Inlägg från: Novalina |Visa alla inlägg
  • Novalina

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Disan skrev 2008-01-15 19:46:52 följande:
    Smurfette: Hahahaha!! Nej, det är faktiskt ingen som har anat att jag har fejktuttar! Om man inte har sett mig liggandes på stranden, dvs, för då står dem ju verkligen rakt upp och det går inte att missta dem för ngt annat än fejk... MEN, som vissa andra har skrivit, vad spelar det för roll vad vi lägger in och hur stort det blir? Huvudsaken är väl att VI är nöjda? Jag är inte så där spetigt liten direkt, så mina tuttar ser inte så stora ut, trots F-kupan! Jag tycker att det är kvinnligt med stora bröst, det är därför jag vill ha det..Men hey: Lite mer porr här hemma skulle inte skada!!!
    Jo, huvudsaken är ju att man själv är nöjd!

Jag är också supernöjd med min E-kupa. Och den varken ser ut eller känns sååå stor som det "låter". Och jag tycker som du att bröst är kvinnlighet för mej, och jag känner mej betydligt kvinnligare nu - särkilt då jag dessutom är vältränad annars, vill inte se för "manhaftig" ut liksom, och det tyckte jag nästan att jag gjorde förut på överkroppen. Annars har jag rumpa och så (vältränad - såklart! ), så nu ser min kropp mer "normalt kvinnlig" ut liksom.
  • Novalina
    Teda skrev 2008-01-15 20:58:59 följande:
    Måste fråga en sak till er som har gjort en bröstförstoring..Jag står verkligen i valet och kvalet mellan att inte göra och göra. Det som tar emot lite är att jag har ingen aning om hur dom kommer att kännas efteråt.Vill inte att det ska kännas att det är plastisar man har men det är väl oundvikligt?? Så, hur känns dom att ta i, vad tycker era pojkvänner??
    Mina känns fasta men mjuka att ta i, men jag hade fasta bröst även innan op, fast mindre då förståss. Så hur de känns att ta i är som innan op.

Men jag har snittet under brösten (vanligast), och jag har inte fått tillbaks känseln (än) på huden under brösten, och sen är brösten kallare än övriga kroppen ibland då jag varit ute i kyla, men de värms fort sen iofs. Dessa saker är inget jag eg. besväras över sådär, ångrar inte alls op iaf.

Sen känns de konstigt nog inte ett gram tyngre än mina små bröst jag hade innan, konstigt med tanke på att jag iaf la in 375 ml - men så är det iaf. De känns inget "skumpiga" eller nåt. De tynger inte axlarna nåt alls eller så.
  • Novalina
    Teda skrev 2008-01-15 20:58:59 följande:
    Måste fråga en sak till er som har gjort en bröstförstoring..Jag står verkligen i valet och kvalet mellan att inte göra och göra. Det som tar emot lite är att jag har ingen aning om hur dom kommer att kännas efteråt.Vill inte att det ska kännas att det är plastisar man har men det är väl oundvikligt?? Så, hur känns dom att ta i, vad tycker era pojkvänner??
    Glömde visst svara på din sista fråga.

Min sambo tycker mycket om mina nya boobisar, lika mkt som jag gillar dem, skulle jag tro. Själv tyckler jag att de är både roligare att ta och se på än de jag hade förut, och varför skulle inte han med tycka det?

Ändå hade jag inga komplex för mina mindre bröst, de hade både fin form och va fasta, men mina nya gillar jag ännu mer - känner mej sexigare och kvinnligare med dem iaf.
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-15 22:09:04 följande:
    Teda: Mina har aldrig känt oäkta, de är mjuka och behagliga! Min kille säger att han aldrig skulle ha chansat på att de är fejk om man inte såg dem just när jag ligger ned. Samt att man kände en liten kant på sidan av ena bröstet. Men det beror ju på om man lägger dem under eller över muskeln. Jag har över.
    Varför har du över? Nån särskild anledning?

eftersom jag är såpass vältränad så har jag stark bröstmuskulatur, och när jag har bakom bröstmuskeln så "hoppar" ju mina bröst till väldigt lätt då jag rör på bröstmuskeln på vissa sätt, och såklart då jag flexar den. Ser lite småkul ut men inget som eg. besvärar mej. Har vant mej vid att det är så nu.

Men så blir det inte på dej som har framför va?...
  • Novalina
    WilliamSofia skrev 2008-01-16 08:26:42 följande:
    vilken tid på året är bäst då,för om man lägger in till sommaren så får man vell inte bada eller sola?På en skala 1-10,HUR ont gör det?*en som verkligen vill,men*
    Själv op jag mej på sommaren då det va jättevarmt, pga sem då. Men min rekommendation är att INTE op sej på sommaren helst, för det är jobbigt att inte få bada och sola, plus att det är svårare att dölja bandage och så då man ju har mindre kläder på sej.

Jag tycker smärtan eg. inte va nån riktig "smärta", utan mer som rejäl träningsvärk i bröstmuskeln. V en "konstig" känsla, men direkt "ont" gjorde det inte - va mer ömt - och högg till liksom då man gjorde vissa rörelser. Men det går snabbt över på några dagar bara, och man får bra värktabletter.

Så jag kan väl säga att det kändes som typ.... en 4:a på en ska då...
  • Novalina

Ha en bra dag allihop - sköt om er och era "vänner"! Nu ska jag sooova - har jobbat natt nämligen... Zzzzz.....

• Novalina
    Viffy skrev 2008-01-16 10:20:28 följande:
    Disan: En sån mjuk bh utan byglar har jag, fast inte i bomull, och den är så skön. Har den nästan jämt innan skulle jag aldrig kunna ha haft en sån bh men nu kan jag med mina stora fina bröst har köpt den på Åhléns.
    Ja, visst är det roligt att kunna ha vanliga bh:ar utan både byglar, vaddering eller stoppning (särskilt på sommaren då det ju är varmt nog som det är!) och ändå ha jättefina bröst!

Och att slippa oroa sej för om bh:n glipar då den är liiite för stor då man böjer sej ner eller så...
  • Novalina
    gulemamman skrev 2008-01-16 11:24:18 följande:
    Ingen som gjort på victoriakliniken????Ni som vet...hur mkt behövs det att lägga in i vardera bröst om man vill utöka en a-kupa till en b-kupa?
    150 ml silikon skulle jag gissa på, det gör en strl unjefär. Men mitt tips är att ta lite mer, för annars tror iaf jag att risken är stor att du ångrar att du iaf inte tog liite mer ändå. Hur ser du ut i kroppen i övrigt?
  • Novalina
    gulemamman skrev 2008-01-16 11:24:18 följande:
    Ingen som gjort på victoriakliniken????Ni som vet...hur mkt behövs det att lägga in i vardera bröst om man vill utöka en a-kupa till en b-kupa?
    Jo, jag har gjort på VK. Har skrivit om det nyss här med. Är jättenöjd med allt - rekommenderas varmt!!
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3