• SystraMi

Vilken hudtyp?

Vilken hudtyp har du?

Jag själv har torr som blir extrem torr med eksem på vintern. Mkt irriterande, inte minst för att de superfeta krämerna man behöver är så dyra. Måste köpa en imorgon innan jag kliar sönder mig själv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken hudtyp?
  • Linda1976

Annat: Normal och jättelätt på sommaren, supertorr på vintern.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • 68an

Kanske du gör samma misstag som jag gjorde, trodde jag behövde feta salvor men träffa en hudterapeut som sa att det var fukt som min hud behävde och sen jag börja använda det hon sa är min hud underbar.

• Schnauser

Blandhy - En fläck mellan ögonbryben och näsan kan bli blanka och lite feta. Övrig hud i ansiktet skulle jag nog kalla normal/torr.

Vintertid beöver jag fetare krämer. Sommartid räcker det med en lättare kräm.

Cibi condimentum fames
  • Häxan Jia

Normalhy.. men kan ibland någon gång bli lite torr fläckvis...

Tack alla ni som röstade på mig, ni e guld värda
  • SystraMi
    68an skrev 2007-11-15 00:28:33 följande:
    Kanske du gör samma misstag som jag gjorde, trodde jag behövde feta salvor men träffa en hudterapeut som sa att det var fukt som min hud behävde och sen jag börja använda det hon sa är min hud underbar.
    Nope, min hud blir jättebra av fet kräm problemet är att jag har en lotion nu som inte är tillräckligt fet. Min hud producerar inte tillräckligt med fett själv och det blir extra tydligt på vintern när luften blir torrare och man växlar mellan kallt och varmt (inomhus/utomhus).
  • Eisa

Blandhy tror jag... Hur vet man det? Ibland känns jag fet och ibland stramar det när jag gapar för jag är så torr. För det mesta är det väl ett mellanting, men jag har ju en del finnar.

• SusanneJ
    SystraMi skrev 2007-11-14 22:01:18 följande:
    Vilken hudtyp har du?Jag själv har torr som blir extrem torr med eksem på vintern. Mkt irriterande, inte minst för att de superfeta krämerna man behöver är så dyra. Måste köpa en imorgon innan jag kliar sönder mig själv.
    Samma här

Ett tag hade jag en stark receptbelagd slava + en salva som hade fetthalt 100%. kliade så mycket att det blev sårigt och infekterat.
    (¯`°?.¸ ღ EBBA 061210 ღ ¸.?°´¯)
  • SystraMi
    Eisa skrev 2007-11-15 09:47:53 följande:
    Blandhy tror jag... Hur vet man det? Ibland känns jag fet och ibland stramar det när jag gapar för jag är så torr. För det mesta är det väl ett mellanting, men jag har ju en del finnar.
    I ansiktet känns det som att jag är fet ibland också men tydligen så är det ganska vanligt att huden känns fet fasten den eg. är torr...
    "Det är vanligt att man upplever sin hud torr i ansiktet fast den samtidigt känns fet. "
    http://huden.nu/hudbesvar/torr/
    SusanneJ skrev 2007-11-15 09:50:43 följande:
    Samma här Ett tag hade jag en stark receptbelagd slava + en salva som hade fetthalt 100%. kliade så mycket att det blev sårigt och infekterat.
    Jo, har en del ärr här och där efter eksem... nu blir det mest i hårbotten, är ju svårt att komma åt där med salvor och grejjer.
Svar på tråden Vilken hudtyp?