Inlägg från: Anonym (också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (också)

Psoriasis

Sol, sol, massor med sol! Det är det enda som funkar för mig.

• Anonym (också)

Nu kom jag på fler mirakelmedel, haha. Avslappning är också väldigt bra. Öva avslappning med ljudband och liknande. Meditera en gång om dagen i fem min, psoriasis kommer ofta när man är stressad och har mycket att tänka på och dessutom är det ju väldigt skönt :D

ag har i hårbotten och på händerna, men min bror hade över hela ansiktet och halsen och ryggen och för honom hjälpte avsappning något enormt, nästan allt försvann!

Vad har du testat?

• Anonym (också)

Usch jag vet det känns sådär förj*kligt ibland. Det är ju en kronisk sjukdom som inte kan botas och ser inte så snyggt ut när man har utslag som värst. Har grinat många gånger för att jag inte vill visa mig ute... men det GÅR att göra det bättre! Tänk positivt! Du är inte ensam heller!

• Anonym (också)
    Anonym skrev 2007-11-14 10:53:19 följande:
    Anonym (också) skrev 2007-11-14 10:48:15 följande:Avslappning har jag inte provat faktiskt. Kanske dags att göra det. Vad roligt att det gick bra för din bror! jag har ungefär på hela kroppen, men mest i hårbotten, usch. Jag har fått utskrivet massa salvor från läkaren. Cortisonsalva bla. Jag läste någonstans om en kvinna som hade fått tipset av en sjukgymnast att hon skulle prova aloe vera.. och det hjälpte för henne, nu är hon symptomfri.
    Då har du som jag med andra ord. Fyfan för psoriasis i hårbotten! Känns så äckligt bara att gå til frisören. Ja, aloe vera har jag också hört ska vara bra. Min erfarenhet säger att det där med salvor, visst, funkar säkert om man har litegrann här och där, men det är guckigt och meckigt och man blir så frustrerad när det inte "trollas bort".... Viktigast är stressen! Få bort stressen, då blir det mycket mycket bättre jag lovar. Prova iallafall!

Annars har jag märkt att saltvatten gör underverk med just hårbotten... hmm, saltvatten, sol och avslappning. Dags för en tripp till maldiverna? Hehe.
  • Anonym (också)

Hur gör ni andra med hårbotten, förresten? Jag har fått rådet att inte använda konstiga inpackningar mot torr hårbotten, men man vill så gärna bara få BORT det!

Specialschampon? Borsta håret ofta? Mjällschampo, lindrar det?

Svar på tråden Psoriasis