• dream06

Känner ni igen dessa symptom? Trött, febrig, kräks i 3 dagar!

Har en dotter på 1 år och 9 månader, och bor i Stockholm. Det går vattkoppor på hennes dagis, så det var det jag misstänkte när hon fick feber i Söndags. Men inga tecken på några vattkoppor. Hon har däremot varit helt sömnig och nästan bara sovit i 3 dygn. Dricker lite, smakar lite på mat, men nu har hon kräkts upp allt. Flera med barn med detta tillstånd? Ringer sjukvården som inte tar mig på allvar. Får alltid höra samma sak: "ring imorgon om det håller i sig!" Så trött på den kommentaren!

• Svar på tråden Känner ni igen dessa symptom? Trött, febrig, kräks i 3 dagar!
  • Maggi74

Om hon har kräkts i tre dagar, så hade jag åkt in med henne! Min son fick maginfluensa, men han var jättepigg och drack jättebra (åt lite sämre eftersom det kom upp), hade dock ingen feber.

Nä, jag hade skitit i vad sjukvårdsupplysningen säger, ÅK IN! De kan snabbt bli uttorkade.....

• astral

Är det hög feber? I så fall kan det vara urinvägsinfektion, det skulle jag misstänka när det är feber utan andra förkylningssymptom, speciellt i samband med kräkningar.
    Urinvägsinfektion som går upp i njurarna är en farlig sjukdom som ofta kräver sjukhusvård, samt utredning om reflux och kontroll om njurarna tagit skada, så om det är det så gäller det att få reda på det så snart som möjligt.

• Bengalan

Det viktigaste att ha koll på på små barn är när de blir slöa, jag skulle söka på en jourmott, ibland finns ingen öppen och då har man "rätt"att åka till akuten.Jag tänkte lite på virusorsakad hjärnhinneinflammation, kan hon lägga sin haka mot bröstet?(eller känns det stelt om du försöker böja ner hennes huvud?) Ljuskänslig? Verkar hon ha ont i skallen? Lycka till

Svar på tråden Känner ni igen dessa symptom? Trött, febrig, kräks i 3 dagar!