Inlägg från: jagomina |Visa alla inlägg
  • jagomina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

hehe oj! H är ju rätt så j-la stort! Känns det ok då?

Jag har 75D på sportbhn men har nog egentligen 70DD/E. Jag trodde jag skulle få 70C

Men shit vad snabbt man vänjer sig vid storleken! Nu tycker jag nästan att de är för små! Snacka o att bli blind, *S*

• jagomina
    Viffy skrev 2007-12-12 13:54:11 följande:
    Nån mer som tycker det är obehagligt att gå utan bh eller nån form av stöd åt brösten? Jag tycker nästan att det gör ont i brösten när jag låter dom vara "fria"
    Ja lite obehagligt är det om jag är ute och går utan bh, men greja lite hemma utan bh känns inte så mkt. Men klart skönare med bh än utan iaf. Då sitter de mer "fast" känns det som
  • jagomina

Ni som opat er; när började ni sova på sidan?

Jag har gjort det sen vecka 2 och det gör inte ont, men lite obehagligt på den tutten som är "underst". Men det är väl itne farligt väl?

Hur känns era bröst nu?
    Mina blir mjukare och mjukare och jag har verkligen "växt in" i dom, jag älskar dom!(5 veckor gamla) Däremot tycker jag de blev lite små, konstigt hur snabbt man vänjer sig. Men jag vill nog egentligen inte ha större. D-kupa räcker gott! *S*

Om man får kapselbildning, när märker man det isf? Enligt min kirurg kan man ite ens få det första veckan, men jag har för mig att någon här fick det ganska snart.

• jagomina

Jag lixom skrev 2007-12-12 21:13:06 följande:

Jag fick min kapselbildning 4 dagar efter op, så visst går det allt!
    Ja det kanske var dig jag tänkte på!
  • jagomina
    Lyckanmin skrev 2007-12-13 19:45:44 följande:
    Du får gärna skriva tillmig o berätta hur du upplevde allt!!! Men kanske lite censurerat på smärtfaktorn ;), jag ska opa mig på onsdag nästa vecka.En annan fråga om någon har tid o möjlighet att svara! Vad säger de om förkylningar innan operation, hur mycket ska till innan de ställer in? Någon som vet?Kram
    min kirurg sa att vanlig förkylning är okej, men har man feber och mår risigt bör man skjuta fram open.
  • jagomina
    camillimill skrev 2007-12-17 23:58:30 följande:
    Hilla:Jobbigt att man som student inte är det minsta kreditvänlig.. Får panta burkar eller nåt. Eller sälja min kropp utanför Frölich i Skene eller nåt.. Såhär kan jag inte se ut iaf..
    Men kan du inte ta lån? Jag studerar men tog personligt lån på Nordea...ett tips
  • jagomina

halloj!

Jag lixom skrev 2007-12-29 18:58:11 följande:

Halloj!Hoppas ni alla har en skön julledighet nu!=)Jag tänkte höra med er om en sak...Jag fixade titsen den 25 september.La i 280 i dom båda. Det vänstra ska göras om nu snart då jag har en kapselbildning där.Hur som nu gäller det inte det utan jag tänkte fråga er ang känsel på brösten.Jag har fortfarande ingen känsel mitt på brösten. Man känner väl pytte om man tar där, men mer en brännande obehaglig känsla och inte alls så som man har i vanliga fall.Det har blivit lite bättre men jag har absolut inte full känsel i dom.Kommer det komma eller är det "för sent" för känseln att komma tillbaka? Hur lång tid tar det?Sen tänkte jag höra om en annan sak. När jag är kall på armar och överkropp, så känns brösten iskalla nästan.Nästan som om blodet inte når fram (fast det gör det ju, en urdålig liknelse bara..*L*)Har ni det oxå så? När försvinner det i sånna fall?Jag ska tillbaka till läkaren nu i januari och boka för operation av kapselbildningen.
    Hej!
    jag opades den 7 nov och jag har haft känsel i hela brösten från början, däremot är de "överkänsliga" så det gör nästan ont när man smeker bröstvårtorna. Men det där med känslen kan ta ett braaaa tag tydligen. Det är massor med nervändar som ska hitta tllbaka tillvarandra eller skapa nya "gångar" så ge det lite tid.

Det du säger om kalla bröst håller jag med om! Obehagligt att känna sig som ett lik om pattarna när man fryser! *S* Jag tror inte det försvinner. VI har ju ett icke mänskligt material under huden, och det kan givetvis inte värmas upp som vi kan. Vet flera som säger att bröstmusklerna "skakar tänder" efter de badat ute i kallt vatten för implantaten blir så nerkylda..hua!

:)
  • jagomina

och en sak till..

Innan jag opade mig var jag orolig för allt möjligt, vissa sa att man inte ens fick äta vitlök innan. Någon som gjort en annan typ av op och inte fick äta vitlök minst 4 veckor innan? neee...tror inte ett smack på det där.
    Jag både käkade vitlök och drack alkohol ( inte mkt, men ändå) innan op. Och rökte en vecka innan (storrökte) och inte sjuton fick jag några komplikatiner för det!

jag tror bara plastikkirurgerna skriver ut ALLT tänkabart som ens påverkar kroppen som farligt innan en op för att inte beskyllas för något sen...eller?

