckligast i världen skrev 2007-12-14 19:23:56 följande:
    Nej... Missförstå mig inte... Det är väl bara bra att diskussionen finns och det till slut blir rätt??? Tänkte för de som ännu inte fått sina bröst fixade...Hoppas inte du tog illa upp...?!?
    Nej nej, absolut inte!! =)
    Det var mer menat som en känga till mig själv.. jag vet ju hur förvirrad man redan är inför en op.. ;)
  • RedTopaz
    Viffy skrev 2007-12-14 21:17:50 följande:
    Nån som kan tipsa om snygga tröjor som framhäver brösten snyggt? Har nämligen fått lite problem med tröjor Jag har normalt S i tröjor men dom blir lite för korta nu när brösten är större Men M blir för stort istället Så nån som har lite tips på var och vad för tröjor jag ska köpa?

Haha, ja visst får man skojjsiga i- landsproblem av en op.. ;)
    HM har vissa lite längre tunt stickade v- ringade tröjor. Jag tror jag har en sån på mig i mitt galleri på mylava tom?

Jag tycker månag tröjor töjer sig o blir lite transparenta runt brösten istället..

• RedTopaz

Ja, VART köper man skjortor för större bröst?? Jag använder mkt skjortor i jobbet och nu får jag varje morgon sätta i två små säkerhetsnålar på insidan för att man inte ska se rakt in i skjortan...

• RedTopaz
    Disan skrev 2007-12-15 09:50:13 följande:
    BlueTopaz: Dina bröst är verkligen snygga!! Blir så avis på dig!! Sådana vill jag också ha...

Tack snälla!!! =) Jag som var så orolig i början för att de skulle bli fula och stela rakt framåt.. ;)

Det kommer du få också, du har ju ungefär samma förutsättningar. =)
    Ska du lägga under muskeln? Ligger dina nuvarande framför eller bakom?

• RedTopaz
    Disan skrev 2007-12-15 14:31:33 följande:
    BlueTopaz: Mina ligger framför nu och kommer alltid att göra det. Hehe, jag minns hur ont min syster hade när hon lade bakom muskeln... Hu!!! Men... SÅ länge mina bröst är någorlunda icke-hängiga så kan jag unna mig lätta operationer Får väl se när alla barn är klara, hur man gör då... Vi planerar ju för fyra-fem stycken! Var det inte du som planerar syskon snart? Eller har jag missuppfattat det?
    Då kommer nog din nya op göra minimalt ont iom att du redan har töjt huden med det första implantatet. skönt! Hur mkt ska du lägga i?

Ojoj, 4-5st.. jag beundrar verkligen kvinnor som orkar med det! Jag är alldeles för ego och mån om min egen tid.. haha ;)
    Jo, vi vill ha en till inom någorlunda kort tid. Lika bra att börja försöka innan sonen kommer in i treårs- trotsen nästa höst, för då blir det nog inga fler.. haha! =) Men jag är nog mer pigg på det än mannen, förra gången var det tvärtom...
  • RedTopaz

Bellahhh: Jag tycker att ljusbrun eller någon annan färg där mitt emellan nog skulle passa dig kanonbra. Men du är fin i vilket som =)

GOD JUL Allihop!!! =) =)

• RedTopaz
    Helajni skrev 2007-12-24 13:04:43 följande:
    God jul till alla.Och en lite fråga på en gång, hur lång tid måste det gå efter op innan man badar? Alltså simhall.

8 veckor tror jag de flesta säger? Årren måste iaf vara helt ihopläkta och man får inte ha några sår.

Haft en helmysig Julafton, hoppas att ni också har haft det!?

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3