• HeyMama

Hjälp! Förnya löftena, vad tycker ni?

Jag och min make ska förnya våra löften i september 2006. Känns som en bra sak att göra efter vårt uppehåll (6månader ifrån varandra och skilsmässan nästan igenom).
    Ringarna är ju borta efter flyttandet och själva bröllopet blev en stor flopp (se tråden www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m990779.html )

Vad skulle ni tycka om att bli bjudna på ett till "bröllop" för samma par? Iof är över 50% av gästerna männsikor som vi är ekonomisk anledning inte kunde bjuda på bröllopet.

Skulle ni tycka att det är konstigt?
    Blir i såfall 2006 då vi firar 3årig bröllopsdag och sedan bröllopsresa till mauritius.

Kram

• Svar på tråden Hjälp! Förnya löftena, vad tycker ni?
  • Vilhelmina

Under de omständigheterna skulle jag inte tycka att det var konstigt att bli bjuden på en förnyelse-fest. Att förnya sina löften har jag aldrig förstått mig på förrut, men som sagt under era omständigheter tycker jag att det låter som en gullig idé.

• HeyMama

Tack för svaret Vilhelmina!

Är som sagt rädd för att folk ska tycka att det är jättekonstigt!

• Morbid Mistress

Fast gör ni det för er skull eller för andras

Tycker det låter som en ypperlig ide med tanke på hur det gick sist!

• Anne Yone

Tycker det låter som en jättebra idé!

Vi har också tagit ihop det igen efter att ha varit ifrån varandra ett tag. Vi var dock ifrån varandra lite längre kanske 8-10 månader nånting? (vi har varit lite till och från så det är svårt att säga exakt.. )

Vi gifte oss också 2003...

Jag skulle också vilja göra nåt liknande! Har fudnerat på att iaf åka på en resa.. Vi var aldrig på ngn bröllopsresa. Men just nu passar det inte så bra då jag är gravid och vi har en son på 1½ drygt...
    Så det blir nog en resa för oss också runt våran 3åriga bröllopsdag 2006.. Kanske en förnyelsefest också, du har inspirerat mig nu! =)

• Anne Yone

Våran skilsmässa hann aldrig gå igenom heller kanske jag ska tillägga

• Guldskimmer

Jag skulle bli jatteglad om jag blev bjuden pa ett sadant "brollop". For mig ar loftet for evigt, sa jag ser ingen anledning till att fornya det. Men sa som ni haft det sa tycker jag det later bra!

• HeyMama

Vad roligt att ni alla verkar vara lika positiva!

Kramar

• ÄngelBängel

Jag skulle också bli jätteglad övre en sådan inbjudan. Jag tycker att det är jätterart med paren som på sina 25 åriga bröllopsdag förnyar sina löften

Eftersom ni var så nära att splitta känns det helt naturligt att få en ny välsignelse över äktenskapet. Hoppas verkligen att inte lika mycket går fel denna gång men det är väl nästan omöjligt...

• HeyMama

Ängelbängel, haha ja det känns ganska omöjligt! Om det blir en gång till hyr vi förmodligen en restaurang med personal i priset så vi vet att vi åtminstone får porslin haha

Kramar

• 3barnsmor35

Vi ska ha en fest när vi varit gifta i 10 år, för att fira att vi älskar varandra.

Jag ser med andra ord inget konstigt i det hela

kram!

Svar på tråden Hjälp! Förnya löftena, vad tycker ni?