Inlägg från: Dryorophus |Visa alla inlägg
  • Dryorophus

Någon mer som tatuerat in sina barns namn m.m

När jag väl blir far så kommer jag att gadda in namn och födelsedatum. Jag har tidigare sett mig göra det i runskrift. Men är inte hundra på det numera.

• Dryorophus

Haha, jag har samma problem.
    Skit svårt att få en kvinna att ändra åsikt när de väl har bestämt sig för en sak. (Vissa kvinnor kan fan lära åsnor att vara vrånga)

• Dryorophus

Hur gammal var hon när avtrycket togs??

• Dryorophus

Det är något liknande jag har tänkt mig.
    Enda sen jag vart lite intresserad av runor så har den idén vart i mitt huvud.

P.S. jag tror jag var 14 när jag vart intresserad av runor, men har fortfarande in te hittat något bra sätt som ser snyggt ut

• Dryorophus
    stolta andreas skrev 2007-12-19 12:02:21 följande:
    Hejsan...precis en tråd jag letade efter....Jag vill ha min sons namn skriven i "Tengwar" men svårt att få en översättning....ingen som kan?
    Vad är namnet så skall jag se vad jag kan göra. Kunde det förr
  • Dryorophus
    stolta andreas skrev 2007-12-20 06:56:19 följande:
    min son heter JOHAN
    Hhe, jo jag såg det igår då jag gick in och kollade på din presentation. Fick även fram hur det skulle se ut.
    Skall göra om det när jag kommit hem från jobbet och lägga up en bild på det.
  • Dryorophus
    stolta andreas skrev 2007-12-20 08:26:07 följande:
    Fasiken va nice, sitter också på jobbet just nu.....
    Det jobbiga är att jag slutar jobba 20.30 idag. (12-timmars pass)
    Det jag la märke till igår när jag höll på att leka lite och kolla upp samtidigt så märket jag att det blir väkldigt kort då man lägger vokaler som "prickar", "streck" eller liknande över konsonanten innan.
    Så det är lite tråkigt
  • Dryorophus

Du kan säkert hitta på något.

Sen finns det ju lite olika stilar av Tengwar.
    Är det någon speciell du tänkt dig?
    Själv tycker jag att Tengwar Cursive är snyggast.
    Men när man skriver ett namn så kanske något annat är snyggare.
    Jag har har 4 (tror jag) olika på min dator, men vet en sida där man kan ladda ner flera.
    Jag kan ju lägga upp en del i en och samma bild så får du välja själv. (troligen lättast så)

Sen en annan tanke jag har är att lägga till efternamn då det blir lite längre.
    Men som sagt, jag gör lite olika förslag och lägger upp som bild och kontaktar dig via ett PM

• Dryorophus

Den hoppar nog i liv så fort någon gör något (hoppas iaf)

Svar på tråden Någon mer som tatuerat in sina barns namn m.m