Katten har blivit påkörd :-(
Min stackars lilla katt Wilma som är 1½ år har blivit påkörd av en bil.
I måndags mitt på dagen kom jag hem efter en dag på staden. Katten kommer då "gråtandes" och hoppar upp för trappan och lägger sig direkt innanför dörren. det jag kan se då är at hon haltar med bakbenen, blodet rinner från ena örat och hon har blod i pälsen. Men framförallt är hon väldigt smutsig, lera över hela kroppen. Det ser ut som om hon skall dö direkt. Sonen på fyra år blir jätte rädd. Jag ringer sambon i panik och säger att han måste komma hem direkt och köra henne till veterinären. När han kommer så åker vi alla direkt dit.
Vi trodde att hon varit i slagsmål med grannkatten för det har hon varit många gånger innan, men det har hon ju inte. Utan hon har blivit påkörd. Röntgen visar att hon har en fraktur mellan svansen och bäckenet. Hon blöder också mycket ur urinblåsan, men den är inte sönder.
Så nu har hon fått komma hem med medicin. Men hon läcker urin helatiden, när hon sovit blir det små pölar under henne. När hon är vaken slickar hon sig konstant. Hon är ganska pigg och äter ytterst lite, men hon äter och dricker.
Hur tror ni det kommer att gå för henne? Vanligt att de läcker urin? Vad kan man göra för henne? Tror ni hon lider. Ja det är säkert svårt för er att veta när ni inte har sett henne. Men vad har ni för erfarenheter av sådana här skador?