• Fru N07

Driva ut andar?

Om man bor i USA så kan man ju kontakta präster som drivet ut andar som bor i ens hem, kan man göra det här i Svergie med?
    Min man kollade på discovery på sådant program & ställde denna fråga till mig & jag har ingen aning om man kan de så nu frågar jag FL-Folket.

Inget vi lider av. (Inneboende andar )

(¯`°?.¸♥Hampus 060306 & Rasmus 070410♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Driva ut andar?
  • Pirog

också sett de programmen, jag tror att katolska kyrkan sponsrat discovery där och som din man kanske såg, så lyckas de sällan(i programmet alltså). I sverige får man nog kontakta ett medium om man vill ha nåt utdrivet. Skulle va kul att ringa nån pastorsexpidition och fråga dock:)

• Fru N07

Skulle va kul att ringa nån pastorsexpidition och fråga dock:)

Kanske skulle testa & se vad de säger

• Fru N07

Puff........

• ALisaE

Jag tror inte heller att svenska präster sysslar med sånt, i så fall borde det inte finnas så pass mycket andar i prästgårdarna som det faktiskt gör.

• Du Är Värdefull

Inom frikyrkor förekommer i allafall andeutdrivning men då bör personen i fråga vara beredd på att ta emot Guds ande istället för det onda. Man kan ju ha dessa andar både inom sig och i sitt hem mm. Man bör nog inte driva ut andar utan att låta Gud fylla tomrummet för då kan det bara bli värre.

• Fru N07
    Du Är Värdefull skrev 2007-11-19 15:03:49 följande:
    Inom frikyrkor förekommer i allafall andeutdrivning men då bör personen i fråga vara beredd på att ta emot Guds ande istället för det onda. Man kan ju ha dessa andar både inom sig och i sitt hem mm. Man bör nog inte driva ut andar utan att låta Gud fylla tomrummet för då kan det bara bli värre.
    Men om det redan är Guds andar men ändå inte vill ha några andar hos sig då?
    Varken goda eller onda.
  • lolalamba

Jag vet att det finns vissa präster som utför exorcism på sin "fritid" omman kan uttrycka det så...
    Det är ingenting som den Svenska kyrkan bidrar med.
    Men det är medium som har dessa kontakter som man får vända sig till, men oftast så räcker det med att mediumen kommer hem till en och har en sk. utdrivning/rening...

Sen kan man oxå driva bort dem själva med hjälp att elda salvia och be dem vänligt men bestämt att de inte är välkommna hos en, men är det "bullserspöken"/Poltergeist så kan man behöva lite hjälp...

• Fru N07

Tror ni det funkar?
    Själv är jag lite skeptisk. Fundersam

• ochez

Själv tycker jag inte att man ska skoja om sådanna saker, men visst kan vara mycket intressant.
    Jag vet att innom den katolska kyrkan i sverige så kan man välsigna saker som man kan ha i sitt hem, tex blad som man kan hänga hemma, rökelser ska ha renande verkan, andra saker. En präst kan oxå komma till ditt hem och välsigna det. Men att driva ut andar så tror jag att dom ska vara ganska säkra på att det inte bara är skitsnack innan dom tar sig ann det.

Svar på tråden Driva ut andar?