• MMS

Tips om presenter till förskole-personalen

Nu är det snart dags igen att tänka på julpresenter till fröknarna.
    Min dotter har riktiga toppen -fröknar och vi brukar vid varje termins slut ge dem en liten present, inget dyrt men vill ändå visa vår uppskattning för allt arbete de lägger ner på barnen.

Nu till min fråga: Har nån nåt bra tips om vad vi kan ge dem?

• Svar på tråden Tips om presenter till förskole-personalen
  • Melker007

Som lärare tycker jag att det alltid är trevligt att få typ biobiljett, presentkort på nån restaurang, en ask m god choklad, delikatesser typ en korg m olivolja, balsamvinäger osv. Det som jag blivit allra mest glad för är ett äppelträd i betongkruka som blommar och ger frukt varje år. Fel säsong nu men ett tips inför framtiden

• Melker007

Förresten, fina ljuslyktor/ljusstakar nu till jul är ju hur uppskattat som helst!

• Finglan

Har en favoritmugg som jag fick av ett barn när jag jobbade på dagis. De hade köpt en Ikea mugg som barnet sen fick rita med pennor som man sedan bränner i ugnen. Det blev en jättefin huvudfoting . Mamman skrev barnets namn och år. Jätteuppskattat och personligt.

• MiniPyret

En liten dum fråga från en "nykomling i dagis svägen"...ger alla barn varsin present till fröknarna vid jul, går man ihop? Hade ingen aning om att man gav en present då!

• MMS

På vår förskola har vi gett fröknarna presenter vid varje termins slut så länge som jag vet iallafall. Men vad som är "brukligt" vet jag inte.
    "Klassföräldrarna" brukar hålla i insamlingen, vi brukar lägga typ 10-20 kr var.
    Men utöver det har vi i vår familj alltid velat ge nånting som är från bara oss. Min dotters fröknar är såååå oootroligt bra och duktiga på alla saätt och vis, så därför vill vi ge dem nåt.

Tack för era förslag!

• dubbelmamma

Vi har (från vår familj) gett böcker, julskiva, spel, roliga strumpor och hårsnoddar (de brukar använda sånt). Runt 100-150kr/fröken. Att vi ger presenter vid jul och sommaravslutning är för att vi tycker att de är så underbara!

Svar på tråden Tips om presenter till förskole-personalen