• Jessie80

större blödning under graviditet, någon mer?

Hej! Någon mer som fått en eller fler lite större blödningar (för mig kom det akut stört flod, som om jag kissat på mig) och sen avtog det lika fort. Jag har precis gått in i vecka 15. Fösta blödningen hade jag i början av vecka 10. Både gånger konstateras det efteråt att det är en blödning från livmodertappen och på ett UL igår såg de att min moderkaka ligger ganska lågt och att det kan bero på det. Läkaren skrämde dock upp mig och trots att barnet mår bra så sa hon att det inte är normalt att blöda under graviditeten och att det betyder att något inte är som det ska. I mitt läkarintyg för vi måste ställa in vår resa utomlands, skrev hon att läget är stabilt men att framtiden är oviss... något i stil med det. Är det så? Jag uppfattade inte förra gången och med den dåvarande läkaren att jag skulle oroa mig utan att sånt här händer men att jag inte ska oroa mig eftersom barnet mår bra... Några fler med liknande erfarenheter?

• Svar på tråden större blödning under graviditet, någon mer?
  • Keyla76

Vet inte om du redan varit på den här tråden eller inte, men annars är den ett bra tips!

www.familjeliv.se/Forum-2-143/m24360084.html

Tror att de säger att blödningar inte är normalt under en graviditet, men däremot vanligt. Var tionde gravid blöder under graviditeten, har jag för mig.

Lycka till framöver - det är bara att hoppas att det blir bra!

• Jessie80

tack för infon! Ingen mer??

• mahja79

Oj, jag tror inte jag känner någon som inte haft blödningar! Min mamma, min syster, jag, min kompis har haft det och inget har varit fel. Vi har alla fått höra att det är väldigt vanligt. En på mitt jobb blödde genom hela graviditeten. Att hon skrämmer upp dig så tycker jag verkar väldigt onödigt!

Min barnmorska har sagt att om jag blöder OCH har ont samtidigt så har jag anledning att oroa mig annars är det oftast normalt.

• Jessie80

Tack Majha79.

Anledningen till att hon sa så var kanske på det sätt jag blödde. Jag blödde inte som andra kanske, vet inte, men det var som vattnet gick för mig (inte för att jag vet hur det känns men jag gissar mig till) det var inte mest blod utan mer som saft som kom och rann rakt igenom byxor och allt... sen kom blodet mer som vanlig mens... andra gången var det inte lika mycket men ändå som om vattnet gick och allt kom på en gång.... vet inte om jag är ensam om detta?

• Buppen

Vilken hemsk läkare!? Jag fick en störtblödning v 14, den läkaren sa att hon i o f sig inte kunde se varför, men att det inte fanns någon anledning till oro alls. Hände det igen skulle jag bara strunta i det sa hon. Var det missfall skulle jag märka det p g av smärtan sa hon. Det är ju jobbigt nog ändå, man vill ju bli lugnad av doktorn! Kan tillägga att bebben kom fullt frisk när den skulle! Lycka till!

• Buppen

Kan tillägga att jag småblödde v 6 till v 12, och sen några gånger till senare, men aldrig så mycket som när det bara forsade ut klumpar. Läkaren fick hjälpa mig ur gynstolen för att jag inte skulle få blod på mig... det var överallt.

• Joplin86

Jag blödde lite i v 5..
    Sen fick jag en störtblödning i v 6 som höll i sig i 4 dagar...blödde mycket mer än en vanlig mens..
    Men det har gått bra ändå..Än så länge...är i v 11 nu

• Leniz77

Hade blödningar till och från under heeeela min graviditet och en jätteblödning i v.31 så efter den blev jag sjukskriven resten av tiden. Ut tittade tillslut en stor och fin kille så det behöver absolut inte gå åt skogen bara för att man blöder

Lycka till med bebisen!

Tiden går såå fort...
  • Jessie80

Tack alla! Det känns mycket lugnande att höra! Det blir ju så nu att man oroar sig för varenda liten känning i magen... men nu känner jag mig lugnare iaf!

• MammaOsa

När jag väntade mitt andra barn så hade jag massa blödningar. Började redan i v.5 blödde lite då o då fram o tillbaka till v.8 då det kom som mens ungefär. Ringde sjukhuset men skulle avvakta ifall det var ett mf o göra ett test om två veckor så det gjorde jag o det visade + Så vi fick en tid på gyn i v.13 samma morgon som vi skulle dit så vaknade jag av världens smärta o massa blod. På 4 timmar fick jag duscha 5 ggr. Vi grät o tänkte nu är det kört. Innan vi kom till gyn så gick jag på toa o då kom en klump som en kiwi kunde inte med att slänga det när vi skulle dit up så lindade in den i papper o tog med upp. Läkaren trodde oxå att det skulle vara kört. Nu blödde jag inte längre vilket var konstigt så vi bestämde att göra ett vul o tårarna sprutade det fanns något där inne o hjärtat pickade läkaren bara gapade hi hi. Så han skickade den klumpen för en koll...efter tre veckor kom svaret de var ett syskon till barnet i magen jag hade väntat två äggs tvillingar men den var inte frisk så den valde att stötas bort.

Idag så har vi en tös på 7 månader frisk o kry. Efter den dagen i v.13 blödde det inte mer.

Tror oxå i ditt fall att det kan vara moderkakan som ligger lågt som det skaver emot. Min låg oxå lågt o de blödde där igrån oxå antagligen de små blödningarna i början som jag hade

Men det går säkert bra för er oxå

Håller tummar o tår i allefall

• cinnamon cherryridge

Under min andra graviditet så fick jag oxå blödningar i v 13 och 15 tror jag det var!! Blev ju jätterädd förstås, men fick göra vul å båda gångerna se lilla hjärtat som slog!! Gynekologerna sa att det kan bero på att när livmodern växer så kan det brista blodkärl i upphängningarna eller nåt...det var iaf inget farligt.
    Men man blir ju orolig!! Jag födde iaf en välskapt dotter i v 40+2!!!

• nenne87

Hej alla där ute. Jag undrar, ni som blödde i början av graviditeten hade ni mensvärks ont då? Och behövde ni tampong? Jag är i vecka 7 och har haft mensvärk/ molvärk sedan jag plussade och för två dagar sedan kom det brun rött blod i trosan. Har haft de minsta tampongerna och dom har inte vart fulla och jag har bara behövt byta två gånget per dag. Ska göra ett vul på måndag men är såå orolig. Dock är mina bröst fort. Ömma har inga andra grav symtom. Den viktigaste frågan är har ni haft ont i magen, haft mensvärk? Eller har det bara kommit blod utan att det har känts något?

Svar på tråden större blödning under graviditet, någon mer?