Inlägg från: Solita |Visa alla inlägg
  • Solita

Jehovas vittnen-något positivt?

Storytelling skrev 2007-11-15 16:41:09 följande:
    Ingen som har nåt positivt?
    De jag träffat är som folk är mest tycker jag. Man kan inte säga att alla inom en viss religiös gruppering är på ett visst sätt.
  • Solita

Fru U skrev 2007-11-17 23:37:17 följande:

Jo jag vet vilka lögner du åsyftar och jag ger inte mycket för den s.k ledningen men tron (utan ledningens tossiga ideer) respekterar jagJag anser att det inte går att svära sig fri från blodsmitta, det finns säkerligen saker som man inte känner till idag och som man inte kan testa imot (som innan man upptäckte hiv/aids) och därför vill jag inte ta emot blod + att det inte är riskfritt att ta emot någon annans blod
    Men om du ställs inför det faktum att du inte överlever utan blod, hur gör du då?
  • Solita

Fru U skrev 2007-11-17 23:47:50 följande:

Inför planerade opererationer kommer jag att lämna eget blod och få tillbaka det. Om det, under op eller annars, krävs blod så vill jag att man försöker så länge det överhuvudtaget går med andra produkter även om det tar längre tid att återhämta sigMen för att svara på dina frågor så om det absolut inte finns nåt annat val (sen är inte alla överens om vad "inget annat val" verkligen innebär) så får de ju ge mig blod (de vägrar iofs att operera annars) och nej det är inget religiöst
    Ok.Det svarar på frågan jag ställde ovan.
  • Solita

Fru U skrev 2007-11-18 00:25:32 följande:

Skulle väl kunna tolkas så antar jag. Tro gör människor lugnare och ger en stabilitet anser jagVi får väl komma överens om att inte vara överens
    Här håller jag inte hålla med till fullo, det är mycket olika mellan individer. Tro kan också driva folk att göra fruktansvärda saker mot varandra. Det finns ju fanatiker som inte heller accepterar att alla människor inte delar den religion de erkänner.
Svar på tråden Jehovas vittnen-något positivt?