• Exchange

    Köpa ny bärbar dator, vad kolla efter?

    Ayya skrev 2007-11-14 15:06:40 följande:
    haha.. ja.. hoppas du får betalt.Ne nu ska jag ta o packa ihop och fara hem. Jag räknar med supertips tills imorgon.
    Packard Bell gör otroligt billiga och bra bärbara datorer. Med fokus på billiga!!

    Ska du bara surfa och kolla film och annat så ta en medelmodell. Då lägegr du inte ut massor med tusenlappar som är onödigt för sig som hemanvändare. Som tex är fallet med en MAC. Massa extrapengar för prestanda du aldrig nyttjar.

    Packard MX51-B070
    5 933:-AMDT Turion 64 X2 TL50 processor, 1024 Ram minne, nVidia grafik och Vista Home Premium gör MX51-B070 till en perfekt multimedia dator där du kan njuta av dina bilder eller DVD på den 15,4" skärmen i Wide screen format.

    Den 120Gb stora hårddisken lagrar stora mängder av dina filer, bilder eller musik mm.

    www.siba.se

    Superbillig och den täcker troligen alla dina behov för ett bra atg framöver!

    Packard MZ35V091 + 512MB minne
    Paket med 512MB minne från Kingston, totalt internminne: 1024MB
    4 990:-
  • Exchange
    Anghammarad skrev 2007-11-14 15:04:37 följande:
    Försöker bara vara hjälpsam och guida dig bland alla "miljarder olika datorer" genom att ge ett konkret tips. www.apple.com/se/macbook/macbook.html
    När hon  säger gång på gång att hon inte vill ha en mac, är det inte dags att backa då? Folk blir bara irriterade,.
  • Exchange
    Anghammarad skrev 2007-11-14 19:58:05 följande:
    Det gör jag gärna, men inte när anledningen enbart är okunskap om Apples datorer.Packard Bell är skräpdatorer med undermånlig prestanda, det är därför de är så billiga.
    Känns som att okunskap myntade ditt senaste uttalande med.

    Man får ge råd som passar mottagaren. Att ge råd att betala massor med pengar extra för en dator där en vanlig användare aldrig någonsin kommer att utnyttja prestandan tycker jag tyder på ren okunskap.

    Jag besparar dig förklaringen om varför PB skulle vara skräp.
  • Exchange
    Anghammarad skrev 2007-11-14 20:54:06 följande:
    Du vet alltså utifrån TS där det skrivs att den skall användas till "vanligt hemmabruk, lite spel och surfande..." att det är den billigaste och mest marginellt utrustade datorn man kan hitta som är det som hon vill ha? Är du säker på att "lite spel" i själva verket inte betyder Crysis och skulle du själv köpa den datorn du rekommenderar?
    Jag skulle absolut köpa den om jag hade de behoven. Nu sitter jag och behöver köra tyngre applikationer, virtuellt m.m. och behöver därmed en kraftigare maskin.

    Den är inte marginellt utrustad för en vanlig hemma-användare. Dessutom - En MAC är som att köpa en gaffel med diamantspetsar när du behöver en sked, för att äta din vanliga bondsoppa. Onödigt, oanvändbart till största delen och dyrt.

    Nejdu, vanligt sunt förnuft. Spelar man tyngre spel vet man oftast med sig att man behöver mer prestanda och säger då det.
  • Exchange
    Anghammarad skrev 2007-11-14 21:53:31 följande:
    Men tycker du inte att det är lika förmätet av dig att rekommendera en riktig billighetsdator som att jag envisas med att hon skall ha en Mac? Du vet inte hennes budget, hon kanske tycker 10-12' är ett helt OK pris, är det då fel att rekommendera en dator som faktiskt har bättre prestanda och som täcker även ett förändrat behov? Vem vet, hon kanske redan nästa vecka upptäcker att hon vill redigera sina filmer från barnens födelsedagskalas. Då funkar inte en PB för 5000 särskilt bra.
    EFtersom jag ser redan från början på dina inlägg att du enbart kommer att rekomendera en MAC om hon så ska spela patiens resten av sitt liv på sin dator så vet jag inte om du är rätt person att uttala dig om vem som skulle vara förmäten-....
  • Exchange
    Felicia6 skrev 2007-11-15 11:24:37 följande:
    Jag köpte en Sony Vaio häromveckan och är grymt nöjd
    Sony Vaio är grymt snygga, om inte snyggaste datorjn som finns just nu

    Dock är det synd att man får betala en hel del extra bara för märket

    Vilken av Vaiosarna köpte du?
  • Exchange
    Felicia6 skrev 2007-11-15 11:41:53 följande:
    Den kostade 9000kr, 200gigs hårddisk, 2gig ramminne, intel core duo 1.5 Dom sa att den inte var så mkt speldator då det gällde wow, men det har då gått bra då jag spelar iaf Det är väl ingen superduperspeldator då det gäller ett sånt spel som kräver så mkt, men jag har inte sett några problem än iaf då jag spelat
    Likadant som i några Packard Bells modeller mao

    Vill man ha en skiiiiitsnygg dator köper man en Vaio *ja jag är sotis*

    Vill man ha en lika bra men mindre snygg *normalsnygg* så kan man likaväl ha en PB.
  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 11:53:20 följande:
    Oj den var jätte fin... Ja 5000 kr kan man göra mycket skoj för.Dessa lågprisdatorer för runt 6-7000 kr.. Är dom bara skit?
    nej nje nej

    Såg du inlägget jag gjorde med priser ocg specifikationer?
  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 11:44:17 följande:
    Oki.. jag spelar mest settlers, sim city och såna spel.. så det är ju inte sådär super mycket aktion i dom spelen precis... Har du ingen länk med en bild på datorn?Gör ju inget om datorn är lite snygg oxå..
    För de spelen så kan du verkligen titta på de billigare datorerna
    Ayya skrev 2007-11-15 11:50:10 följande:
    Ja den såg ju inte så tokig ut.. Fan hur många olika märken finns det?
    HP
    Packard Bell
    DELL
    IBM
    Fujitsu SIemens
    Acer
    Sony

    Det är de största jag kommer på just nu
  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 13:19:50 följande:
    Ne jag måste ha missat det...
    Sidan 2 inlägg 20
  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 13:24:27 följande:
    Oj... var ju jätte bra priser... då kan jag ju tillomed köpa några till spel .
    Japp kompisen som går på chalmers har en sån fast en med mindre skärm och den fungerar super

    Jag som jobbar med datorer (och då främst HP & DELL) rekomenderar fortfarande Packard Bell även om jag älskar HP

    Den täcker dina behov du skriver här för en lång tid framöver. Behåll Vista på datorn bara så undviker du problem i framtiden!
  • Exchange
    Ayya skrev 2007-11-15 13:28:53 följande:
    Jobbigt med en sån säregen allergi .
    *asg*
Svar på tråden Köpa ny bärbar dator, vad kolla efter?