Det har gått 1mån o 3 veckor och jag är precis som innan, sover näääästan tom på mage nu o är såå nöjd. lYCKA TILL ALLA :d

• jagomina

Hej på er tjejer!

Nu har det gått 2 månader sen min op och allt har läkt jättefint. Ibland får jag huggande smärtor i vänstra bröstet, det har jag fått sen början. Får någon mer så? Jag är inte orolig direkt utan bara undrar om det är typ vanligt?

En annan fråga? Om nu mina ärr läkt superbra, inga utbuktningar eller så, måste jag då fortsätta tejpa?
    Hur länge är ni rekommenderade att tejpa?

Visst skulle jag kunna ha tejp, men det gör sååååå förbannat ont att ta bort den varje gång att jag tror jag ska svimma..oavsett hur jag än gör.

Vi åker till Thailand om en vecka och tänker skita i tejpen och bara skydda mot sol med bikini och solskyddsfaktor 30. Borde väl räcka?

Lycka till alla ni som har er op framför er!!

• jagomina

Okej!
    DÅ lyssnar jag på din sköterska och skippar tejpen

Viffy: Ja vad kul att så många ska åka! Är verkligen skönt den här årstiden att få njuta o bara sola och bada! :)
    Egypten är ju världens bästa snorkelvatten ju! Känns som man plumsat ner i ett akvarium ju

1 och 1 är 3 skrev 2008-01-08 13:56:18 följande:

jag gjorde en korrigering av mina ärr den 7 nov. jag åker till Egypten på torsdag, utan tejp! Ingen fara alls enligt min sköterska
  • jagomina
    trebarsmamma skrev 2008-01-08 19:50:09 följande:
    jo jag pratade med han igår, han sa att det går över, att det är bara att härda sig typ, hehe, jag tänkte mera på sennär man ska amma om några månader, vill gärna att det ska gå över,
    hehe okej bara att stå ut då. Men mysko känns det iaf
    Jaja så länge jag slipper kapselbildning och liknande kan jag ta det mesta. det är min mardröm..hua!

regn o rusk på snön = blää...längtar till Thailand o nya bikinin med MKT större kupor
  • jagomina

Stämmer säkert in på massor av tjejer/kvinnor...tyvärr..

Men känenr mig inte dålig som människa, känne rmig inte ful, har inget sug efter droger o jag vill INTE dö...*S*

• jagomina
    adsf skrev 2008-01-09 19:35:13 följande:
    Har varit och smygläst i tråden länge men nu är det dags att jag sällar mig till er Nu har jag äntligen tagit tummen ur å ringt å fått tid för konsultation *jippie* den 31/1 är det dags.Nu är jag iaf en bit på vägen..Är det ngn som har opererat sig på Strandkliniken i Sthlm??
    Japp! Jag har JAg opade mig i november. Dr Oya är störtskön och mkt duktig! Lycka till !
  • jagomina
    adsf skrev 2008-01-10 18:53:52 följande:
    Disan;Jag ska operera brösten. Är helt utammad, som så många andra Gick från C till A, känns mindre kul.Jagomina; Hur lång tid tog det innan du fick tid till op?Har läst mig till att dom har ganska kort kötid, stämmer det?Tycker tiden segar sig fram nu när jag väl har fått tid för konsultationen..
    Jag fick op-tid 4 veckor efter konsultation mkt bra!
  • jagomina
    Novalina skrev 2008-01-10 23:51:19 följande:
    Det va ju tur iaf! Samma här. Men som sagt - det stämmer nog tyvärr in på många andra tjejer, särskilt de som är yngre och gör op i första hand för killars skull. Och jag instämmer i vad många andra här skrivit, att mångas före-bilder är snyggare än de bröst de fått efter op. ((Kram))
    JO det är ju så tyvärr, att dessa unga tjejer tror de kan finna lycka genom sitt utseende. En viss få procent gör väl kanske det ( playboy tjejer som får enorma summor, nytt liv osv), men t om där handlar det om ytlig lycka, den inre lyckan tror jag aldrig man kan finna med några pengar.

Däremot är det skillnad på oss kvinnor som är lite äldre, hunnit fått barn, eller de som VERKLIGEN lider av för små/för stora bröst. DÅ är det ju av en annan anledning.

Jag vet inte vem ni menar som har gjort H-kupa och var fin innan, men hon tjejen med näsan har jag också stött på på My lava och det är ju bara såå tragiskt. Där behövs nog mer psykolog hjälp än plastikkirurgi tyvärr.
  • jagomina
    adsf skrev 2008-01-11 20:23:18 följande:
    Viffy; va oxå inne å kikade å det såg jätte bra ut! jagomina; 4 veckor alltså!? då är det snart allvar Skönt att få göra op innan sommaren... läste nånstans att man inte får sola förrän 6 mån efter op, stämmer det?
    hehe ja deras motto är ju op inom fyra veckor, så det hoppas jag du får..

jaa angående solning..herregud..mina tuttisar är 2 månader och jag solar 3 gånger i veckan ( inför utandsresan), endast med tejp). Och jag har ändå opat mig mer än bara brösten, men mina ärr mår bra

Men man är REJÄLT krasslig efter op, så se till att få det gjort! men det är det värt! :)
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3