• Disan

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Ja, LPG, eller endermologie, som det också kallas, är så skönt och bra att jag tycker att alla borde få gratisbehandlingar från staten!!! Borde ingå som i ngn sorts vardagsförsäkring

• Disan
    Noning: Oj, låter inte skoj! Kan du inte ringa kliniken och höra med dem? Krya på dig i vilket fall som helst!!
  • Disan
    Noning: Men herre gud!! Du är ju så smal! När du har skrivit om att du fått op från landstinget så trodde jag ändå att du hade en del hud och så, men din mage såg ju helt perfekt ut! Jag menar det verkligen Tänk om man såg ut så där... Nu känner jag mig ännu fulare... *suck* Nej, men allvarligt: Du såg ju skitsnygg ut!!!

Jag borde kanske också kunna få op betald... Iaf för mina ben...
  • Disan
    Lyckanmin: Ingenting att vara orolig över! Den kommer tillbaka!! Åtminstone för de flesta Man skär ju av en hel del nervtrådar när man gör en op, men de flesta hittar tillbaka till varandra igen. Ge det minst ngn månad innan du misstänker att det "gått snett"!

Teide: Jag kan faktiskt hålla med dig. Jag brukar säga att de som har blivit "förstörda" av medicinska skäl (t ex födda harmynta eller gått upp i vikt av mediciner som de måste äta för att bli friska,  t ex cortison) så är det självklart att samhället skall hjälpa till med ev op för att "återställa" kroppen. Men har man varit gravid (det väljer man ju faktiskt själv) eller ätit för mkt (som man i hög grad väljer själv om det inte föreligger ngn medicinsk orsak här också...), så borde man stå för alla kostnader själv! Jag vill också slippa betala för att få min fula kropp snygg, men hej, sådant är livet...
  • Disan

Håhåhå! Snart är det jul!!

Noning: Jag håller med Teide, MEN tycker att det är underbart för din skull att du fick dina op gratis! (För du fick väl brösten också va? Missförstod kanske??) Iofs, Teide har ju också påpekat det, att det var läkaren som gjorde fel. Tycker verkligen att det är hemskt, om du räknades som ful, vad är då vi andra dödliga? ...och jag har inte ens bristningar... Efter att ha sett dina bilder igår blev jag riktigt deppad och kände minimal livslust. Jag vet, patetiskt, men jag är en av dem som vill opa mig för att jag har dålig självkänsla. Herregud, liksom, du var ju toppenfin!! Men jag förstår dig ändå och är glad för din skull. Det är inte kul när man hatar sig själv... Jag vet...

• Disan

Noning: Det där med svullnaden kan nog vara väldans olika! Låt det åtminstone gå ngn vecka eller så innan du väger dig igen... Även om det är svårt att hålla sig Jag var svullen över benen väldigt länge, vill jag minnas. Men det försvinner ju så småningom. Kanske inte till julafton dock

• Disan
    Bellahhh: Hahaha, det är alltså inte bara jag som utan att vilja det, märker fel på andra..?? Det är jättejobbigt!! Men jag tror att det blir så bara för att jag är såååå enormt självkritisk, man ser ju minsta skavank..!
  • Disan
    Bellahhh: Förresten, hur menar du med din bröstkorg??
  • Disan
    Kidsrock: Jag var på party ungefär en vecka efter min op och var utan BH hela kvällen. Det gick galant! Men jag var dock lite öm dagen efter... Men det var ingen fara

Viffy: Sit-ups är jättebra, brukade själv hålla magen i trim med sådana.

Har alltid haft en jättefin mage, faktiskt, smal med en väldigt markerande midja. Men nu... *suck* Jag har ingen överbliven hud efter grav, heller inga bristningar, men musklerna vägrar att återställa sig! De är helt mjuka!! Saken är den att jag är reumatiker och just nu är jag sämre än vad jag brukar vara, har därför inte kunnat göra sit-ups sedan innan jag var gravid...

Jag har nu fått låna en Ab-Tronic av min sambos syster: En sådan där från TV-shop som ger småstötar till musklerna. Den är jätteskum, har man på riktigt hög nivå känns det som värkar!!!! Men... Kanske ger den resultat, körde med den igår, men känner ingenting idag. Skall fortsätta, lite högre tempo kanske, så får vi se om  jag blir fiiiin igen!
  • Disan
    wellah: Det var prec så där jag hade det om låren innan min op. Jätteirriterande, var väldigt små ridbyxlår, men de fanns ändå där och störde... Gick inte att träna bort, en gång bantade jag ned mig nästan 15 kilo, de var fortfarande lika stora! LPG fungerade inte heller för att ta bort dem, men samtidigt blev ju huden fastare, så liiite bättre blev det väl ändå. Men minimalt!
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3