• Anonym

Saturnus glögg är den alkoholfri?

Jag vill inte chansa och köpa typ Blossa och koka och koka.
    Hitta n gflaska saturnus glögg-koncentrat på affären och jag hittar ingen alkohol-halt på flaskan. Det måste väl betyda att den är alkoholfri? Annras står det ju som på typ blossa 2,2%.

http://www.saturnus.se/swe/produkter/glogg.html

Det står ju varken att den är alkoholfri eller att den är alkohol i den Skrikandes

• Svar på tråden Saturnus glögg är den alkoholfri?
  • Anonym
    Moniqe1979 skrev 2007-11-13 18:26:41 följande:
    värm den med vatten = alkohol friVärm den med rödvin = alkohol

Så det är så enkelt?

Själva koncentratet innehåle ringen alk då med andra ord?

Tack.

• 68an

Jag vill minnas att den "koncentrat" är helt alkoholfri, står det inget på flaskan så ska den vara det.
    "God jul glögg" står det däremot att den är alkoholfri.
    Får du inte tag i nån som är helt alkoholfri så behäve rdu inte koka o koka *L* Det räcker med ett uppkook så är alkoholen borta.

• Moniqe1979
    Anonym skrev 2007-11-13 18:28:03 följande:
    Så det är så enkelt? Själva koncentratet innehåle ringen alk då med andra ord?Tack.
    japp precis så enkelt är det, men jag hade nog köppt alkohol fritt rött vin på systemet (typ free) visst kan vara ytte pytte lite alkohol i en del märken men mindre än i filmjölk (har testat att fylla munnen och direkt blåsa i alkolåset på jobbet utan utslag men på mogen banan ger det utslag) för att smaken inte skall bli så blaskig som jag inbillar mig den skulle bli på bara koncentrat och vatten men testa vettja :)
  • sataya

jag dricker glögg med alkohol upp till 2.2procent...  kokar bara upp den... alkohol försvinner vid 70grader.. det är så man hb osv tydligen (har aldrig gjort det bara hört) sedan litar jag på lärare:)

Lilla
  • Tieo

God Jul glöggen har 0.3 i alkoholprocent så den är alkoholfri

Svar på tråden Saturnus glögg är den alkoholfri?