• Atamon

    Skulle du bry dig om din man skaffat en NY tjejkompis?

    Vem skaffar kompisar på krogen? Det känner jag då ingen som har gjort, vare sig tjej eller kille, vare sig som 18 år eller 35 år.
    Kommer man hem med ett telefonnummer från krogen är det något annat det är frågan om.
    Däremot så skulle jag inte bry mig om, i fall han skaffade en ny tjejkompis ifall de tex var jobbarkompisar, eller om de träffades i någon förening (tex om de var medlemmar i frimärksföreningen eller karateföreningen) och delade ett intresse. Någonstans måste man lita på varandra och enbart se nya kompisar som nya vänner. Jag skulle bli enormt sur, ifall min sambo skulle börja misstro mina samåkningar tillsammans med manliga jobbarkompisar, eller sena kvällar på föreningen tillsammans med manliga föreningsmedlemmar - i tron att de är mina presumtiva älskare.

    Svarade, nej jag skulle inte bry mig - utifrån ovanstående resonemang.

  • Atamon

    CeeJay skrev 2007-11-15 20:38:27 följande:


    SÅ känner jag också men då utgår jag ifrån MIN sambo och våra "värderingar".. Han är inte den typen som skaffar kvinnliga vänner på krogen, det känns lite "omoget" för en vuxen tvåbarnsfar
    Sant! man utgår ju från sina egna värderingar och egen värld.
    Min sambo har många gamla tjejkompisar som han håller kontakten med, inkl gamla ex. Det är så han är, han är trogen gamla vänner och den i sin bekantskapskrets som ser till att folk håller kontakten. Han gillar människor helt enkelt.
Svar på tråden Skulle du bry dig om din man skaffat en NY tjejkompis?