• Zone

Psoriasis

Starlet1 skrev 2008-02-05 18:31:13 följande:
    Jag väljer ändå att tro på min hudläkare framför dig.
    Fast anonym har en poäng, psoriasis är ingen svampsjukdom säger iaf. min hudläkare.

Hej på alla förresten, jag kör också med omega3 och även aloevera plus Daivobet. Som vanligt schampo använder jag Head&Shoulders.

Detta står om fungoral förresten:

Normalt förekommer svampen Malassezia i hårbotten. I vanliga fall ger den inte upphov till några besvär, men ibland kan huden reagera. När detta sker uppstår mjällbildning och symtom såsom klåda och fjällning. Om svampen dessutom förorsakar inflammation talar man om mjälleksem. Fungoral schampo innehåller ketokonazol som dödar svampen och tar bort symtomen.

Jag har då rakt ingen svamp
  • Zone
    kidA skrev 2008-02-06 09:29:36 följande:
    fungoral är inte mot psoriasis.jag har betnovatlösning till hårbotten.o har man fått recept fr hud eller vc innan kan man bara ringa o få dem utskrivna igen. man behöver inte komma på besök.
    Precis jag tror att STarlet1 har missuppfattat antingen vad hon har för hudsjukdom eller så är hennes hudläkare dålig.
  • Zone
    Starlet1 skrev 2008-02-06 10:26:32 följande:
    Jag har psoriasis i öron, naglar och hela kroppen, det är mycket möjligt att det är svamp jag har i hårbotten, men hur det än är så får jag fungoral till hårbotten. Men visst, jag ska höra med min läkare när jag är där nästa gång.Men hur det än är, så tycker jag man ska kontakta läkare innan man försöker medicinera sig själv.Jag har också Betnovat Kutan till hårbotten.Jag har psoriasis, tro mig. Men det är väl inte det, det här handlar om. 
    Jag tycker absolut inte att man ska kontakta läkare innan man börjar leva lite sundare, utan det beslutet tror jag att de flesta här är vuxna nog att ta själv. Tex omega3, eller aloevera.

Allt det andra vi pratar om det är ju preparat som är receptbelagda så ingen kan självmedicinera dessa.

Men lyssna på vad vi säger, psoriasis är ingen svamp. Hade det varit det hade det funnits bot.
  • Zone
    Starlet1 skrev 2008-02-06 10:55:51 följande:
    Vad pratar du om?Jag säger ju att jag ska kolla upp det när jag är hos min läkare nästa gång.Jag svarade en tjej innan som inte ville gå till läkare utan undrade över preparat, det är henne jag menar. Att jag tycker man inte ska medicinera själv.Jag känner till alla dom receptbelagda preparaten som vi har pratat om i den här tråden. Men jag erkänner ju att jag kan ha fel ang Fungoral. Och jag är jätteglad om jag slipper använda det skitschampot i framtiden.
    Är det det schampot som luktar äckligt som fan?
Svar på tråden Psoriasis