Jehovas vittnen-något positivt?
Trygghet. Det finns böcker o svar på varenda minsta lilla fråga som du någonsin skulle kunna ha. Från trotsiga tonåringar till vård av äldre och allt där imellan
Trygghet. Det finns böcker o svar på varenda minsta lilla fråga som du någonsin skulle kunna ha. Från trotsiga tonåringar till vård av äldre och allt där imellan
Jamson, me too
De ser alltid till att alla inom församlingen har det okej... (tak över huvudet å sånt)
Men som med de flesta religioner är det svårt att se de positiva sidorna när man inte själv är med i församlingen/religionen
Funderar på om de klara regler som JV ställer upp kanske kan vara till hjälp för en del vilsna tonåringar....?
Lögn tycker jag är lite väl starkt ord att ta till bara för att man själv inte håller med om att det den ultimata sanningen
Du vet inte att det som de tror på (en bättre värld efter harmagedon) inte kommer att hända, att det inte är sant. Alltså blir det inte rätt att kalla det för en lögn
Jag ser det inte lika svart och vitt som du.
Jag antar att jag kan se sekten/religionen JV på ett sätt och själva tron på ett annat
Det finns saker som är viktigare (för JV) än att ta emot s.k livräddande åtgärder i detta livet och det respekterar jag
Skulle själv tex aldrig ta emot blod (och jag är inte JV - det gäller att vara övertydlig på FL)
Jo jag vet vilka lögner du åsyftar och jag ger inte mycket för den s.k ledningen men tron (utan ledningens tossiga ideer) respekterar jag
Jag anser att det inte går att svära sig fri från blodsmitta, det finns säkerligen saker som man inte känner till idag och som man inte kan testa imot (som innan man upptäckte hiv/aids) och därför vill jag inte ta emot blod + att det inte är riskfritt att ta emot någon annans blod
Inför planerade opererationer kommer jag att lämna eget blod och få tillbaka det. Om det, under op eller annars, krävs blod så vill jag att man försöker så länge det överhuvudtaget går med andra produkter även om det tar längre tid att återhämta sig
Men för att svara på dina frågor så om det absolut inte finns nåt annat val (sen är inte alla överens om vad "inget annat val" verkligen innebär) så får de ju ge mig blod (de vägrar iofs att operera annars) och nej det är inget religiöst